Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Vestas på vej mod konkurs

4 deltagere

Go down

Vestas på vej mod konkurs Empty Vestas på vej mod konkurs

Indlæg af Plyds Man Jun 11, 2012 11:03 pm

Skriver ekstra Bladet:

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1774206.ece

Javel - ikke verdens mest pålidelige kilde, men ingen røg uden ild. Står deres kilder til troende, såehhh......

Sammenfald med et vist Kinesisk besøg i DK - man tænker sit.....

Hvis det passer, at de er ved at løbe tør for penge - og det er vel ikke utænkeligt, så byder jeg ind med at de snart er - helt eller delvist - på Kinesiske hænder..... Hvis ikke - så lukker biksen - efterfølgende restrukturering, overtagelser osv. I kender rumlen.

Fabrikken køres videre med ny ejer, men under hvilket navn og hvilken ejerkreds?
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Vestas på vej mod konkurs Empty Sv: Vestas på vej mod konkurs

Indlæg af Thomas Man Jun 11, 2012 11:08 pm

Plyds skrev:Skriver ekstra Bladet:

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1774206.ece

Javel - ikke verdens mest pålidelige kilde, men ingen røg uden ild. Står deres kilder til troende, såehhh......

Sammenfald med et vist Kinesisk besøg i DK - man tænker sit.....

Hvis det passer, at de er ved at løbe tør for penge - og det er vel ikke utænkeligt, så byder jeg ind med at de snart er - helt eller delvist - på Kinesiske hænder..... Hvis ikke - så lukker biksen - efterfølgende restrukturering, overtagelser osv. I kender rumlen.

Fabrikken køres videre med ny ejer, men under hvilket navn og hvilken ejerkreds?

Hvis kineserne køber Vestas så køber de Vestas og de hidtidige ejere får tvangsindløst deres aktier. Problemet er her minoritetsbeskyttelsen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vestas på vej mod konkurs Empty Sv: Vestas på vej mod konkurs

Indlæg af Plyds Man Jun 11, 2012 11:11 pm

Det er jo bare et spørgsmål om hvad aktien skal koste pr. stk. Pålydende er 1 krone - så det er vel et muligt bud.
I gamle dage løs den på en flad femmer. Det er heller ikke usandsynligt, hvis de er løbet tør for penge.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Vestas på vej mod konkurs Empty Sv: Vestas på vej mod konkurs

Indlæg af Thomas Man Jun 11, 2012 11:32 pm

Plyds skrev:Det er jo bare et spørgsmål om hvad aktien skal koste pr. stk. Pålydende er 1 krone - så det er vel et muligt bud.
I gamle dage løs den på en flad femmer. Det er heller ikke usandsynligt, hvis de er løbet tør for penge.
Nu er det sjældent at der er noget til aktionærerne i et konkursbo.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vestas på vej mod konkurs Empty Spørgsmålet er nærmere

Indlæg af Thomas Tirs Jul 31, 2012 7:32 pm

Hvor mange banker går med ned?

Dermed ikke sagt, at det nødvendigvis er en dårlig idé at redde Vestas.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vestas på vej mod konkurs Empty Sv: Vestas på vej mod konkurs

Indlæg af Uffe Tirs Jul 31, 2012 9:13 pm

Nu gav det da lidt overskud igen. Jeg er jo ikke bogholder, så jeg har noget svært ved at gennemskue de forskellige poster.

Er der nogen der har tid og lyst til at forklare hvad de forskellige poster betyder, som står i artiklen?

Free cash flow fx - det forstår jeg ikke. EBIT forstår jeg, fordi det er så simpelt forklaret i sin ikke-forkortede form.

Men der er da en positiv nyhed i det, vi er gået fra at smide godt en mia kr væk i kvartalet til at hive 200mio kr hjem til at betale renter med.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Vestas på vej mod konkurs Empty Sv: Vestas på vej mod konkurs

Indlæg af Thomas Tirs Jul 31, 2012 9:48 pm

Uffe skrev:Nu gav det da lidt overskud igen. Jeg er jo ikke bogholder, så jeg har noget svært ved at gennemskue de forskellige poster.

Er der nogen der har tid og lyst til at forklare hvad de forskellige poster betyder, som står i artiklen?

Free cash flow fx - det forstår jeg ikke. EBIT forstår jeg, fordi det er så simpelt forklaret i sin ikke-forkortede form.

Men der er da en positiv nyhed i det, vi er gået fra at smide godt en mia kr væk i kvartalet til at hive 200mio kr hjem til at betale renter med.

Jeg forstår heller ikke de nøgletal; men jeg forstår at banken så småt er ved at opgive at se alle deres penge igen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vestas på vej mod konkurs Empty Sv: Vestas på vej mod konkurs

Indlæg af Uffe Ons Aug 01, 2012 8:07 pm

Det jeg forstår er, at næste fyringsrunde bliver antallet af medarbejdere der skal fyres bestemt af Nordea.

Det skulle efter sigende blive i september.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Vestas på vej mod konkurs Empty Sv: Vestas på vej mod konkurs

Indlæg af Cirb Ons Aug 01, 2012 9:12 pm

Uffe skrev:Det jeg forstår er, at næste fyringsrunde bliver antallet af medarbejdere der skal fyres bestemt af Nordea.

Det skulle efter sigende blive i september.

I Nordea eller Vestas ?

Spøg til side - vel næppe ingenører ? Og selv hvis, så er i vist den eneste gruppe i dk pt uden betydeene arbejdsløshed Wink

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Vestas på vej mod konkurs Empty Sv: Vestas på vej mod konkurs

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum