Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Brugernes dom: Så tag dog store bededag

5 deltagere

Go down

Brugernes dom: Så tag dog store bededag Empty Brugernes dom: Så tag dog store bededag

Indlæg af Gorrion Lør Maj 05, 2012 5:00 pm

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50107843:brugernes-dom-så-tag-dog-store-bededag.html

Problemet er bare det ikke hjælper noget.

Det betyder blot at politikerne kan begå endnu større økonomiske dumheder på samfundets bekostning.

Det er ikke småfolkets og langt de fleste skatteyders skyld at situationen er som den er.
Det skyldes fatale og landsskadelige politiske beslutninger i forgangne år, ofte beslutninger der inden vedtagelse var advaret imod.

Straffen for denne uduelighed og bevidst manglende ansvarsbevisthed rammer de forkerte, nemlig dem der i forvejen yder allermest for at imødegå en krise skabt af andre, og som i forvejen er ramt hårdt af både himmelråbende politsike fejltagelser, og konsekvenserne fra en kriminel finansiel sektor, der nu er belønnet i bankpakker og skatteyder garantier.

*Pensionsalder sat op med adskellige år.
*Efterlønnen afskaffet, eller nok nærmere i sit nuværende et generationstyveri gennemført ved højlys dag!
*Halvering af dagpengeFORSIKRINGS periode.
*Optjeningen for rettigheden til FORSIKRINGS-dagpenge sat op til 1 års fuldt beskæftigelse (hvilket defacto udelukker en stor del af håndværks-brancen for nogensinde at kunne optjene dagpengeFORSIKRING) som man ovenikøbet selv betaler til!.
*Snakken om at arbejde 1-2 timer mere om ugen (som blot vil betyde færre ansatte, og/eller mindre overtidsbetaling) giver ikke en krone mere til staten....men blot flere arbejdsskader og en endnu mere stresset hverdag for især børnefamilen)

Jeg savner i øvrigt at høre retningslinierne for den seniorførtidspension som ER BLEVET INDFØRT i forbindelse med tilbagetrækningsreformen....den er mindst lige så tys tys, som Seniorordningen var i efterlønnen...en ordning som kommunerne nu piver over fordi folk er blevet...."oplyste".

Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Brugernes dom: Så tag dog store bededag Empty Sv: Brugernes dom: Så tag dog store bededag

Indlæg af doctor Søn Maj 06, 2012 12:52 am

Gorrion: Uden "folkets" velvillige tavse samtykke til dette pyramidespil var det aldrig kommet så vidt. Vi har trods alt demokrati.

Lejerne har været sat uden for indflydelse, og de unge som var tvunget til at købe til prisen. Men jeg køber ikke den teori med, at alle hårdtarbejdende lavtlønnede´er uden skyld. Mange specielt de politiske partier på venstrefløjen kunne jo have råbt op noget før. I stedet krævede de flere overførselsindkomster, nægtede effektivisering og beskæring afi det offentlige, og krævede større og bedre velfærdsreformer.
Et politisk svigt fra venstrefløjen af dimensioner.

Alle de tidligere tryghedsskabende forsikringer ville kunne lade sig gøre i et samfund med høj beskæftigelsesgrad og høj produktivitet.
Det kan ikke lade sig gøre i et samfund, hvor størstedelen er uden arbejde, pensionerede eller ansat i det offentlige.
Med eller uden finanskrise var det at stikke folk blår i øjnene.
Når mantraet fra det officielle Danmark de sidste 3 årtier har været, at produktionen skal flytte til udlandet, ja så bliver slutresultatet før eller siden som vi nu ser. Denne gang blev det så evident 10 år senere, fordi vi tærede på de illusoriske friværdiresourcer og den forsinkelse og opvågning til den barske virkelighed er slem for alle befolkningsgrupper som bliver ramt.

I stedet importerer samme personer gerne alt deres kram fra lande som har elendige løn- og arbejdsvilkår og en fraværende miljøpolitik.
Dobbeltmoral af dimensioner.






doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Brugernes dom: Så tag dog store bededag Empty Sv: Brugernes dom: Så tag dog store bededag

Indlæg af Gorrion Søn Maj 06, 2012 2:20 am

Enig i at Venstrefløjen også har et stort ansvar her, og især socialdomokratiet.
Hvis vi ser på problemerne på boligmarkedet, og det som førte til det, nemlig makroøkonomiske ponzi produkter der stak folk blå i øjnene, så hælder det mest til min opfattelse at langt de fleste, og især de yngre førstegangskøbere blev bedraget.
Det burde have været politikernes fornæmste opgave at sætte en stopper for dette vanvid.....de gjorde det modsatte!.
Ejendomsmæglere klappede i hænderne og banker/realkredit hældte "penge" KREDIT på bålet i vognlæs efter vognlæs.
Vi er selvfølgelig nogen der godt kunne, og kan se at dette måtte og må få en ende....vi prøvede enda at råbe vagt i gevær, men blev mødt med arrogance og blev kaldt pessemistiske kogekoner, eller mødt med hån og latter.
At et stort udsnit af at mange var tavse/gav samtygge bære nok præg af at toppen af finansverdenen, og den øverste politiske elite jo gav udtryk for at alt var godt...at vi snart kunne købe hele verden.
En illusion kan nogengange være rigtig god, og er den mesterligt udført så får den lemmingerne til at gå direkte ind i flammerne.
Den Største økonomiske krise siden Anden Verdenskrig blev en konsekvens af dette....Vi snakker godt nok om danske politiske beslutninger lige nu, men de står sammenlignelige med lign. i andre lande.

At vi idag bliver overdækket af billigt produceret vare fra indien og kina, mv, er igen et politisk valg (fejltagelse) om en alt for hurtig globalisering, uden at sætte tingene i finanspolitisk, økonomiske og monetær balance først.

Det offentlige har længe trængt til en tættekam, det er alt for sent det kommer, og vil derfor komme til at virke meget voldsomt når der endelig skal trækkes nye streger i sandet. Jeg kan godt forstå at Lars Lykke er meget tavs nu....og det giver absolut mening at man ikke kunne se røven for bar skosåler på Anders Fogh, og Bent Bendtsen da de i alt hast forlod tarburetten, og krøb i skjul i henholdvis en NATO bunker, og EU's hovedkvarter.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Brugernes dom: Så tag dog store bededag Empty Sv: Brugernes dom: Så tag dog store bededag

Indlæg af Thomas Søn Maj 06, 2012 4:27 am

Gorrion: Vi er ikke uenige i hvorfor det gik galt - og der har godt nok været trængsel ikke alene ved håndvasken; men ved styrtebadet.

Problemet er bare, at vi aldrig vender tilbage til verden før 2004 - aldrig.

Der, hvor vi nok er uenige: Jeg tror ikke på fortsat konkurrence fra valutadumpning fra Kina og Indien - de får ganske enkelt ikke råd til at fortsætte med at sælge til priser, der ligger under indkøbspris af råvarerne.

Dernæst så går disse økonomier fra at være eksportorientede, hvorfor valutadumpning kan have sine fortrin iht. folkeskoleøkonomer - hjælpeklasse for specielt åndeligt udfordrede.
De skal nu til at importere mere end de eksporterer, hvorfor de skal OVERvurdere deres valuta.

De kan jo så bruge nogle af deres dollars til at købe ind for siger du måske?

Nej den går ikke, for dels vil dollaren falde og dels vil priserne derudover stige målt i f.eks. år 2000 USD. Det vil blive forsøgt. Det gjorde de jo i tilfældet med Iran, hvor de tilbød groft overvurderet guld - skam bare at Iranerne ikke var helt med på den.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Brugernes dom: Så tag dog store bededag Empty Sv: Brugernes dom: Så tag dog store bededag

Indlæg af doctor Ons Maj 09, 2012 11:02 am

Som selvstændig synes jeg det er den bedste løsning, når nu der skal lægges mere arbejde for samme lønkr.

http://www.b.dk/nationalt/nu-er-en-pinsedag-paa-vej-ud

Det er altid et helvede at komme igennem foråret med alle de løse fridage.
Mange uger er reduceret til 4 arbejdsdage, og der skal lægges samme arbejde.
Jeg vil personligt også hellere selv planlægge mine fridage end at få dem dikteret.

Det er klart, at sundhedsfagene ikke bryder sig om løsningen. De arbejder jo med søn/helligdagsbetaling de dage.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Brugernes dom: Så tag dog store bededag Empty Sv: Brugernes dom: Så tag dog store bededag

Indlæg af Jomsviking Ons Maj 09, 2012 11:23 am

doctor skrev:Som selvstændig synes jeg det er den bedste løsning, når nu der skal lægges mere arbejde for samme lønkr.

http://www.b.dk/nationalt/nu-er-en-pinsedag-paa-vej-ud

Det er altid et helvede at komme igennem foråret med alle de løse fridage.
Mange uger er reduceret til 4 arbejdsdage, og der skal lægges samme arbejde.
Jeg vil personligt også hellere selv planlægge mine fridage end at få dem dikteret.

Det er klart, at sundhedsfagene ikke bryder sig om løsningen. De arbejder jo med søn/helligdagsbetaling de dage.


hvor ikke alene store bededag sløjfes som fridag, men hvor også 2. pinsedag eller skærtorsdag lider samme skæbne.


Jeg kan diskutere St. bededag, som en fjollet helligdag.

2. pinsedag, synes jeg er en hyggelig dag, som en festligholdelse af herrens genkomst og kirkens fødsel. Vi er trods alt et kristent land.

Skærtorsdag er der imod, helt, helt uacceptabelt. Hvis Skærtorsdag ikke skal være en helligdag, vil det efter min mening forudsætte en rask afstemning om spørgsmålet: "Er danmark et kristent land eller ej".
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Brugernes dom: Så tag dog store bededag Empty Sv: Brugernes dom: Så tag dog store bededag

Indlæg af Thomas Ons Maj 09, 2012 1:18 pm

Jomsviking skrev:
doctor skrev:Som selvstændig synes jeg det er den bedste løsning, når nu der skal lægges mere arbejde for samme lønkr.

http://www.b.dk/nationalt/nu-er-en-pinsedag-paa-vej-ud

Det er altid et helvede at komme igennem foråret med alle de løse fridage.
Mange uger er reduceret til 4 arbejdsdage, og der skal lægges samme arbejde.
Jeg vil personligt også hellere selv planlægge mine fridage end at få dem dikteret.

Det er klart, at sundhedsfagene ikke bryder sig om løsningen. De arbejder jo med søn/helligdagsbetaling de dage.


hvor ikke alene store bededag sløjfes som fridag, men hvor også 2. pinsedag eller skærtorsdag lider samme skæbne.


Jeg kan diskutere St. bededag, som en fjollet helligdag.

2. pinsedag, synes jeg er en hyggelig dag, som en festligholdelse af herrens genkomst og kirkens fødsel. Vi er trods alt et kristent land.

Skærtorsdag er der imod, helt, helt uacceptabelt. Hvis Skærtorsdag ikke skal være en helligdag, vil det efter min mening forudsætte en rask afstemning om spørgsmålet: "Er danmark et kristent land eller ej".

Så vidt jeg husker det, er St. Bededag i sig selv en samling af fjollede bededage for forskellige underlige fridage.
Vel nok den eneste af Struenses reformer, der holder sig til i dag.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Brugernes dom: Så tag dog store bededag Empty Sv: Brugernes dom: Så tag dog store bededag

Indlæg af HenningK Ons Maj 09, 2012 2:45 pm

Thomas skrev:Så vidt jeg husker det, er St. Bededag i sig selv en samling af fjollede bededage for forskellige underlige fridage.
Vel nok den eneste af Struenses reformer, der holder sig til i dag.

Næh - det med at den skulle være en samling og at Struensee skulle være indblandet er tilsyneladende en populær misforståelse.

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Brugernes dom: Så tag dog store bededag Empty Sv: Brugernes dom: Så tag dog store bededag

Indlæg af Thomas Ons Maj 09, 2012 2:59 pm

HenningK skrev:
Thomas skrev:Så vidt jeg husker det, er St. Bededag i sig selv en samling af fjollede bededage for forskellige underlige fridage.
Vel nok den eneste af Struenses reformer, der holder sig til i dag.

Næh - det med at den skulle være en samling og at Struensee skulle være indblandet er tilsyneladende en populær misforståelse.
Fint, endnu en del af min skolelærdom, der var forkert. At folkeskolen i "gamle dage" var bedre - det håber jeg sandelig ikke.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Brugernes dom: Så tag dog store bededag Empty Sv: Brugernes dom: Så tag dog store bededag

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum