Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Tvangsauktioner MAJ 12

2 deltagere

Go down

Tvangsauktioner MAJ 12 Empty Tvangsauktioner MAJ 12

Indlæg af Thomas Tors Jun 07, 2012 11:13 am

Tvang
Tvang på region

Lad os se det i øjnene: Der sker ikke en skid på tvangsauktionsområdet.

1) Vi ligger på en 4000 tvangsauktioner om året på boliger - det er hverken til at dø eller leve af.
Ingen tvivl om at den dybe coma banker og kreditforeninger er nedsunken i begrænser antallet af tvangsauktioner. Om der kommer nogle flere efterhånden som bankerne på forskellig vis bliver rekonstrueret?
Jeg tvivler.
For at få "renset op" skal der 1/4 million flextumper på tvang siden 2008 er der vel taget en 15.000 eller mellem 5% og 10%. Så kan vi regne ud, at det tager (i runde tal) 20 år til.

Det sker ikke - oprensningen altså.
Overtages bankerne af staten, så vil tvangsauktioner højst give en pristilpasning på 20-30% ifht. toppen. De boliger vil STADIGVÆK ikke være konkurrencedygtige på boligmarkedet, der bliver forsynet med en jævn strøm af dødsboer.

Det siger sig selv, fordi kridterne, der overtager vil nok gerne sælge; men ikke til priser, der trykker markedspriserne - sker det, så kommer der endnu en dødsårsag - til kridterne og deres flextumper.

2) Man har slet ikke taget hul på den virkelig ækle byld, der hedder Hovedstaden. København (og Århus) er jo det galehus, hvor man har indespærret de mest fulminante flextumper.

Udenfor de to områder har problemet - målt i kroner - ikke været så stort.
Det er jo også Sjælland, Nord- og Sønderjylland hvorfra væksten skal komme.
Det siger jeg fordi reallønnen kan få en positiv udvikling dér.
I de områder kan lønnen få lettere lov til at tilpasse sig nedefter, som den skal. Samtidig vil en lavere boligudgift gøre reallønnen højere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktioner MAJ 12 Empty Sv: Tvangsauktioner MAJ 12

Indlæg af NewMay Tirs Jun 12, 2012 11:32 am

Jeg er meget spændt på hvad juni tallene kommer til at vise, for helt subjektivt synes jeg det virker til at der kommer flere på tvang på de boliger jeg ser på. Specielt de sidste 14 dages tid. Men Tvangsaktionen skal vel også gennemføres før den optræder i statistikken, ikke?

NewMay

Antal indlæg : 74
Join date : 23/12/11

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum