Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Tomme lommer

5 deltagere

Go down

Tomme lommer Empty Tomme lommer

Indlæg af Plyds Lør Maj 05, 2012 8:56 am

Bevidst snyd eller manglende betalingsevne?

http://politiken.dk/indland/ECE1615931/aldrig-har-borgernes-gaeld-til-kommunerne-vaeret-saa-enorm/

Mon den underliggende årsag til den sløve inddrivningspolitik fra skats side er bevidst? Man ønsker ikke at skubbe til et i forvejen skævt læs?
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Tomme lommer Empty Sv: Tomme lommer

Indlæg af Gorrion Lør Maj 05, 2012 5:05 pm

Det bliver meget værre endnu.
Bare vent til folk inden for de næste år skal til at betale til deres realkreditlån, mv.

Det bliver en massakre.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tomme lommer Empty Sv: Tomme lommer

Indlæg af Thomas Lør Maj 05, 2012 5:30 pm

Plyds skrev:Bevidst snyd eller manglende betalingsevne?

http://politiken.dk/indland/ECE1615931/aldrig-har-borgernes-gaeld-til-kommunerne-vaeret-saa-enorm/

Mon den underliggende årsag til den sløve inddrivningspolitik fra skats side er bevidst? Man ønsker ikke at skubbe til et i forvejen skævt læs?

Nej jeg er bare ikke sikker på at Skat er så effektiv i inddrivelse af fordringerne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tomme lommer Empty Sv: Tomme lommer

Indlæg af Uffe Søn Maj 06, 2012 5:51 pm

Gorrion skrev:Det bliver meget værre endnu.
Bare vent til folk inden for de næste år skal til at betale til deres realkreditlån, mv.

Det bliver en massakre.

Nykredits nye tanker om at fjerne afdragsfrihed for dele af realkreditlånet? Så er det godt jeg er i en 3'er og ikke en 1'er, så har jeg da et par år til at nedbringe bankgælden så jeg har overskud til at svare afdrag på realkreditten.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Tomme lommer Empty Sv: Tomme lommer

Indlæg af Thomas Søn Maj 06, 2012 7:47 pm

Gorrion skrev:Det bliver meget værre endnu.
Bare vent til folk inden for de næste år skal til at betale til deres realkreditlån, mv.

Det bliver en massakre.

Jeg er bange for det.
Man vil gøre meget for at redde dem, der ligger på kanten; men jeg er bange for det bliver ret få.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tomme lommer Empty Sv: Tomme lommer

Indlæg af Uffe Søn Maj 06, 2012 9:23 pm

Jeg håber ikke at det går så galt for de familier der er trængt. Men jeg kan have svært ved at se hvordan det skal gå dem godt, uden at betale vilde summer ud fra staten.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Tomme lommer Empty Sv: Tomme lommer

Indlæg af Thomas Søn Maj 06, 2012 11:19 pm

Uffe skrev:Jeg håber ikke at det går så galt for de familier der er trængt. Men jeg kan have svært ved at se hvordan det skal gå dem godt, uden at betale vilde summer ud fra staten.

Der bliver simpelt hen tale om tvangsrealisationer og herefter gældssaneringer, hvor tabene bliver betalt af en pensionsskat.

Men det tager 20 år. Tabet skal nok også passere et par statslige banker eller 3 før man konstaterer det.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tomme lommer Empty Sv: Tomme lommer

Indlæg af HenningK Man Maj 07, 2012 10:31 am

Thomas skrev:
Plyds skrev:Bevidst snyd eller manglende betalingsevne?

http://politiken.dk/indland/ECE1615931/aldrig-har-borgernes-gaeld-til-kommunerne-vaeret-saa-enorm/

Mon den underliggende årsag til den sløve inddrivningspolitik fra skats side er bevidst? Man ønsker ikke at skubbe til et i forvejen skævt læs?

Nej jeg er bare ikke sikker på at Skat er så effektiv i inddrivelse af fordringerne.

Man har nok også haft nogen forventninger til det nye, stærkt forsinkede IT-system Debitormotor fra CSC (tidligere kørte projektet vist i IBM-regi, men de ku' så heller ikke levere til Skats tilfredshed), som skulle hjælpe Skat med at inddrive penge. Jeg kan sagtens forestille mig at der er typer af sager, som får lov til at ligge lidt længere og vente på at blive behandlet mere effektivt.

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Tomme lommer Empty Sv: Tomme lommer

Indlæg af Thomas Man Maj 07, 2012 4:22 pm

Skat er notorisk ringe til systemarbejde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tomme lommer Empty Sv: Tomme lommer

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum