Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge

+2
SimpleMind
Marovingian
6 deltagere

Go down

Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge Empty Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge

Indlæg af Marovingian Tirs Jul 17, 2012 8:14 pm

http://politiken.dk/udland/ECE1691855/europas-stoerste-bank-har-tilladt-hvidvaskning-af-narkopenge/

...ikke at det kan undre

Marovingian

Antal indlæg : 633
Join date : 10/08/11
Geografisk sted : Her

Tilbage til toppen Go down

Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge Empty Sv: Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge

Indlæg af SimpleMind Tirs Jul 17, 2012 9:04 pm

Næh, men heller ikke her kommer der til at ske en hujende fis.
Forbrydelse betaler sig. Det er den nye verdensorden.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge Empty Sv: Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge

Indlæg af Thomas Ons Jul 18, 2012 10:11 am

SimpleMind skrev:Næh, men heller ikke her kommer der til at ske en hujende fis.
Forbrydelse betaler sig. Det er den nye verdensorden.

Det tror jeg ikke:
ValueWalk

Det, der er ved at ske, er, at EU systematisk brækker de store banker fra hinanden. Det er der mange ting, der tyder på.
Det groteske er at NETOP EU er den eneste organisation, der tilsyneladende kan tumle bankerne; men hvem er det, der er imod en større integration i EU Dansk Folkeparti og den stalinistiske venstrefløj.

Så vil jeg så sige, SimpleMind: Du for fægter ikke et synspunkt her - det er utilladeligt vrøvl!

Altså: Er der en ting bankerne IKKE har gjort, så er det sgu at tjene penge: Jo større bank, jo mere på røven.

Ikke ske en hujende fis????

Alle de store banker i Europa er under opskæring: HSBC, Barclays, Deutsche Bank, Commerzbank, (I Spanien er turen ikke kommet til Santander og BBVA endnu). I Schweitz er UBS m.fl.
Jo større bank, jo større vanskelighed.

Men hvis Du tror, at Du kan tvære Dine private dumheder - begået i selvforkælelse og overdreven selvglæde - af på, at andre er dumme svin - ja, så forsæt bare hyleriet, for det sker ikke.

Du kan bare se hvordan det kommer til at gå de halvsmarte skattesvigere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge Empty Sv: Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge

Indlæg af doctor Ons Jul 18, 2012 11:03 am

Thomas skrev:
SimpleMind skrev:Næh, men heller ikke her kommer der til at ske en hujende fis.
Forbrydelse betaler sig. Det er den nye verdensorden.

Det tror jeg ikke:
ValueWalk

Det, der er ved at ske, er, at EU systematisk brækker de store banker fra hinanden. Det er der mange ting, der tyder på.
Det groteske er at NETOP EU er den eneste organisation, der tilsyneladende kan tumle bankerne; men hvem er det, der er imod en større integration i EU Dansk Folkeparti og den stalinistiske venstrefløj.

Så vil jeg så sige, SimpleMind: Du for fægter ikke et synspunkt her - det er utilladeligt vrøvl!

Altså: Er der en ting bankerne IKKE har gjort, så er det sgu at tjene penge: Jo større bank, jo mere på røven.

Ikke ske en hujende fis????

Alle de store banker i Europa er under opskæring: HSBC, Barclays, Deutsche Bank, Commerzbank, (I Spanien er turen ikke kommet til Santander og BBVA endnu). I Schweitz er UBS m.fl.
Jo større bank, jo større vanskelighed.

Men hvis Du tror, at Du kan tvære Dine private dumheder - begået i selvforkælelse og overdreven selvglæde - af på, at andre er dumme svin - ja, så forsæt bare hyleriet, for det sker ikke.

Du kan bare se hvordan det kommer til at gå de halvsmarte skattesvigere.

Jeg må give Thomas ret. Vi kan ikke solo lave hele det finansielle system om. Det skal laves på EU plan.
Hvad der undrer mig er OGSÅ og SPECIELT, at den yderste venstrefløj ikke giver Thor Møger kredit for de love og tiltag han allerede har indført for at at få fat på skatteundragelser. Det er det Thomas mener med "Dine private dumheder - begået i selvforkælelse og overdreven selvglæde ".
Fra samme artikel i Walue Walk:
But this is far from restricted to Germany. There is another “cute” piece in Danish JyllandsPosten:

Where the main points are:

a) Between July 1st 2012 and June 30th 2013 there is a “safe-conduct” for Danish tax-evaders; but notice: Clemency only extends as far as a prison sentence is concerned.

b) Not only is back taxes to be paid, plus interest; but there is also a fine of up to 60% of the “undeclared” amount – not the embezzled tax!

Wait a minute! What is up to 60% plus 41%? Pretty darned near 100% by my abacus!

c) This tender hearted feeling is only valid for accounts in countries where Denmark cannot get the information about taxable deposits.

Comment: There is too much coincidence between the timing, the tax-shelters, the taxation and so forth to think this is just a coincidence. Furthermore the last year or two Danish banks have been closing down their operations in Switzerland – where even the smallest local “Savings-And-Loans” have had a “Branch Office”. This probably means that from June 30th 2013 the national tax authorities WILL have access to accounts in Switzerland!

What I think is happening: The tax-authorities all over Europe (in Denmark at least) is contacting the banks and “tax-advisers” that they better “advise” their clients to come forward – that is if they themselves want to avoid up to 8 years jail time. The IRS knows where you live!

Men det er tilsyneladende over enhedslistens fatteevne, og at de nu hugger stemmer fra SF og S på en umådelig letkøbt måde bør få os alle her på økonomidebatten til at råbe vagt i gevær.
Thornings balance mellem Danmark, EU og USA har også været yderst diplomatisk. Summen blev at vi ikke skal betale til redningsfonden. ¨
Der handles umådeligt klogt fra regeringens side og i overensstemmelse med befolkningens beslutning om at afvise euroen på nuværende tidspunkt.
At man så råber op om fordeling af håndører fra enhedslistens side tyder på at de enten ikke har forstået en skid eller har helt andre revolutionære drømme på tapetet.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge Empty Sv: Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge

Indlæg af Thomas Ons Jul 18, 2012 1:03 pm

doctor skrev:
Fra samme artikel i Walue Walk:
But this is far from restricted to Germany. There is another “cute” piece in Danish JyllandsPosten:

Where the main points are:

a) Between July 1st 2012 and June 30th 2013 there is a “safe-conduct” for Danish tax-evaders; but notice: Clemency only extends as far as a prison sentence is concerned.

b) Not only is back taxes to be paid, plus interest; but there is also a fine of up to 60% of the “undeclared” amount – not the embezzled tax!

Wait a minute! What is up to 60% plus 41%? Pretty darned near 100% by my abacus!

c) This tender hearted feeling is only valid for accounts in countries where Denmark cannot get the information about taxable deposits.

Comment: There is too much coincidence between the timing, the tax-shelters, the taxation and so forth to think this is just a coincidence. Furthermore the last year or two Danish banks have been closing down their operations in Switzerland – where even the smallest local “Savings-And-Loans” have had a “Branch Office”. This probably means that from June 30th 2013 the national tax authorities WILL have access to accounts in Switzerland!

What I think is happening: The tax-authorities all over Europe (in Denmark at least) is contacting the banks and “tax-advisers” that they better “advise” their clients to come forward – that is if they themselves want to avoid up to 8 years jail time. The IRS knows where you live!

Men det er tilsyneladende over enhedslistens fatteevne, og at de nu hugger stemmer fra SF og S på en umådelig letkøbt måde bør få os alle her på økonomidebatten til at råbe vagt i gevær.
Thornings balance mellem Danmark, EU og USA har også været yderst diplomatisk. Summen blev at vi ikke skal betale til redningsfonden. ¨
Der handles umådeligt klogt fra regeringens side og i overensstemmelse med befolkningens beslutning om at afvise euroen på nuværende tidspunkt.
At man så råber op om fordeling af håndører fra enhedslistens side tyder på at de enten ikke har forstået en skid eller har helt andre revolutionære drømme på tapetet.

Tyske skatteydere kommer jo heller ikke til at betale for Spaniens dumheder. Det der er sket er at indlånene i bankerne er flygtet til primært Tyskland. Så nu låner Spanierne deres egne penge til 3% og Tyskland betaler 1%.

Bare rolig Tyskland skal nok være behjælpelig med at opspore skattesvigernes penge. Hvis ikke banken frivilligt rykker ud med oplysningerne, så knalder vi dem på medvirken til skattesvig. Udsigten til 8 år i skyggen hjælper umanerligt på bankdirektører samarbejdsvilje.
Ny har Tyskland så en aftale med Schweiz - og hvis de ikke holder den, så har vi skam metoder til at finde ud af det alligevel.

Det, der skete var at Nordreihn Westphalen huggede nogle disketter med skattedata fra de schweiziske banker. Så var Schweiz lige pludselig til at snakke med. Så kunne man lige pludselig få en aftale. Herunder et éngangsbeløb på nogle milliarder Euro.
Nu har man så i Nordreihn Westphalen så været på shopping igen. Så har man noget noget at snakke om igen - schweizerne havde vist IKKE fået ALLE svindlerne med i det fremsendte materiale........

Jeg vil stærkt råde skattesvigerne til at benytte sig af amnestien - ok, de mister hver en klink - men de undgår (måske) fængsel. Mon ikke de tyske skattemyndigheder vil være parat til at underrette de danske - og i hvert fald svare på spørgsmål? Jeg tror det!
Derfor løber Tyskland ikke nogen særlig risiko med de penge, der er flygtet fra Spanien - det ville undre mig MEGET om man ikke har et ganske godt overblik over de penge - i Tyskland altså.

Denne gang er truslerne om at komme efter skattesnyderne IKKE tomme.

Danmark kunne roligt være gået ind med et betydeligt beløb i finansieringen - vi burde faktisk være gjort det for nu at få et legitimt indblik i trafikken af sorte penge. De 40 mia. vi har stillet, er jo udelukkende for at holde Danske Bank fri af spekulationer mod euroen.
Det har tyskerne så ret i: Det ligner ikke noget, at Danske Bank ligger og leger moderne med D-marken.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge Empty Sv: Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge

Indlæg af SimpleMind Ons Jul 18, 2012 1:27 pm

Thomas skrev:
SimpleMind skrev:Næh, men heller ikke her kommer der til at ske en hujende fis.
Forbrydelse betaler sig. Det er den nye verdensorden.

Det tror jeg ikke:
ValueWalk

Det, der er ved at ske, er, at EU systematisk brækker de store banker fra hinanden. Det er der mange ting, der tyder på.
Det groteske er at NETOP EU er den eneste organisation, der tilsyneladende kan tumle bankerne; men hvem er det, der er imod en større integration i EU Dansk Folkeparti og den stalinistiske venstrefløj.

Så vil jeg så sige, SimpleMind: Du for fægter ikke et synspunkt her - det er utilladeligt vrøvl!

Altså: Er der en ting bankerne IKKE har gjort, så er det sgu at tjene penge: Jo større bank, jo mere på røven.

Ikke ske en hujende fis????

Alle de store banker i Europa er under opskæring: HSBC, Barclays, Deutsche Bank, Commerzbank, (I Spanien er turen ikke kommet til Santander og BBVA endnu). I Schweitz er UBS m.fl.
Jo større bank, jo større vanskelighed.

Men hvis Du tror, at Du kan tvære Dine private dumheder - begået i selvforkælelse og overdreven selvglæde - af på, at andre er dumme svin - ja, så forsæt bare hyleriet, for det sker ikke.

Du kan bare se hvordan det kommer til at gå de halvsmarte skattesvigere.

Du kan tro og mene lige hvad du vil om mig.

Jeg forholder mig udelukkende til det faktum, at det ikke har eller får nogen som helst konsekvens for de dumme svin - udover selvfølgelig at de blev styrtende rige.
Mht. den manglende konsekvens for de skyldige, her vi jo så i det mindste enige.

Ps.
Mht. mine private dumheder: Ja jeg lavede en indskudskonto i banken til mine sparepenge, det skulle jeg naturligvis aldrig have gjort.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge Empty Sv: Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge

Indlæg af Thomas Ons Jul 18, 2012 2:29 pm

SimpleMind skrev:
Du kan tro og mene lige hvad du vil om mig.

Jeg forholder mig udelukkende til det faktum, at det ikke har eller får nogen som helst konsekvens for de dumme svin - udover selvfølgelig at de blev styrtende rige.
Mht. den manglende konsekvens for de skyldige, her vi jo så i det mindste enige.

Ps.
Mht. mine private dumheder: Ja jeg lavede en indskudskonto i banken til mine sparepenge, det skulle jeg naturligvis aldrig have gjort.

Jeg er da godt klar over, at der ikke er meget, der afficerer dig. Tænk, hvis du blev klogere - nå nej, det kan ikke lade sig gøre.

Ellers vil jeg sige; hvis du fulgte lidt med, så begynder man nu at tage fat fra toppen. Det er så også den rigtige måde at gøre det på.
Men når man tager fat på HSBC så har man afgjort fat i hovedet og ikke halen. Barclays også.
Det bankerne fuldstændig har overset er, at de har gjort politikerne rangen stridig mht. til magt - og det finder politikere sig ikke i! Selvfølgelig gør de ikke det!

Det, der så også er sagen er, at der faktisk er nogle temmelig ubestikkelige og idealistiske politikere på fremtrædende positioner. Der er nok af levebrødsfantaster - faktisk koncentreret omkring yderfløjene.
At der så er mange, hvor evnerne ikke slår til - det er noget andet.

I øjeblikket er der Wolfgang Schäuble, Merkel - og i og for sig også Helle T og Lars Løkke: De er lidt svære at købe. (Jeg tror så at Lars Løkke er flyttet fordi han er insolvent - det er så noget andet - og han vil ikke have at banken har den afpresningsmulighed).
Berlusconi f.eks. kommer næppe tilbage - vi får nogle ansigtsløse bureaukrater.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge Empty Sv: Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge

Indlæg af SimpleMind Fre Jul 20, 2012 7:42 am

Spar mig venligst for flere af dine perfide kommentarer. Hvem F.. tror du egentlig du er?

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge Empty Sv: Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge

Indlæg af Thomas Fre Jul 20, 2012 7:57 am

SimpleMind skrev:Spar mig venligst for flere af dine perfide kommentarer. Hvem F.. tror du egentlig du er?

Jeg tror skam ikke noget! Jeg konstaterer bare du ævler barnagtigt og ubegavet - så slutter jeg mig til, at du er et fjols! Du har skam personligt suget enhver form for tvivl ud!

Jeg må så bare konstatere, at din anvendelse som afskrækkende eksempel er stærkt begrænset. Så længe Enhedslisten og Dansk Folkeparti er repræsenteret i Folketinget - ja, så for at bruge en sammenligning fra fiskeriet: Du er bestemt ikke en undermåler - du er rogn!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge Empty Sv: Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge

Indlæg af SimpleMind Fre Jul 20, 2012 8:34 am

Kan du have et forsat godt liv. Du har vundet konkurrencen. Og du skal være så hjertelig velkommen til at slette min profil.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge Empty Sv: Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge

Indlæg af Thomas Fre Jul 20, 2012 9:47 am

SimpleMind skrev:Kan du have et forsat godt liv. Du har vundet konkurrencen. Og du skal være så hjertelig velkommen til at slette min profil.
Gud har du også en profil?

Hvis man ikke deltager i debatten for at blive klogere, så er det man bidrager med nok ikke af prima kvalitet.
Jeg synes, jeg i flere omgange har brugt tid på at undervise dig i elementære sammenhænge; men når du ikke gider læse svarene, så er du jo kun her for hyle op som en kælling som Pia K eller den små Johanne. Det gør ikke os andre så forfærdelig meget klogere.

Når man så vælger et nick som SimpleMind, så kan man forledes til at tro, at du er stolt af at være idiot - men dumhed giver altså ikke specielle privilegier.

Dit eneste formål er at kamuflere din egentlige dagsorden, nemlig at du skal have mere end andre - det er så et synspunkt, som man kan forholde sig til - dvs. være enig eller uenig i - og navnlig forholde sig til det hensigtsmæssige i.

At du mener at bankerne er svindlere og politikerne er korrupte - det er vi dels nok ikke så uenige i (det er så heller ikke nogen nyhed), spørgsmålet er hvordan? Men ellers er der ikke så meget information i de udfald. Ikke, at jeg ikke kommer med tilsvarende; men jeg mener nu godt nok, at jeg påviser hvorfor og hvordan.
Jeg mindes ikke at du er kommet med en sammenhængende tanke eller en interessant observation. Det gør så ikke så meget, der bliver skrevet meget sludder mellem år og dag; men.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge Empty Skattelyet krakelerer ,slut med amnesti til sorte formuer

Indlæg af klogeaage 35 Ons Jul 25, 2012 12:18 pm

San Marino har tidligere været et meget populært skattely for især italienske rigmænd, men skrappere regler har fået flere kontoindehavere til at trække store summer ud landet.

klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge Empty Sv: Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge

Indlæg af Thomas Ons Jul 25, 2012 1:08 pm

klogeaage 35 skrev:San Marino har tidligere været et meget populært skattely for især italienske rigmænd, men skrappere regler har fået flere kontoindehavere til at trække store summer ud landet.

Tak for linket.

Stakkels San Marino - efter email, så må salget af frimærker være gået voldsomt tilbage!

Men det interessante er den amnesti, der også er givet herhjemme. Hvis man inden udgangen af Juni 2013 melder sig selv - så kan man slippe med beslaglæggelse af hele beløbet (skat, bøder og renter - det summer sig til 100%) mod ikke at komme i fængsel.

Jeg så en artikel derom, jeg tror det var i JyllandsPosten: Pointen er, at skat har fat i bankerne og skatterådgiverne, der også opfordrer folk til at betale deres skat.
Nu ser vi så her at San Marino's banker OGSÅ må åbne for indlånsbøgerne.
Tyskerne har fået en aftale med Schweiz - så der er noget, der tyder på, at ligningsmyndighederne - i modsætning til tidligere - har fået mulighed for at forfølge pengene i skatteskjulnene. Det er formentlig gået via bankerne, som man har en særdeles ubehagelig klemme på.

Som jeg læste i Süddeutsche Zeitung: Skattemyndighederne udtaler - i Tyskland - at sort rengøringsarbejde og teenageres sommerferiejobs er "uinteressante".

Der er kommet et våben, der for alvor kan klemme skatteunddragere ud.

Se selv at tallene: 4 mia. ud af 14 mia. ? Helt spontant har de lige pludselig lyst til at betale skat!! ????
Som Asterix siger: "De er skøre! De romere!" - Det kunne måske have en sammenhæng med Obelix mani med at samle på hjelme!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge Empty Sv: Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge

Indlæg af Uffe Ons Jul 25, 2012 1:38 pm

Thomas - jeg tror konflikten mellem SimpleMind og din er at du anser banken for at være skurken, som herefter bliver skåret op.

SimpleMind anser de ansatte (direktørerne, beslutningstagerne) for at være skurk, og så vidt vi kan se, er det de færreste af dem, der kommer til at betale penge tilbage.

I øvrigt kommer jeg i tanke om et glimrende tilfælde - Amagerbanken, hvis bestyrelse pludseligt har foræret formuen til konerne. Hvad skete der i den sag i øvrigt?

Jeg spørger fordi jeg ikke ved noget om det.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge Empty Sv: Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge

Indlæg af Thomas Ons Jul 25, 2012 2:02 pm

Uffe skrev:Thomas - jeg tror konflikten mellem SimpleMind og din er at du anser banken for at være skurken, som herefter bliver skåret op.

SimpleMind anser de ansatte (direktørerne, beslutningstagerne) for at være skurk, og så vidt vi kan se, er det de færreste af dem, der kommer til at betale penge tilbage.

I øvrigt kommer jeg i tanke om et glimrende tilfælde - Amagerbanken, hvis bestyrelse pludseligt har foræret formuen til konerne. Hvad skete der i den sag i øvrigt?

Jeg spørger fordi jeg ikke ved noget om det.

Jeg ved det heller ikke.
Men jeg ved, at flere af de fine gyldne håndtryk i udlandet, de er ikke blevet til noget.
Dernæst skal man lige passe lidt på med de fine formuer - Ekstrabladet har en tendens til at tro på bankregnskabernes opgørelse af egenkapitaler og nettoformuer - og ganske overse forpligtigelserne - og at værdisættelsen af aktiverne.

Det ender som det altid gør: Tænk på de fyrstefamilier efter den Russiske revolution, der levede i den overbevisning, at de var styrtende rige, fordi de stadig ejede de store godser; men drak sodavand af champagneglassene.

Den med konefinten? De vil finde ud af, at det havde været en bedre idé at forære kreditorerne pengene. Koner har deres egen opfattelse af hvad deres "bedre halvdele" skylder dem.

Naturligvis er de ansatte skurke - jeg tror bare ikke, at de slipper! OK, de bliver (nok) ikke halshugget på Kgs.Nytorv; det kunne ellers være principielt udmærket; men efter 5-10 år så vil nyhedens interesse have fortaget sig.

Lad mig sige det på den måde: Når jeg spørger på gaden: Hvem var Ludwig Erhard?
Så får jeg det oplysende svar: "VA'''"
Det interesserer folk så umådelig lidt, når det kommer til stykket!

Her er det danske kongedømmes idé med at kalde kongerne skiftevis Frederik og Christian ganske udmærket: Ingen kan jo sige, at de ikke ved hvem Frederik den 3. var! Det var en dansk konge for længe siden! Ja, så er det emne uddebatteret. De samme mennesker er meget inde i kvindelandsholdet i håndbold.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge Empty Sv: Europas største bank har tilladt hvidvaskning af narkopenge

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum