Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

5 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af Gæst Søn Jul 08, 2012 9:18 am

Det rene newspeak.

Bag regeringens reformer ligger ikke primært et ønske om øget arbejdsudbud. Der er pt. rigeligt. Men man har erkendt behovet for massiv løntilbagegang (hvis man vil beholde jobbene i Danmark), men man tør ikke gå den direkte vej.

Samtidigt har man selvfølgeligt erkendt, der ikke er ret meget fremtid i "Den Nordiske Model", hvis ikke rigtigt mange i rigtigt mange år tjener deres egne penge.

Jeg tror godt, at danskerne kan tåle sandheden bag reformerne. Måske ville det give Helle lidt credit, hvis hun prøvede at sige tingene lige ud. Nogen gange er folk ikke så dumme, som politikerne tror.

http://www.b.dk/politiko/lo-opfordrer-regeringen-til-at-skrue-ned-for-reformtempo

/BF


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af SimpleMind Søn Jul 08, 2012 11:27 am

Energiaftale som skal kickstarte beskæftigelsen.

Læs. I pålægges hermed grønne afgifter ad libitum, men pengene vil vi bruge på at skabe beskæftigelse, så endnu flere kan få en tjans med at puste på vindmøller.

Joh det skal Danskerne nok forstå, hvis bare de får den serveret uden omsvøb.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Jeg tror det er forkert set

Indlæg af Thomas Søn Jul 08, 2012 12:25 pm

Jeg tror langt snarere:

1) De gennemførte skattelettelser vil ikke resultere i et øget forbrug, fordi det vil komme de højeste indkomster, der er mest forgældede til gode - det vil så betyde, at banker og kreditforeninger vil begynde at kræver forrentning; men navnlig tilbagebetaling af gælden.

2) Reform af kontanthjælp og SU VIL gå ud over forbruget, da ingen i de grupper har nogen nævneværdig opsparing. Det vil naturligvis gå ud over beskæftigelsen.

Overenskomsterne var nogenlunde beskedne fordi man regnede med at reallønnen ville blive reddet med skattelettelserne - det gør den så også; men den skal bruges til at betale gæld.

LO er hamrende ligeglad med kontanthjælpsmodtagere og studerende.

Det LO er nervøs for er, at der kommer flere sænkninger i lønningerne.
Er det ikke næste år overenskomsterne på det offentlige område skal forhandles?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af SimpleMind Søn Jul 08, 2012 12:53 pm

Jamen det problem har man jo selv skabt ved at brænde 40 års forbrug af på 10 år. Nu er der så kun regningen tilbage.

Politisk har man intet - og jeg mener virkelig INTET - nyt at byde ind med. Det er blot den gamle traver: Vi skal have gang i svindelkarusellen igen, og så tager vi en tur mere.

Det er forstemmende og tydeligvis umuligt at komme videre.

Fagbevægelsen skal iøvrigt prise sig lykkelige for Danskernes dovenskab, ellers ville de have ganske alvorlige problemer ift. deres tilbageværende medlemmer.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af Gæst Søn Jul 08, 2012 1:52 pm

Thomas skrev:LO er hamrende ligeglad med kontanthjælpsmodtagere og studerende.

Det er en kendt sag. Dem i arbejde rotter sig sammen imod dem uden arbejde - via fagforeningerne / mindsteløn / krav til formel udd. etc.

Spørgsmålet er dog stadig, hvorfor siger Helle ikke bare sandheden: Lønningerne skal generelt ned, så det bliver attraktivt at ansætte flere? Ærlighed kunne være den nye kanin (a la Erhard Jacobsen), som ville skabe Helle et helt nyt rum. Dels fordi hun selv og Villy ikke har haft det for godt med ærlighed selv - dels fordi det samme kunne siges om stort set alle politikere i et eller andet omfang.

Det nye slogan kunne være: "Støt op om Ærlige Helle og Ærlige Villy!". Det må kunne få selv de døde til at støtte op omkring dem.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af Thomas Søn Jul 08, 2012 2:12 pm

BamsesFar skrev:
Thomas skrev:LO er hamrende ligeglad med kontanthjælpsmodtagere og studerende.

Det er en kendt sag. Dem i arbejde rotter sig sammen imod dem uden arbejde - via fagforeningerne / mindsteløn / krav til formel udd. etc.

Spørgsmålet er dog stadig, hvorfor siger Helle ikke bare sandheden: Lønningerne skal generelt ned, så det bliver attraktivt at ansætte flere? Ærlighed kunne være den nye kanin (a la Erhard Jacobsen), som ville skabe Helle et helt nyt rum. Dels fordi hun selv og Villy ikke har haft det for godt med ærlighed selv - dels fordi det samme kunne siges om stort set alle politikere i et eller andet omfang.

Det nye slogan kunne være: "Støt op om Ærlige Helle og Ærlige Villy!". Det må kunne få selv de døde til at støtte op omkring dem.

/BF

Det skal jeg sige dig, hvorfor hun IKKE gør:

Nedsættes lønnen, så vil arbejdsudbuddet nemlig stige: Der er faste månedlige udgifter, der skal betales.

Det vil være den omvendte funktionalitet af den CEPOS postulerer!

Igen arbejdsudbud og løn har intet med hinanden at gøre.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af SimpleMind Søn Jul 08, 2012 2:28 pm

Undskyldninger og bodsgang virker ikke. Og det skal det heller ikke på det her niveau. Lidt ligesom bankerne - Glem det.

Næh, der skal nye hæderlige mennesker til, det er det eneste der virker.

Desværre er en stor del af venstrefløjen helt unge mennesker som "glemte" at tage afstand fra griseriet. Dermed er en hel politiker generation tabt på gulvet.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af Gæst Søn Jul 08, 2012 2:44 pm

SimpleMind skrev:Næh, der skal nye hæderlige mennesker til, det er det eneste der virker.

Bortset fra at politikerne er uduelige og alt for mange i Tinget, så ville jeg foretrække en bred samlingsregering baseret på Socialdemokratiet, Radikale, Venstre og de konservative. Gerne også SF og Liberal Alliance, hvis disse forstår de langsigtede hensyn.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af Thomas Søn Jul 08, 2012 3:03 pm

BamsesFar skrev:
SimpleMind skrev:Næh, der skal nye hæderlige mennesker til, det er det eneste der virker.

Bortset fra at politikerne er uduelige og alt for mange i Tinget, så ville jeg foretrække en bred samlingsregering baseret på Socialdemokratiet, Radikale, Venstre og de konservative. Gerne også SF og Liberal Alliance, hvis disse forstår de langsigtede hensyn.

/BF
Det bliver nok også de facto tilfældet. Rettelse: Er de facto tilfældet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af SimpleMind Søn Jul 08, 2012 4:33 pm

BamsesFar skrev:
SimpleMind skrev:Næh, der skal nye hæderlige mennesker til, det er det eneste der virker.

Bortset fra at politikerne er uduelige og alt for mange i Tinget, så ville jeg foretrække en bred samlingsregering baseret på Socialdemokratiet, Radikale, Venstre og de konservative. Gerne også SF og Liberal Alliance, hvis disse forstår de langsigtede hensyn.

/BF

Det bliver i hvert fald ikke med min stemme. Men hvad, demokratiet er jo også de facto afskaffet.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af Gæst Søn Jul 08, 2012 5:07 pm

SimpleMind skrev:
BamsesFar skrev:
SimpleMind skrev:Næh, der skal nye hæderlige mennesker til, det er det eneste der virker.

Bortset fra at politikerne er uduelige og alt for mange i Tinget, så ville jeg foretrække en bred samlingsregering baseret på Socialdemokratiet, Radikale, Venstre og de konservative. Gerne også SF og Liberal Alliance, hvis disse forstår de langsigtede hensyn.

/BF

Det bliver i hvert fald ikke med min stemme. Men hvad, demokratiet er jo også de facto afskaffet.

Vil du så slet ikke stemme? Jeg har vist nævnt alle ud over de to regeringsuduelige enkeltsagspartier: gammelkommunisterne og hjemstavnsnaivisterne?

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af SimpleMind Søn Jul 08, 2012 5:25 pm

BamsesFar skrev:
SimpleMind skrev:
BamsesFar skrev:
SimpleMind skrev:Næh, der skal nye hæderlige mennesker til, det er det eneste der virker.

Bortset fra at politikerne er uduelige og alt for mange i Tinget, så ville jeg foretrække en bred samlingsregering baseret på Socialdemokratiet, Radikale, Venstre og de konservative. Gerne også SF og Liberal Alliance, hvis disse forstår de langsigtede hensyn.

/BF

Det bliver i hvert fald ikke med min stemme. Men hvad, demokratiet er jo også de facto afskaffet.

Vil du så slet ikke stemme? Jeg har vist nævnt alle ud over de to regeringsuduelige enkeltsagspartier: gammelkommunisterne og hjemstavnsnaivisterne?

/BF

Jeg stemmer den dag der kommer et nyt parti som ikke er sovset ind i korruption og levebrødspolitik.

Et parti som har Danmark som projekt. Og ikke bare sig selv og den udvalgte gruppe de nu engang vælger at købe.

Mao. et parti der ærligt kan sige: Danmark for folket - Hele folket...

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af Gæst Søn Jul 08, 2012 11:31 pm

SimpleMind skrev:Mao. et parti der ærligt kan sige: Danmark for folket - Hele folket...

Dem, som tilfældigvis bor her?

Eller dem, som har opbygget samfundet her (Norden / Nordeuropa) sammen med mine og deres forfædre over århundreder?


Jeg føler mig på igen måde alment forpligtet over for den førstnævnte gruppe.

Jeg føler mig yderst forpligtet over for den anden gruppe.


/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af doctor Man Jul 09, 2012 7:25 am

De danske politikere er bundet på hænder og fødder.
Selv om de ikke havde underskrevet finanspagten, så var de alligevel blevet nødt til at rette ind i forhold til de øvrige europæiske lande.

http://www.euo.dk/leksikon/alle/publ143/

Hvis man tror, at Thorning har fundet på det hele, så tror jeg man tager grueligt fejl. Reformer er et KRAV fra EU.

Jo vi har demokrati. Problemet er bare, at der ikke var nogen der interesserede sig for politik for 10 år siden. Dengang var det mest friværdi kontoen der stjal folks opmærksomhed i hele EU.


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af doctor Man Jul 09, 2012 7:42 am

I øjeblikket har vi lav statsgæld og lav rente i Danmark. Pengene strømmer ind.
Valutakursen er bundet op på Euroen.

Hvis vi lader statsgælden stige og ikke har budgetdiciplin, så er det jo ikke sikkert at EU vil gå med til at kronen fortsat er bundet op på Euroen.

I det tilfælde vil pengene strømme UD af landet. Renten vil stige som i de sydeuropæiske lande og boligejerne gå konkurs med hele det danske bankvæsen som trofast ledsager.

Det er det scenarie man forebygger ved at adlyde EU.
Det er der så nogle tidligere Boliga skribenter der gerne så. AH billige boliger og rente på vores opsparing.
Sideeffekten er at hele velfærdsmodellen kommer til at skride i svinget samtidigt.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af Thomas Man Jul 09, 2012 8:21 am

doctor skrev:De danske politikere er bundet på hænder og fødder.
Selv om de ikke havde underskrevet finanspagten, så var de alligevel blevet nødt til at rette ind i forhold til de øvrige europæiske lande.

http://www.euo.dk/leksikon/alle/publ143/

Hvis man tror, at Thorning har fundet på det hele, så tror jeg man tager grueligt fejl. Reformer er et KRAV fra EU.

Jo vi har demokrati. Problemet er bare, at der ikke var nogen der interesserede sig for politik for 10 år siden. Dengang var det mest friværdi kontoen der stjal folks opmærksomhed i hele EU.


Jamen det er enklere end som så: Det har INTET med demokrati, suverænitet og frihed at gøre!
Det har noget at gøre med at fallenter - uanset hvem de måtte være - stater, virksomheder eller borgere - får deres handlefrihed voldsomt begrænset af deres kreditorer.

Det er derfor barnagtigt, at jamrer som grækerne - de må da gøre som det passer dem - fint; men de kan ikke låne et bøjet søm. Og så skal de aldeles ikke begynde at købe olie på kredit i Iran - jo, den er der blevet lukket for. Der bliver også lukket for Cypern.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af Gæst Man Jul 09, 2012 8:29 am

doctor skrev:De danske politikere er bundet på hænder og fødder.
Selv om de ikke havde underskrevet finanspagten, så var de alligevel blevet nødt til at rette ind i forhold til de øvrige europæiske lande.

http://www.euo.dk/leksikon/alle/publ143/

Hvis man tror, at Thorning har fundet på det hele, så tror jeg man tager grueligt fejl. Reformer er et KRAV fra EU.

Problemet med Helle og Villy er IKKE, at de tager de politiske beslutninger, som de gør. En Venstreregering ville have gjort det samme.

Problemet med Helle og Villy er, at de - imod bedre vidende - lovede en gavebod inden valget. Alle har hele tiden vidst, hvordan realpolitikken ville se ud efter valget.

/BF


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af Thomas Man Jul 09, 2012 8:30 am

doctor skrev:I øjeblikket har vi lav statsgæld og lav rente i Danmark. Pengene strømmer ind.
Valutakursen er bundet op på Euroen.

Hvis vi lader statsgælden stige og ikke har budgetdiciplin, så er det jo ikke sikkert at EU vil gå med til at kronen fortsat er bundet op på Euroen.

I det tilfælde vil pengene strømme UD af landet. Renten vil stige som i de sydeuropæiske lande og boligejerne gå konkurs med hele det danske bankvæsen som trofast ledsager.

Det er det scenarie man forebygger ved at adlyde EU.
Det er der så nogle tidligere Boliga skribenter der gerne så. AH billige boliger og rente på vores opsparing.
Sideeffekten er at hele velfærdsmodellen kommer til at skride i svinget samtidigt.

Du havde ret, hvis det ikke var fordi Onkel Nils var en gammel rotte i faget. Wink

1. Han ligger med for 500 mia. kontant i fremmed valuta. Hvis der kommer et massivt tilbagesalg af danske obligationer, så smiler Onkel Nils huldsagligt og siger: "S'gerne, hvordan vil de have dem? I små eller store dollarsedler? Dollar eller Euro? Men når de nu vil af med de obligationer, så kan prisen jo ikke blive alverden - vel?

2. Onkel Nils har lige medgivet, at han vil lave 100 mia. i helt friske knitrende statsobligationer, når folk nu så gerne vil have dem - så ligger gysserne også klar til en nationalisering og rekapitalering af Danske Bank - små eller store sedler?

Denne gang har Onkel Nils tænkt sig om!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af Thomas Man Jul 09, 2012 8:38 am

BamsesFar skrev:
doctor skrev:De danske politikere er bundet på hænder og fødder.
Selv om de ikke havde underskrevet finanspagten, så var de alligevel blevet nødt til at rette ind i forhold til de øvrige europæiske lande.

http://www.euo.dk/leksikon/alle/publ143/

Hvis man tror, at Thorning har fundet på det hele, så tror jeg man tager grueligt fejl. Reformer er et KRAV fra EU.

Problemet med Helle og Villy er IKKE, at de tager de politiske beslutninger, som de gør. En Venstreregering ville have gjort det samme.

Problemet med Helle og Villy er, at de - imod bedre vidende - lovede en gavebod inden valget. Alle har hele tiden vidst, hvordan realpolitikken ville se ud efter valget.

/BF


Enig. Undtagen, at jeg ikke tror på at Villy udtaler sig mod bedre vidende - han er altså bestemt ikke den mest spidse blyant i penalhuset!

Både Helle T og Lars Løkke har siden sidste sommer været klar over, at det bliver de to, der skal samarbejde.
Lars Løkke er så helt tilfreds med at Helle T skærer Dansk Folkeparti ned til rette størrelse - hun bad jo selv om det.
At hun så også skulle steriliserer Enhedslisten, det havde hun så nok ikke regnet med. Barfoed blev jo nødt til at skride ind, da drilleriet udviklede sig til dyrplageri.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af Jomsviking Man Jul 09, 2012 11:30 am

Tingene har jo blot udartet sig og vi ser en nødvendig korrektion.

"Velfærdssamfundet" er et andet ord for leve-over-måde-samfundet.

En ting er erkendelsen, noget helt andet er at gøre noget ved problemet, da problemet er en skæv rigdomsfordeling til gavn for en meget stor gruppe danskere tilhørende den lavere økonomiske middelklasse, men ikke den økonomiske bundklasse, som vi ellers slår hårdt på i øjeblikket.


_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af SimpleMind Man Jul 09, 2012 2:23 pm

Thomas skrev:
BamsesFar skrev:
doctor skrev:De danske politikere er bundet på hænder og fødder.
Selv om de ikke havde underskrevet finanspagten, så var de alligevel blevet nødt til at rette ind i forhold til de øvrige europæiske lande.

http://www.euo.dk/leksikon/alle/publ143/

Hvis man tror, at Thorning har fundet på det hele, så tror jeg man tager grueligt fejl. Reformer er et KRAV fra EU.

Problemet med Helle og Villy er IKKE, at de tager de politiske beslutninger, som de gør. En Venstreregering ville have gjort det samme.

Problemet med Helle og Villy er, at de - imod bedre vidende - lovede en gavebod inden valget. Alle har hele tiden vidst, hvordan realpolitikken ville se ud efter valget.

/BF


Enig. Undtagen, at jeg ikke tror på at Villy udtaler sig mod bedre vidende - han er altså bestemt ikke den mest spidse blyant i penalhuset!

Både Helle T og Lars Løkke har siden sidste sommer været klar over, at det bliver de to, der skal samarbejde.
Lars Løkke er så helt tilfreds med at Helle T skærer Dansk Folkeparti ned til rette størrelse - hun bad jo selv om det.
At hun så også skulle steriliserer Enhedslisten, det havde hun så nok ikke regnet med. Barfoed blev jo nødt til at skride ind, da drilleriet udviklede sig til dyrplageri.

Og hvor er så demokratiet henne, hvis man i hemmelighed danner politiske alliancer som bevidst undgår det vælgerne har stemt for?

Det ville måske være fint, hvis der rent faktisk kom genialiteter ud af det. Men nu er det jo heller ikke sådan, at hverken Helle eller Løkke kører rundt på havnens hurtigste knallert. Så at de egenrådigt tillader sig at lave endnu flere uløkker, end de allerede har gjort, det er bestemt ikke betryggende.

Vi taler jo her om et par gældsryttere, som hele deres karriere har bevæget sig faretruende tæt på noget vi andre kommer i fængsel for, nemlig gement tyveri og økonomisk kriminalitet. Det er jo ikke småpenge vi taler om, når regningen for boligboblen gøres op. Og begge har i hvert fald lystigt deltaget i det finansielle tag-selv-bord - Iøvrigt den regning de nu kan enes om, at en masse uskyldige mennesker skal betale.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af Thomas Man Jul 09, 2012 3:09 pm

SimpleMind skrev:

Og hvor er så demokratiet henne, hvis man i hemmelighed danner politiske alliancer som bevidst undgår det vælgerne har stemt for?

Det ville måske være fint, hvis der rent faktisk kom genialiteter ud af det. Men nu er det jo heller ikke sådan, at hverken Helle eller Løkke kører rundt på havnens hurtigste knallert. Så at de egenrådigt tillader sig at lave endnu flere uløkker, end de allerede har gjort, det er bestemt ikke betryggende.

Vi taler jo her om et par gældsryttere, som hele deres karriere har bevæget sig faretruende tæt på noget vi andre kommer i fængsel for, nemlig gement tyveri og økonomisk kriminalitet. Det er jo ikke småpenge vi taler om, når regningen for boligboblen gøres op. Og begge har i hvert fald lystigt deltaget i det finansielle tag-selv-bord - Iøvrigt den regning de nu kan enes om, at en masse uskyldige mennesker skal betale.

Nu er politik det muliges kunst.

Problemet i et demokrati er imidlertid at vælgerne altid forlanger det umulige.

Du kan se det i disse skrækkelige populistiske bevægelser som Enhedslisten og Dansk Folkeparti, som lefler for vælgerne. De andre er nogle dumme svin og du er vidunderlig og fortjener ALT.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af SimpleMind Man Jul 09, 2012 3:33 pm

Thomas skrev:
SimpleMind skrev:

Og hvor er så demokratiet henne, hvis man i hemmelighed danner politiske alliancer som bevidst undgår det vælgerne har stemt for?

Det ville måske være fint, hvis der rent faktisk kom genialiteter ud af det. Men nu er det jo heller ikke sådan, at hverken Helle eller Løkke kører rundt på havnens hurtigste knallert. Så at de egenrådigt tillader sig at lave endnu flere uløkker, end de allerede har gjort, det er bestemt ikke betryggende.

Vi taler jo her om et par gældsryttere, som hele deres karriere har bevæget sig faretruende tæt på noget vi andre kommer i fængsel for, nemlig gement tyveri og økonomisk kriminalitet. Det er jo ikke småpenge vi taler om, når regningen for boligboblen gøres op. Og begge har i hvert fald lystigt deltaget i det finansielle tag-selv-bord - Iøvrigt den regning de nu kan enes om, at en masse uskyldige mennesker skal betale.

Nu er politik det muliges kunst.

Problemet i et demokrati er imidlertid at vælgerne altid forlanger det umulige.

Du kan se det i disse skrækkelige populistiske bevægelser som Enhedslisten og Dansk Folkeparti, som lefler for vælgerne. De andre er nogle dumme svin og du er vidunderlig og fortjener ALT.

Det var da vist ikke EL eller DF der købte boligejerne med penge og populisme. Næh nej, lad os bare holde fast i, at hverken Løkke eller Helle er hurtige knallerter på havnen - bare knallerter.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af Thomas Man Jul 09, 2012 3:46 pm

SimpleMind skrev:

Det var da vist ikke EL eller DF der købte boligejerne med penge og populisme. Næh nej, lad os bare holde fast i, at hverken Løkke eller Helle er hurtige knallerter på havnen - bare knallerter.

Hold du fast i, hvad du vil.
Du gider jo ikke høre sandheden om dig selv.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af SimpleMind Man Jul 09, 2012 7:05 pm

Thomas skrev:
SimpleMind skrev:

Det var da vist ikke EL eller DF der købte boligejerne med penge og populisme. Næh nej, lad os bare holde fast i, at hverken Løkke eller Helle er hurtige knallerter på havnen - bare knallerter.

Hold du fast i, hvad du vil.
Du gider jo ikke høre sandheden om dig selv.

Sandheden om mig selv??? Joh den hører jeg da gerne, men jeg bliver altid mistænksom, når sandheden om mig selv påduttes af andre.

Jeg mener iøvrigt ikke jeg fortjener mere end nogen andre, hvis det er det du mener, der er sandheden om mig.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Mere newspeak:  LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo Empty Sv: Mere newspeak: LO opfordrer regeringen til at skrue ned for reformtempo

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum