Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel?

+3
abbaratet
Thomas
iensn
7 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Sv: skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel?

Indlæg af Thomas Ons Sep 25, 2013 10:48 pm

Cirb skrev:Pudsigt som det ser ud til at den "hurtigt arbejdende" kommissions deadline flytter sig længere og længere ud i fremtiden....
Skal vi vove et gæt på, at hvis det er noget rigtigt snavs på Lars Jensen så falder det ud af skabet helt planmæssigt forsommeren 2015....

Mvh
Cirb
Det skal da ikke overstås inden næste valg - fy da føj da.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Sv: skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel?

Indlæg af Cirb Tors Sep 26, 2013 10:12 am

Jeg tror der står noget rigtig grimt i det brev.

http://jyllands-posten.dk/opinion/leder/ECE6008979/skattefarcen/

Længe siden jeg har set småborgelighedens selvretfærdige talerør i DK i den grad være oppe at ringe Twisted Evil 

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Sv: skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel?

Indlæg af Thomas Tors Sep 26, 2013 10:32 am

Cirb skrev:Jeg tror der står noget rigtig grimt i det brev.

http://jyllands-posten.dk/opinion/leder/ECE6008979/skattefarcen/

Længe siden jeg har set småborgelighedens selvretfærdige talerør i DK i den grad være oppe at ringe Twisted Evil 

Mvh
Cirb
Meget enig i den vurdering.

Vi véd ikke, hvad der står i det brev - endnu.
Vi véd heller ikke, hvem der har skrevet det - eller hvem, der står bag brevskriveren - endnu.

Den her sag har hele tiden været et spørgsmål om at sætte et for lille låg på for stor en krukke.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Sv: skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel?

Indlæg af Jomsviking Fre Sep 27, 2013 9:58 am

Tillad mig at gentage mig selv: der kommer intet ud af denne sag, andet end at et par tidligere ministrer muligvis forlader politik til fordel for et par fede bestyrelsesposter.

Loft vil heller ikke blive disciplineret. Han og hans lige ved alt for meget. (Hvilket brevet vel er udtryk for) Han vil maksimalt blive flyttet til anden tjeneste og i en højere lønramme.

Den danske stat har udviklet sig derhen at magten er uangribelig og vi borgers demokratiske medbestemmelse er begrænset til at vi hvert 8. År. Helt rutinemæssigt bytter plads mellem dem der sidder ved magten nu og dem der sad på magten sidst.

Dommer hornslet var en modig og ærlig mand- den fejl vil ikke blive gentaget!

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Sv: skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel?

Indlæg af Thomas Fre Sep 27, 2013 2:45 pm

Jomsviking skrev:Tillad mig at gentage mig selv: der kommer intet ud af denne sag, andet end at et par tidligere ministrer muligvis forlader politik til fordel for et par fede bestyrelsesposter.

Loft vil heller ikke blive disciplineret. Han og hans lige ved alt for meget. (Hvilket brevet vel er udtryk for) Han vil maksimalt blive flyttet til anden tjeneste og i en højere lønramme.

Den danske stat har udviklet sig derhen at magten er uangribelig og vi borgers demokratiske medbestemmelse er begrænset til at vi hvert 8. År. Helt rutinemæssigt bytter plads mellem dem der sidder ved magten nu og dem der sad på magten sidst.

Dommer hornslet var en modig og ærlig mand- den fejl vil ikke blive gentaget!
Trolex skal i toilettet - fint nok.

Men skide være med Venstre - det er problemet, hvor i Socialdemokratiet det har sin oprindelse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Det er som jeg hele tiden har sagt!

Indlæg af Thomas Lør Sep 28, 2013 8:05 am

Advokaterne vil have brevet offentliggjort.

Da advokaterne har set brevet, hvilket "vidnerne" ikke har - det er ulempen ved ikke at være tiltalt, man har ikke en tiltalts rettigheder.

Men når advokaterne - alle som én - reagerer på den måde, så vil indholdet ikke kunne belaste deres klienter; men formentlig aflaste dem.

Det mest interessante er Lofts advokat.

Det brevet formentlig drejer sig om er hvem kilden til oplysningerne oprindeligt er: Glem bøsserygterne, det er traditionel tilsviningstaktik som kan komme både internt i Socialdemokratiet og fra Venstre. Det kunne ligne en idiot som Trolex at overbrodere en sag med noget opspind.

Nej, de oplysninger må komme internt fra: I både Socialdemokratiet og departementet (derfor Lofts mellemfornøjethed - uheldigt ikke at have styr på sit departement).
Mit bud er stadig Anne-Marie Melgaard fra Århus som er told- og skattefoged.
Det passer også over med Wammen, som også er fra Århus. Han er blevet krigsminister ved sidste rokade. Han har ikke kunnet cleares før, fordi Socialdemokratiet i Århus er så kommunistinficeret, at man ikke har turdet risikere, at følsomme oplysninger kom de kriminelle indvandrere i hænde - og dermed de organisationer, der har narko som finansieringskilde.
Som tidligere integrationsordfører er Anne-Marie Melgaard uanvendelig - og hun stillede ikke op til valget. Det kunne hun godt gå hen og blive bitter over.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Hvorfor mon politiet har opgivet?

Indlæg af Thomas Tors Okt 03, 2013 9:51 pm

Jeg tror simpelt hen det er,

at de oprindelige oplysninger kom fra socialdemokrater, der ville dolke Hellepigen i ryggen.
Trolex er så en idiot - og en usympatisk én af slagsen - så han kunne passende tage hele skylden.

Trolex kan sådan set være totalt ligeglad, han er en død mand. Om han er død med eller uden hoved - det er sådan set lige gyldigt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Hvor var det nu Meldgaard var fra???

Indlæg af Thomas Man Okt 07, 2013 11:46 am

Skal vi sige Århus?
Brevet blev modtaget den 19. september, og ifølge de foreløbige oplysninger er der tale om et detaljeret brev på to sider med et poststempel fra Østjyllands Postcenter.
ja, så.....

Nu skal vi altså glemme det ikke eksisterende anonyme brev fra en ikke eksisterende person.

Hvad nu hvis en kopi af dette ikke eksisterende, ulæselige brev dukker op i en ikke eksisterende avis? Eller på en ikke eksisterende debatside på internettet med en server, der befinder sig i et ikke eksisterende land?

Jeg tror roligt man kan sige, at den ikke eksisterende sag vil føre sit eget liv i lang tid fremover.

Motivet til at det brev er ikke eksisterende er så nok, at nok kan det tænkes at skade Venstre; men det vil skade Socialdemokratiet mere - og måske specielt statsministeren, hvis det sidste er tilfældet så vil der blive brugt alvorlige midler mod den ikke eksisterende anonyme brevskriver; men disse midler eksisterer jo heller ikke.

Sagen er nok, at man har fuldt overblik over hvem brevskriveren er og af hensyn til det interne dolkestikkeri i Socialdemokratiet helst så den sag hvile på havsens bund.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Det skulle så være en anonym navngiven advokatsekretær.

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 12:43 am

Det er så ikke interessant!

Det siger bare, at Trolex er en stupid lort, der lyver så stærkt en hest kan rende. - det vidste vi i forvejen, så hvordan det skulle have indflydelse på sagen.

Det har ingen konsekvenser, fordi Trolex allerede er solgt til flæskefars! Den er Hellepigen godt klar over og socialdemokraterne også, så der sker ikke noget.

Det ville have været interessant, hvis man havde fået at vide, hvem, der har givet Trolex oplysningerne i første omgang!

Notatet er angiveligt blevet til efter anmodning fra et ledende Venstre-medlem, og der er tilgået advokatkontoret en lang række mails med bilag til brug for udarbejdelse af notatet.
Det springende punkt er om der i de mails til advokatkontoret er oplysninger, der kan spores tilbage til SKAT i Århus.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Det lyder igen som en tidligere ansat i SKAT!

Indlæg af Thomas Ons Okt 09, 2013 1:42 am

Den anonyme ikke-eksisterende person vil også skrive en bog.

Forskningschef Roger Buch, Danmarks Medie- og Journalisthøjskole:

»Det er meget realistisk at være bekymret for sit job. Men det er meget urealistisk, at man ved salg af bøger i Danmark skulle kunne tjene nævneværdige penge.«
Det lyder også dødkedeligt.
Jeg har endnu ikke hørt om nogen, der har interesseret sig for udenlandske rejseafregninger - uden af bitter nød.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Raslende uinteressant.

Indlæg af Thomas Ons Okt 09, 2013 1:58 am

Overdrivelse af egen betydning.

Som det ser ud, så er der tale om, at man vil have en udtalelse af en uafhængig ekspert om hvor vidt sagen hænger sammen. Jo, det kan godt være Tommy Christensen!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Sv: skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel?

Indlæg af Cirb Ons Okt 09, 2013 11:30 pm

Jeg viste der var en grund til at vi stadig har humaniora.
http://politiken.dk/indland/ECE2098797/sproglektor-om-brevskriver-det-er-en-kvinde-og-ikke-en-advokatsekretaer/

Meget skarp og læseværdig analyse :-)

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Sv: skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel?

Indlæg af Thomas Ons Okt 09, 2013 11:34 pm

Cirb skrev:Jeg viste der var en grund til at vi stadig har humaniora.
http://politiken.dk/indland/ECE2098797/sproglektor-om-brevskriver-det-er-en-kvinde-og-ikke-en-advokatsekretaer/

Meget skarp og læseværdig analyse :-)

Mvh
Cirb
Ja, jeg så den godt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Tommy Christiansen

Indlæg af Thomas Tors Okt 10, 2013 6:50 am

Thomas skrev:
Cirb skrev:Jeg viste der var en grund til at vi stadig har humaniora.
http://politiken.dk/indland/ECE2098797/sproglektor-om-brevskriver-det-er-en-kvinde-og-ikke-en-advokatsekretaer/

Meget skarp og læseværdig analyse :-)

Mvh
Cirb
Ja, jeg så den godt.
Hvem kan han dog have som fjende?

»Det er klart, at når man er advokat, så har man ikke kun venner, så har man også fjender. Det er klart«.
Hvem vil typisk være en skatteadvokats modpart?
I f.eks. Århus?

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Hvad ved vi nu!

Indlæg af Thomas Søn Okt 13, 2013 6:39 am

Thomas skrev:

»Det er klart, at når man er advokat, så har man ikke kun venner, så har man også fjender. Det er klart«.
Hvem vil typisk være en skatteadvokats modpart?
I f.eks. Århus?

Det brev er helt irrelevant for sagen.
Det indeholder ikke yderligere belastende materiale mod Trolex et alia. Det er faktisk skrevet sådan, at det er umuligt at finde brevskriver.

Men hvorfor så den opmærksomhed?

Det er fordi man er klar over, at den "afgørelse", man kommer frem til ikke indeholder den fulde sandhed. Problemet er nemlig, hvor de oprindelige oplysninger som Trolex fedtede rundt med kommer fra. Her har man skullet bruge et par dage på at sikre sig at disse yderligere "informationer" ikke kan være rigtige.
Rigtige forstået på den måde, at de fortæller og dokumenterer den virkelighed, man ønsker at skjule! Altså formentlig at Anne Mette Melgaard er den oprindelige kilde til oplysningerne. Hende har man udmærket styr på, hvad hun har lavet. Problemet er bare, hvis hun havde tænkt sig at bryde aftalen.
Det betyder så også, at de oplysninger, der er i brevet som kommer rimelig tæt på sandheden så vitterlig er tilfældige.

Den slags anonyme skrivelser er ikke alene almindelige, de er hovedparten af sandhedskommissioners baggrundsmateriale, besynderligt nok ofte skrevet med grønt blæk.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Sv: skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel?

Indlæg af Jomsviking Søn Okt 13, 2013 10:54 am

Brevet virker ikke troværdigt - Faktisk langt fra.
Der står jo intet i det brev.



_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Sv: skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel?

Indlæg af Thomas Søn Okt 13, 2013 12:21 pm

Jomsviking skrev:Brevet virker ikke troværdigt -  Faktisk langt fra.
Der står jo intet i det brev.


Netop, hvorfor så udsætte afhøringen?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Her er en til.

Indlæg af Thomas Søn Okt 13, 2013 1:14 pm

Cirb skrev:Jeg viste der var en grund til at vi stadig har humaniora.
http://politiken.dk/indland/ECE2098797/sproglektor-om-brevskriver-det-er-en-kvinde-og-ikke-en-advokatsekretaer/

Meget skarp og læseværdig analyse :-)

Mvh
Cirb
Ikke en advokatsekretær.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Det Løkke siger her:

Indlæg af Thomas Søn Okt 13, 2013 7:53 pm

Hvis I kan finde en bedre,
så vil jeg ikke slås for formandsposten.

Problemet er: Der er reelt set ikke nogen anden. Alternativerne er bestemt ikke overbevisende.

Det værste er, at tilbuddet er egentlig rettet mod Socialdemokratiet og den gamle kommunist til Pernille Rosenkrantz-Theil.

Hermed sætter han den gode Thorning (og Vestager) i en grim klemme!
Sagen er jo den, at Lars Løkke, hvis han ikke er helt dum, har regnet ud, at hele "skattesagen" har sin oprindelse i Socialdemokratiets indre dolkestikkerier. Hvor meget han konkret véd er svært at sige; men det vil være en bombe i den stærkt svækkede socialdemokratiske partiorganisation i Århus. Her skal vi så også tage i betragtning, at den i København heller ikke er noget at prale af.

Jeg tror at Thorning vil lave en oprydning på de indre linier med vanlig brutalitet. Hun har dels ikke råd til to atombomber i partiorganisationen, dels har hun ikke råd til at miste en modstander, hun kan lave aftaler med. Endelig er det sidste landet har brug for nu en valgkamp - for der kan der dukke mange grimme ting op. Vælgerne? Blæse være med dem.

Mht. til Løkkes viden, så er det givet, at han véd, hvem, der har logget ind på Helles cpr.nr.
Læg mærke til at de tre justitsministre var Lene Espersen, Brian Mikkelsen og Lars Barfoed. De har med garanti de oplysninger - og de MÅ være givet videre til Lars Løkke - hvilket han naturligvis ikke kan stille sig op og sige.
Dermed ved han også, hvorfor Helle Thorning ikke har slået hårdere tilbage. Det er den indre borgfred i Socialdemokratiet, der er på spil - og den fred er altid skrøbelig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel? - Page 2 Empty Sv: skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum