Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Formanden taler

3 deltagere

Go down

Formanden taler Empty Formanden taler

Indlæg af A16 Man Apr 23, 2012 4:42 pm

Formanden for statsbanken kan ikke lide alle de små konkurrenter.

http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/ECE1603780/bankformand-danskerne-har-ikke-brug-for-over-100-banker/


Jeg vil da gerne føje lidt nuancer til Formandens verdensbillede:

Nu handler det at være en lille bank også om andet end bare at smide penge over disken, som en del ledende medarbejder i statsbanken har gjort så rigeligt i deres karriere.

At være lokale bank handler om at alle skal se hinanden i øjnene både i opgangs og nedgangstider.

Det handler også om at der er en direkte indflydelse fra kunderne og ind i bestyrelseslokalet.

Skulle min bankrådgiver eller en af hans kolleger begynde at pushe eksotisk produkter over disken eller pludselig skynde folk til at optage ekstra gæld, så er det jo rart man som garant lige kan lade en email flyde til direktøren om at ejerne ikke er tilfredse, virker det ikke, kan man altid komme til at nævne ved den årlige gang guleærter at man vist lige skal have kontrolleret jordforbindelsen.

A16

A16

Antal indlæg : 9
Join date : 30/12/11

Tilbage til toppen Go down

Formanden taler Empty Sv: Formanden taler

Indlæg af Plyds Man Apr 23, 2012 5:38 pm

Læses: Få nu fingeren ud og kom igang - ellers gør vi det for Jer, og det bliver nok knapt så sjovt:

»Mit håb er naturligvis, at de banker, der ikke står stærkt, finder tiden inde til at søge en partner således, at vi kan undgå den negative effekt, vi har set her i weekenden - nemlig at Finansiel Stabilitet skal ind over sådan en proces«, siger han.

Påkrævet at sammenlægge i tide
Henning Kruse Petersen påpeger, at en sammenlægning mellem to banker skal "ske i tide".

»En bankledelse kan ikke vente med at indgå en fusion, til det er for sent. Man skal gøre det, mens man har styrken til at indgå en fornuftig handel. Det, synes jeg, er påkrævet«, lyder det fra ham.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Formanden taler Empty Sv: Formanden taler

Indlæg af Thomas Man Apr 23, 2012 6:26 pm

A16 skrev:Formanden for statsbanken kan ikke lide alle de små konkurrenter.

http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/ECE1603780/bankformand-danskerne-har-ikke-brug-for-over-100-banker/


Jeg vil da gerne føje lidt nuancer til Formandens verdensbillede:

Nu handler det at være en lille bank også om andet end bare at smide penge over disken, som en del ledende medarbejder i statsbanken har gjort så rigeligt i deres karriere.

At være lokale bank handler om at alle skal se hinanden i øjnene både i opgangs og nedgangstider.

Det handler også om at der er en direkte indflydelse fra kunderne og ind i bestyrelseslokalet.

Skulle min bankrådgiver eller en af hans kolleger begynde at pushe eksotisk produkter over disken eller pludselig skynde folk til at optage ekstra gæld, så er det jo rart man som garant lige kan lade en email flyde til direktøren om at ejerne ikke er tilfredse, virker det ikke, kan man altid komme til at nævne ved den årlige gang guleærter at man vist lige skal have kontrolleret jordforbindelsen.

A16

Det kan der så være noget i: Problemet er bare, at de holdninger har kun i meget begrænset omfang været med til at inddæmme ulykken. Men lur mig om Spar Salling ikke bliver behandlet en anelse mere nænsomt, fordi de ikke har gået med platugler og lavet valutafup.
De har ikke kunnet styre deres landbrugskreditter - jo; men det er der sgu heller ikke nogen andre, der har kunnet. Spørgsmålet er her, hvor meget Finansiel Stabilitet insisterer på, at der skal nedskrives - hvor langt man vil gå i nedskrivningskravene til de kunder, der fortsætter i den ny bank.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Formanden taler Empty Sv: Formanden taler

Indlæg af Thomas Man Apr 23, 2012 6:30 pm

Plyds skrev:Læses: Få nu fingeren ud og kom igang - ellers gør vi det for Jer, og det bliver nok knapt så sjovt:

»Mit håb er naturligvis, at de banker, der ikke står stærkt, finder tiden inde til at søge en partner således, at vi kan undgå den negative effekt, vi har set her i weekenden - nemlig at Finansiel Stabilitet skal ind over sådan en proces«, siger han.

Påkrævet at sammenlægge i tide
Henning Kruse Petersen påpeger, at en sammenlægning mellem to banker skal "ske i tide".

»En bankledelse kan ikke vente med at indgå en fusion, til det er for sent. Man skal gøre det, mens man har styrken til at indgå en fornuftig handel. Det, synes jeg, er påkrævet«, lyder det fra ham.

Der er ingen tvivl om, at fokus er på landbrugsområdet, der skal reddes. Reddes; men ikke på den måde at det bare kan lalle videre.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Formanden taler Empty Sv: Formanden taler

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum