Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nye huse er fyldt med byggesjusk

5 deltagere

Go down

Nye huse er fyldt med byggesjusk Empty Nye huse er fyldt med byggesjusk

Indlæg af Gorrion Lør Jun 16, 2012 5:03 pm

http://lokalavisen.dk/nye-huse-er-fyldt-med-byggesjusk-/20120615/artikler/120619474/1051

De mange tusinde nye huse, der blev bygget under nullernes byggeboom, har et stort antal fejl og mangler, viser de igangværende 5 års-eftersyn. Det kan koste boligejerne mange hundrede tusinde kroner

Det er både for dyrt....også med de senere års prisfald, men er også ofte noget graverende lort der er bygget, for at sige det mildt.
Jeg er enig i at det er reglen frem for undtagelsen at der er fejl....og vi snakker altså ikke kun om småfejl som løse kontakter, og skæve lister....der er lige fra ringe beton i fundament, elendigt dræn, og rigtig ubehagelige fejl i tagrygninger og tage generalt. Og så er vi altså oppe i den rigtig dyre ende.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nye huse er fyldt med byggesjusk Empty Sv: Nye huse er fyldt med byggesjusk

Indlæg af Thomas Lør Jun 16, 2012 11:17 pm

Gorrion skrev:http://lokalavisen.dk/nye-huse-er-fyldt-med-byggesjusk-/20120615/artikler/120619474/1051

De mange tusinde nye huse, der blev bygget under nullernes byggeboom, har et stort antal fejl og mangler, viser de igangværende 5 års-eftersyn. Det kan koste boligejerne mange hundrede tusinde kroner

Det er både for dyrt....også med de senere års prisfald, men er også ofte noget graverende lort der er bygget, for at sige det mildt.
Jeg er enig i at det er reglen frem for undtagelsen at der er fejl....og vi snakker altså ikke kun om småfejl som løse kontakter, og skæve lister....der er lige fra ringe beton i fundament, elendigt dræn, og rigtig ubehagelige fejl i tagrygninger og tage generalt. Og så er vi altså oppe i den rigtig dyre ende.
Så er det da et held, at der ikke er brug for dem - og vi har 100 år til at bygge dem færdige i.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nye huse er fyldt med byggesjusk Empty Sv: Nye huse er fyldt med byggesjusk

Indlæg af Gorrion Søn Jun 17, 2012 12:23 am

Så er det da et held, at der ikke er brug for dem - og vi har 100 år til at bygge dem færdige i.

joo...sådan kan man jo godt se på det, og jeg er enig i at der har været et overbyggeri der kommer til at tage mange år at fylde ud....hvis det overhovedet lader sig gøre.
Tror også familiemønsteret herhjemme kommer til at ændre sig meget de kommende år, hvilket påvirker den type boliger der "måske" vil blive efterspurgt....efter min mening, og den trend jeg ser ude i vores lille kongerige, er det absolut ikke de senere års samtalekøkken designs der ligger først for.
Jeg er bare stadig måløs over hvor elendigt mange ting er lavet i boom byggeri årene, meget af det ligner noget der slet ikke er udført af fagfolk.

Men der kommer nok spandevis af gode gamle murermester villaer til salg de kommende 15-20 år, fra dødsbo eller ældre der ikke længere magter at holde disse. tror de får mere opmærksomhed de kommende år....spørgsmålet er hvad prisen bliver...i mange af dem fra de generationer er boligen betalt, eller næsten betalt.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nye huse er fyldt med byggesjusk Empty Sv: Nye huse er fyldt med byggesjusk

Indlæg af Uffe Søn Jun 17, 2012 12:54 am

Vi skiftede lige taget på vores 70er hus til tegl, der var kun en ting at brokke sig over, og det var elendig levetid på eternitpladerne der blev lagt i 1992 under en tilskudsordning efter socialkammeraterne forbød asbest og nærved ruinerede Cembrit.

Nå ja, og så at tidligere ejer har efterisoleret med skumgummi og gamle tæpper. Men det var da til at hive ud og bande over i 28c varme Very Happy

Nogle gange har de nok haft for travlt i 00erne, og garanteret også i 70erne, men indtil videre ser vores hus ud til at være solidt. Og vi har da også haft brækket et par gulve op for at lægge isolering og gulvvarme, så vi har snart haft kig på det hele.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Nye huse er fyldt med byggesjusk Empty Sv: Nye huse er fyldt med byggesjusk

Indlæg af klogeaage 35 Søn Jun 17, 2012 9:18 am

Uffe skrev:Vi skiftede lige taget på vores 70er hus til tegl, der var kun en ting at brokke sig over, og det var elendig levetid på eternitpladerne der blev lagt i 1992 under en tilskudsordning efter socialkammeraterne forbød asbest og nærved ruinerede Cembrit.

Nå ja, og så at tidligere ejer har efterisoleret med skumgummi og gamle tæpper. Men det var da til at hive ud og bande over i 28c varme Very Happy

Nogle gange har de nok haft for travlt i 00erne, og garanteret også i 70erne, men indtil videre ser vores hus ud til at være solidt. Og vi har da også haft brækket et par gulve op for at lægge isolering og gulvvarme, så vi har snart haft kig på det hele.


Jeg byggede selv min hytte i firserne ,ekstra jern i fundament og 300 millimeter isolering(glasuld )(,hadede de dengang let stive Rockwool ),så det står nok i en 80 år endnu Very Happy

Hvad det var Jeg ville sige, var,håndværkerne eller rettere bare man kunne holde på en skovl eller hammer uden at abstinensen rystede den ud af labberne ,rejste høj som lav til Sjælland,ALT fik arbejde.


Dem der så ære i, at arbejdet altid afleveres til rette tid, til aftalte pris og med kvaliteten i top,fortalte historier om byggesjusk af historiske dimensioner, når de efter en hård arbejdsuge fra Man til Torsdag middag ,kom hjem til en lang velfortjent weekend hvor det Jydske dollars arbejde ventede. Laughing

Som de siger ,Vi skal ,måske(red),sgu derover igen og rette op på skidtet, de næste mange år,en en ren win-win situation Wink


klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Nye huse er fyldt med byggesjusk Empty Sv: Nye huse er fyldt med byggesjusk

Indlæg af Regina Søn Jun 17, 2012 10:34 am

Vi bor til leje i et nybygget hus og når det regner fra en bestemt vinkel løber der vand på indersiden af vinduerne. Isoleringen ved vinduerne er dårlig og det nærmest blæser ind ved siden af veluxvinduerne.
Og naboerne har de samme problemer.
Regina
Regina

Antal indlæg : 74
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Fyn, over bæltet

Tilbage til toppen Go down

Nye huse er fyldt med byggesjusk Empty Sv: Nye huse er fyldt med byggesjusk

Indlæg af Thomas Søn Jun 17, 2012 11:19 am

Gorrion skrev:
Så er det da et held, at der ikke er brug for dem - og vi har 100 år til at bygge dem færdige i.

joo...sådan kan man jo godt se på det, og jeg er enig i at der har været et overbyggeri der kommer til at tage mange år at fylde ud....hvis det overhovedet lader sig gøre.
Tror også familiemønsteret herhjemme kommer til at ændre sig meget de kommende år, hvilket påvirker den type boliger der "måske" vil blive efterspurgt....efter min mening, og den trend jeg ser ude i vores lille kongerige, er det absolut ikke de senere års samtalekøkken designs der ligger først for.
Jeg er bare stadig måløs over hvor elendigt mange ting er lavet i boom byggeri årene, meget af det ligner noget der slet ikke er udført af fagfolk.

Men der kommer nok spandevis af gode gamle murermester villaer til salg de kommende 15-20 år, fra dødsbo eller ældre der ikke længere magter at holde disse. tror de får mere opmærksomhed de kommende år....spørgsmålet er hvad prisen bliver...i mange af dem fra de generationer er boligen betalt, eller næsten betalt.
Enig. Sådan har boligbyggeri altid været. De første 20 år er de sværeste for et hus - enten falder det sammen - eller også gør det ikke (evt. efter udbedring af indbygget forældelse).
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nye huse er fyldt med byggesjusk Empty Sv: Nye huse er fyldt med byggesjusk

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum