Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fuldstændig uansvarligt!

+3
erikkp
Plyds
Thomas
7 deltagere

Go down

Fuldstændig uansvarligt! Empty Fuldstændig uansvarligt!

Indlæg af Thomas Tirs Apr 10, 2012 4:36 am

Danske Banks ondsindede propaganda.

Hvis alle forsøgene på "at snakke krisen væk" har haft nogen som helst effekt, så har det været at folk i dumhed har bragt sig selv i yderligere ulykke.

Denne "historie" er plantet af Danske Bank, hvis "privatøkonom Las Olsen" har ruineret sig selv - først ved at ødelægge to lejligheder i Nansensgade i en sammenlægning, hvorefter han købte hus - naturligvis inden han havde solgt den/dem han havde i Nansensgade - i (var det?) Vanløse. Nu vil han så på sin frastødende arbejdsgivers opfordring rive andre med sig i katastrofen.

Læg mærke til, at de såkaldte "eksperter" er:
Sine Nørholm Just, CBS-lektor med speciale i retorik
Lars Lundmann Jensen, psykolog og ph.d.-stipendiat ved Københavns Universitet, som har blogget om den psykologiske dimension i finanskrisen.

Altså ikke nogen der har den fjerneste forstand på økonomi og finansiering.

Hvis "psykologi" havde den mindste indflydelse, så ville vi have set et helt andet mønster end det vi har set.
Opbremsningen i faldet i ejendomspriserne kan fuldt ud forklares med misliebige "forretningsmetoder" i banker og kreditforeninger. Vi har med andre ord fået en endelig afkræftelse af "psykologiens" indflydelse.

Mon ikke dette usmagelige indlæg skyldes at propagandaafdelingen i Danske Bank desperat kæmper for egen overlevelse? De har set, at øksen er ved at fælde dem.
Jeg har svært ved at se Kolding være sentimental overfor finansielle botoxsprøjtere.

Mon ikke Las Olsen, Steen Bocian og de andre misfostre får kniven nu: Ingen tror jo på Danske Bank længere - Nationalbanken vil ikke købe flere bortforklaringer. Mon ikke det er ECB, der (efter et diskret tip fra Onkel Nils) har fortalt Danske Bank, at egne udstedelser IKKE kan lægges som pant for finansiering af eget flexlort?
Alle Danske Banks fuppede "nedskrivningsmodeller" viser sig jo, at være svansen rundt i åndemanertøfler - en metode både Nationalbanken og Finanstilsynet har påpeget som værende både utilstrækkelig og direkte forkert.

I tilfælde af havsnød, så hav grejet i orden: Sivsko dur IKKE.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fuldstændig uansvarligt! Empty Sv: Fuldstændig uansvarligt!

Indlæg af Plyds Tirs Apr 10, 2012 8:24 am

He he he - intet forlades uforsøgt - specielt ikke hos DB m.fl. Panikken er nok ved at være udbredt.
Man fatter ikke, at der er sket et paradigmeskift hos befolkningen, som nu ser overforbrug som værende yt, og opsparing som værende in.

Sådan set er det jo meget enkelt - gæld = indskrænkelse af fremtidigt forbrug.

Så ind til gælden er bragt ned, sker der ikke ret meget.

Man må bare som virksomhed - finansiel eller ej - bare tilpasse sig de nye tider. For DB specielt - alle deres rentestigninger øger kundeflugten på de gode kunder, og efterlader de mindre gode med endnu færre forbrugsmuligheder. Såååh....... hvem er lige medskyldig. Den artikel er helt ude i skoven - panikken lurer bag hvert ord.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Fuldstændig uansvarligt! Empty Sv: Fuldstændig uansvarligt!

Indlæg af erikkp Tirs Apr 10, 2012 11:19 am

Dit link virker ikke

erikkp

Antal indlæg : 29
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fuldstændig uansvarligt! Empty Sv: Fuldstændig uansvarligt!

Indlæg af mkof Tirs Apr 10, 2012 11:21 am

Thomas, du burde måske også påberåbe dig et "speciale i retorik". Jeg nyder i hvert fald sprogblomsterne, analogierne og de lavthængende huskeflade. :-)

mkof

Antal indlæg : 119
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Fuldstændig uansvarligt! Empty Sv: Fuldstændig uansvarligt!

Indlæg af mkof Tirs Apr 10, 2012 11:26 am

Har I forresten bemærket den evigt lalleglade "økonomiekspert" på DR TV? Han popper ofte op i DR-nyhederne, og han virker som om, han enten ikke begriber sammenhænge, eller bevidst manipulerer.

Så nej, jeg er faktisk slet ikke enig i præmissen om, at nogen skulle have talt en krise op. Der er nærmere tale om, at omfanget er forsøgt skjult bl.a. via lalleglade udtalelser fra branchefolk og andre med interesse i at overtale folk til fortsat lånefinansieret (over)forbrug.

mkof

Antal indlæg : 119
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Fuldstændig uansvarligt! Empty Sv: Fuldstændig uansvarligt!

Indlæg af Thomas Tirs Apr 10, 2012 11:38 am

Plyds skrev:He he he - intet forlades uforsøgt - specielt ikke hos DB m.fl. Panikken er nok ved at være udbredt.
Man fatter ikke, at der er sket et paradigmeskift hos befolkningen, som nu ser overforbrug som værende yt, og opsparing som værende in.

Sådan set er det jo meget enkelt - gæld = indskrænkelse af fremtidigt forbrug.

Så ind til gælden er bragt ned, sker der ikke ret meget.

Man må bare som virksomhed - finansiel eller ej - bare tilpasse sig de nye tider. For DB specielt - alle deres rentestigninger øger kundeflugten på de gode kunder, og efterlader de mindre gode med endnu færre forbrugsmuligheder. Såååh....... hvem er lige medskyldig. Den artikel er helt ude i skoven - panikken lurer bag hvert ord.

Tvangsauktioner

"Vi anbefaler, at folk bruger den lave rente på deres realkreditlån til at afdrage på anden dyr gæld, således at de står bedre rustet, hvis der skulle ske ændringer i familien der gør at indtægten ikke længere er den samme," lyder rådet fra Liselotte Ravn Bærentzen, der er seniorøkonom i Realkredit Danmark.

Når nu Elsebeth Toftmann Asmussen er sparket til hjørne skal man have en ny ko til at give udtryk for, at hun har jokket sig selv over patterne.

Men ja Plyds - jeg tror din analyse er korrekt! De er godt gammeldags desperate.

Prøv at se tvangsauktionstallene

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fuldstændig uansvarligt! Empty Sv: Fuldstændig uansvarligt!

Indlæg af Thomas Tirs Apr 10, 2012 11:41 am

mkof skrev:Thomas, du burde måske også påberåbe dig et "speciale i retorik". Jeg nyder i hvert fald sprogblomsterne, analogierne og de lavthængende huskeflade. :-)

Var jeg blevet faglært, så havde jeg nok været konditor. Med speciale i huskekager.

Som det er nu, så må jeg som økonom ærgre mig over, at fødevareinspektionen ikke lukker for griseriet!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fuldstændig uansvarligt! Empty Sv: Fuldstændig uansvarligt!

Indlæg af Gæst Tirs Apr 10, 2012 7:49 pm

mkof skrev:Har I forresten bemærket den evigt lalleglade "økonomiekspert" på DR TV? Han popper ofte op i DR-nyhederne, og han virker som om, han enten ikke begriber sammenhænge, eller bevidst manipulerer.

Så nej, jeg er faktisk slet ikke enig i præmissen om, at nogen skulle have talt en krise op. Der er nærmere tale om, at omfanget er forsøgt skjult bl.a. via lalleglade udtalelser fra branchefolk og andre med interesse i at overtale folk til fortsat lånefinansieret (over)forbrug.

Lalleglad?

Jeg ser straks et bestemt ansigt for mig. Det skulle vel ikke være ham her med den velkendte frisørcharme?

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/Oekonomiske_analyser/2012/03/21/154223.htm

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Fuldstændig uansvarligt! Empty Sv: Fuldstændig uansvarligt!

Indlæg af Gæst Tirs Apr 10, 2012 7:51 pm

Hvor blev artiklen egentligt af?

Jeg så den også her til morgen - men nu er den væk?

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Fuldstændig uansvarligt! Empty Sv: Fuldstændig uansvarligt!

Indlæg af Skizo Tirs Apr 10, 2012 7:57 pm

BamsesFar skrev:Hvor blev artiklen egentligt af?

Den her her -> http://epn.dk/okonomi2/dk/article2745277.ece

Og anden del er her -> http://epn.dk/okonomi2/dk/article2745694.ece

_________________
They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

http://www.økonomidebatten.dk/
Skizo
Skizo

Antal indlæg : 174
Join date : 01/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Fuldstændig uansvarligt! Empty Sv: Fuldstændig uansvarligt!

Indlæg af Cirb Tirs Apr 10, 2012 9:42 pm

mkof skrev:Har I forresten bemærket den evigt lalleglade "økonomiekspert" på DR TV? Han popper ofte op i DR-nyhederne, og han virker som om, han enten ikke begriber sammenhænge, eller bevidst manipulerer.

Så nej, jeg er faktisk slet ikke enig i præmissen om, at nogen skulle have talt en krise op. Der er nærmere tale om, at omfanget er forsøgt skjult bl.a. via lalleglade udtalelser fra branchefolk og andre med interesse i at overtale folk til fortsat lånefinansieret (over)forbrug.

Åhh, han har har skam været årsag til en del moro....

Fuldstændig uansvarligt! Engmann-thumb

Jeg saaaaavner Spinozas tegninger Crying or Very sad

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Fuldstændig uansvarligt! Empty Sv: Fuldstændig uansvarligt!

Indlæg af mkof Ons Apr 11, 2012 11:14 am

BamsesFar skrev:
Jeg ser straks et bestemt ansigt for mig. Det skulle vel ikke være ham her med den velkendte frisørcharme?

Bingo! :-)

mkof

Antal indlæg : 119
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Fuldstændig uansvarligt! Empty Sv: Fuldstændig uansvarligt!

Indlæg af grunj Ons Apr 11, 2012 9:20 pm

Cirb skrev:
mkof skrev:Har I forresten bemærket den evigt lalleglade "økonomiekspert" på DR TV? Han popper ofte op i DR-nyhederne, og han virker som om, han enten ikke begriber sammenhænge, eller bevidst manipulerer.

Så nej, jeg er faktisk slet ikke enig i præmissen om, at nogen skulle have talt en krise op. Der er nærmere tale om, at omfanget er forsøgt skjult bl.a. via lalleglade udtalelser fra branchefolk og andre med interesse i at overtale folk til fortsat lånefinansieret (over)forbrug.

Åhh, han har har skam været årsag til en del moro....

Fuldstændig uansvarligt! Engmann-thumb

Jeg saaaaavner Spinozas tegninger Crying or Very sad

Mvh
Cirb

Lidt lettere at læse teksten på http://www.boblespot.dk/?p=96

Jeg genkiggede indlægget fra Børsen og sammenlignede med udviklingen i boligpriser på dels landsplan og dels i Storkøbenhavn. Det underlige er at boligpriserne faktisk er steget siden indlægget blev lavet.

Vi ved her på kanalen at volumenet samtidigt gik i hullet, så stigningen i priserne skete ikke uden sværdslag. Det er dog ret imponerende hvor meget inerti, der stadig er i de financielle systemer og hvor godt det egentlig lykkedes at bremse/forhale den nødvendige korrektion. Men som man siger - it aint over till the fat lady sings.


grunj

Antal indlæg : 16
Join date : 02/11/08

Tilbage til toppen Go down

Fuldstændig uansvarligt! Empty Sv: Fuldstændig uansvarligt!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum