Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ingen penge til vedligehold af huset.

+2
Shintai
klogeaage 35
6 deltagere

Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Ingen penge til vedligehold af huset.

Indlæg af klogeaage 35 Lør Mar 24, 2012 12:41 pm

263.000 husstande orker ikke at holde huset løbende vedlige men reagerer først, når der er noget galt, og vedligeholdelsen bliver til reparationer.



Ergo:

1:53% 1-3-5 års Flextumper tjek
2:58% Afdragsfri Flextumper tjek
3:60% har ikke råd til vedligehold. tjek
4: Question

Seks ud af ti husejere har svært ved at finde pengene til vedligeholdelse af huset.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Sv: Ingen penge til vedligehold af huset.

Indlæg af Shintai Lør Mar 24, 2012 1:30 pm

Ja, den er grim. Gennemsnitsbelåningen er jo 77%.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Sv: Ingen penge til vedligehold af huset.

Indlæg af Thomas Lør Mar 24, 2012 2:03 pm

klogeaage 35 skrev:263.000 husstande orker ikke at holde huset løbende vedlige men reagerer først, når der er noget galt, og vedligeholdelsen bliver til reparationer.



Ergo:

1:53% 1-3-5 års Flextumper tjek
2:58% Afdragsfri Flextumper tjek
3:60% har ikke råd til vedligehold. tjek
4: Question

Seks ud af ti husejere har svært ved at finde pengene til vedligeholdelse af huset.

Det vedligehold skal nok komme, når håndværkerne får en mere realistisk indstilling til hvad de kan lave tingene for. Med det skænderi, der er med 3F p.t., så tyder det på, at det langsomt er ved at dæmre.

Det kunne f.eks. være at akkorderne blev lidt mere i overensstemmelse med opmålingen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Vedligeholdet er der,dog i en syg udgave

Indlæg af klogeaage 35 Lør Mar 24, 2012 3:15 pm

Thomas skrev:

Det vedligehold skal nok komme, når håndværkerne får en mere realistisk indstilling til hvad de kan lave tingene for. Med det skænderi, der er med 3F p.t., så tyder det på, at det langsomt er ved at dæmre.

Det kunne f.eks. være at akkorderne blev lidt mere i overensstemmelse med opmålingen.


aaaaaaatjuuuuu snøft


Prosit
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Sv: Ingen penge til vedligehold af huset.

Indlæg af Thomas Lør Mar 24, 2012 6:29 pm

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:

Det vedligehold skal nok komme, når håndværkerne får en mere realistisk indstilling til hvad de kan lave tingene for. Med det skænderi, der er med 3F p.t., så tyder det på, at det langsomt er ved at dæmre.

Det kunne f.eks. være at akkorderne blev lidt mere i overensstemmelse med opmålingen.


aaaaaaatjuuuuu snøft


Prosit

Ja nu er tjenestefolk jo blevet uforskammet dyre...
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Globaliseringen i Vedbæk

Indlæg af klogeaage 35 Lør Mar 24, 2012 7:07 pm

Thomas skrev:

Ja nu er tjenestefolk jo blevet uforskammet dyre...


De sender deres indkomst tilbage til familien - selvom det kan være svært at forstå, at de overhovedet kan spare op af de lommepenge, de får
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Sv: Ingen penge til vedligehold af huset.

Indlæg af Thomas Lør Mar 24, 2012 7:20 pm

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:

Ja nu er tjenestefolk jo blevet uforskammet dyre...


De sender deres indkomst tilbage til familien - selvom det kan være svært at forstå, at de overhovedet kan spare op af de lommepenge, de får

Jeg ved heller ikke helt, hvad der sker der.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Sv: Ingen penge til vedligehold af huset.

Indlæg af Shintai Lør Mar 24, 2012 9:49 pm

Eksempel fra nyhederne i TV2. Rigtig grim en tilmed. Rådne vinduer og en masse arbejde her og der. Men ingen penge.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Sv: Ingen penge til vedligehold af huset.

Indlæg af Uffe Lør Mar 24, 2012 10:01 pm

Det er en skandale at de sidder så hårdt i det.

Selvom jeg er flextumpe er det ved at gå op for mig at jeg alligevel ikke er ilde stedt set i forhold til den generelle flextumpe (ejerlejlighed i KBH med -40% friværdi, dvs ca 1mio insolvens).

Vi er i øvrigt ved at planlægge at lægge fine nye teglsten på vores hus Very Happy
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Sv: Ingen penge til vedligehold af huset.

Indlæg af Thomas Søn Mar 25, 2012 9:54 am

Uffe skrev:Det er en skandale at de sidder så hårdt i det.

Selvom jeg er flextumpe er det ved at gå op for mig at jeg alligevel ikke er ilde stedt set i forhold til den generelle flextumpe (ejerlejlighed i KBH med -40% friværdi, dvs ca 1mio insolvens).

Vi er i øvrigt ved at planlægge at lægge fine nye teglsten på vores hus Very Happy

Det er efterhånden det øvelsen går på: Hvem kan reddes - og hvem kan ikke.

Her er jeg så bange for at den grænse kommer til at gå på den forkerte side af fordelingskurvens maximum.
Med den måde, man har trukket pinen ud, så er der nok ikke megen bimodalitet tilbage i den fordelingskurve:

Altså: Hvor der for et par år siden var én gruppe af boligejere, der nok skulle klare sig - og en anden, der var fortabt - så må man med alle konverteringerne til flex siden 2008 påregne, at alt for mange af dem, man troede, man kunne redde - de var i en værre forfatning end man troede.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Sv: Ingen penge til vedligehold af huset.

Indlæg af Mikmo Man Mar 26, 2012 10:27 pm

Thomas skrev:
klogeaage 35 skrev:263.000 husstande orker ikke at holde huset løbende vedlige men reagerer først, når der er noget galt, og vedligeholdelsen bliver til reparationer.



Ergo:

1:53% 1-3-5 års Flextumper tjek
2:58% Afdragsfri Flextumper tjek
3:60% har ikke råd til vedligehold. tjek
4: Question

Seks ud af ti husejere har svært ved at finde pengene til vedligeholdelse af huset.

Det vedligehold skal nok komme, når håndværkerne får en mere realistisk indstilling til hvad de kan lave tingene for. Med det skænderi, der er med 3F p.t., så tyder det på, at det langsomt er ved at dæmre.

Det kunne f.eks. være at akkorderne blev lidt mere i overensstemmelse med opmålingen.

Nu ved jeg ikke om du er klar over hvad det koster at drive en håndværksmæssig virksomhed, men kan fortælle dig at mine svende koster 350kr eksl moms i timen og jeg har virkeligt svært ved at få det til at køre rundt.

jeg kan fortælle dig at når jeg har betalt alle mine omkostninger, så tjente jeg 20kr pr time på mine svende sidste år. Jeg har 9 svende i arbejde. så du kan selv gøre regnstykket op hvad jeg tjener om året. Intet i forholdet til hvor meget jeg arbejder.

Men jeg håber da at der bliver hyret massere af øst arbejder, det giver en masse reparations arbejde til os danske mestre.

Mikmo

Antal indlæg : 7
Join date : 13/11/11

Tilbage til toppen Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Sv: Ingen penge til vedligehold af huset.

Indlæg af klogeaage 35 Man Mar 26, 2012 10:36 pm

Mikmo skrev:
Thomas skrev:

Det vedligehold skal nok komme, når håndværkerne får en mere realistisk indstilling til hvad de kan lave tingene for. Med det skænderi, der er med 3F p.t., så tyder det på, at det langsomt er ved at dæmre.

Det kunne f.eks. være at akkorderne blev lidt mere i overensstemmelse med opmålingen.

Nu ved jeg ikke om du er klar over hvad det koster at drive en håndværksmæssig virksomhed, men kan fortælle dig at mine svende koster 350kr eksl moms i timen og jeg har virkeligt svært ved at få det til at køre rundt.

jeg kan fortælle dig at når jeg har betalt alle mine omkostninger, så tjente jeg 20kr pr time på mine svende sidste år. Jeg har 9 svende i arbejde. så du kan selv gøre regnstykket op hvad jeg tjener om året. Intet i forholdet til hvor meget jeg arbejder.

Men jeg håber da at der bliver hyret massere af øst arbejder, det giver en masse reparations arbejde til os danske mestre.

Jeg tror at Du og Thomas har næsten samme mening om lønningerne study
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Sv: Ingen penge til vedligehold af huset.

Indlæg af Gorrion Tirs Mar 27, 2012 1:12 am

Enig i at lønningerne i visse brancer i danmark er for høje...i visse andre...faktisk for lave.
Håndværkerbrancen er et af de steder hvor lønnen har haft alt for meget fart på.
Flere af os har peget på at en kontroleret deflation kan være en udemærket vej ud af problemet med vores konkurrance....en deflation der dog vil sætte yderligere nedagående pres på boligpriser.

For at vende tilbage til vedligehold på huse/ejerboliger, så er det noget jeg kan nikke genkendene til, og man ser ofte at folk i desperation har opfundet de mærkeligste nødløsninger, med gaffatape, gamle aviser, og gamle brædder fra paller der er forsøgt skåret til, og boret fast med skruer, eller ligerfrem limet op.
Mange af disse ting kræver at når man kommer som håndværker ofter er nød til at gå helt til bunds, og at selv reaperation kan være svært....Det er ofte helt nye vinduer, døre, tagrender, gulve, mv der er den eneste holdbare løsning....også for at undgå øvrige skader som svamp/fugtskader mv.....problemet er bare....mange har ikke råd!....og får det heller ikke.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Sv: Ingen penge til vedligehold af huset.

Indlæg af Thomas Tirs Mar 27, 2012 4:28 am

Gorrion skrev:Enig i at lønningerne i visse brancer i danmark er for høje...i visse andre...faktisk for lave.
Håndværkerbrancen er et af de steder hvor lønnen har haft alt for meget fart på.
Flere af os har peget på at en kontroleret deflation kan være en udemærket vej ud af problemet med vores konkurrance....en deflation der dog vil sætte yderligere nedagående pres på boligpriser.

For at vende tilbage til vedligehold på huse/ejerboliger, så er det noget jeg kan nikke genkendende til, og man ser ofte at folk i desperation har opfundet de mærkeligste nødløsninger, med gaffatape, gamle aviser, og gamle brædder fra paller der er forsøgt skåret til, og boret fast med skruer, eller lige frem limet op.
Mange af disse ting kræver at når man kommer som håndværker ofte er nød til at gå helt til bunds, og at selv reparation kan være svært....Det er ofte helt nye vinduer, døre, tagrender, gulve, mv der er den eneste holdbare løsning....også for at undgå øvrige skader som svamp/fugtskader mv.....problemet er bare....mange har ikke råd!....og får det heller ikke.

Ja, der er ingen tvivl om, at "folk" tror vedligehold er noget, der bare laver sig selv.
Det er den anden fare: Man har sat sig for stort - det var jo billigt, for det kunne finansieres.
Men vedligeholdet på gårdhaven er det samme uanset om man har købt det billigt.
En anden ting er, at vedligehold kan godt skubbes i mange år; men når det så melder sig, så bliver det dyrt - og så er man måske gået ned i indtægt.
Altså typisk dem, der går på pension - så begynder problemerne, som man har udskudt, at melde sig - og nu tager det tid og stumper at lave.

Omkostningerne på et hus består jo også af vedligehold - når man ikke har råd til den årlige vedligehold - så udarter det sig til renovation.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Sv: Ingen penge til vedligehold af huset.

Indlæg af Thomas Tirs Mar 27, 2012 4:50 am

klogeaage 35 skrev:
Mikmo skrev:
Thomas skrev:

Det vedligehold skal nok komme, når håndværkerne får en mere realistisk indstilling til hvad de kan lave tingene for. Med det skænderi, der er med 3F p.t., så tyder det på, at det langsomt er ved at dæmre.

Det kunne f.eks. være at akkorderne blev lidt mere i overensstemmelse med opmålingen.

Nu ved jeg ikke om du er klar over hvad det koster at drive en håndværksmæssig virksomhed, men kan fortælle dig at mine svende koster 350kr eksl moms i timen og jeg har virkeligt svært ved at få det til at køre rundt.

jeg kan fortælle dig at når jeg har betalt alle mine omkostninger, så tjente jeg 20kr pr time på mine svende sidste år. Jeg har 9 svende i arbejde. så du kan selv gøre regnestykket op hvad jeg tjener om året. Intet i forholdet til hvor meget jeg arbejder.

Men jeg håber da at der bliver hyret massere af øst arbejder, det giver en masse reparations arbejde til os danske mestre.

Jeg tror at Du og Thomas har næsten samme mening om lønningerne study
Problemet ligger i at lige som andre mennesker har håndværkere redet med på en bølge - håndværkeren har jo også sat sig for dyrt. Både i bolig og med andre ting.
Det er jo derfor det er så svært at gå ned løn. Håndværkeren har også sine regninger, der skal betales.

Der er ingen tvivl om at mestrene har solgt sig selv for billigt for at få opgaverne. Opgaver har der været nok af, så skal man finde folkene - og de kan bare gå over på den anden side af gaden.

Når så nedturen kommer og opgaverne bliver færre - ja det er ikke tidspunktet at indhente det forsømte på priserne.

Men jeg tror så nok ved nærmere eftertanke ikke på østarbejderne, fordi problemet er at opgaverne er blevet færre.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Sv: Ingen penge til vedligehold af huset.

Indlæg af Gæst Tirs Mar 27, 2012 7:48 am

Thomas skrev:Men jeg tror så nok ved nærmere eftertanke ikke på østarbejderne, fordi problemet er at opgaverne er blevet færre.

En "rimelig / krisebevidst" håndværkerløn ligger nok et sted imellem det "danske" og det "polske" niveau.

Danskeren er i kraft af sin omhu forhåbentligt lidt mere værd. (Ikke at polakerne typisk er dovne eller sjuskemikler).

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Sv: Ingen penge til vedligehold af huset.

Indlæg af Thomas Tirs Mar 27, 2012 8:06 am

BamsesFar skrev:
Thomas skrev:Men jeg tror så nok ved nærmere eftertanke ikke på østarbejderne, fordi problemet er at opgaverne er blevet færre.

En "rimelig / krisebevidst" håndværkerløn ligger nok et sted imellem det "danske" og det "polske" niveau.

Danskeren er i kraft af sin omhu forhåbentligt lidt mere værd. (Ikke at polakerne typisk er dovne eller sjuskemikler).

/BF

Enig.

Men vi kommer tilbage til det centrale: Lønningerne skal ned.
Det gør så heller ikke så meget, hvis priserne også følger med ned.

Men det gør det så alligevel, for der er en ganske betydelig gæld (som ikke kan klares ved at sætte renten ned - det kan for praktiske formål ikke lade sig gøre). Lave lønninger og priser betyder i realiteten en opskrivning af gælden - på hovedstolen, hvorfor billigere rente bliver stort set ligegyldig.

Polakkerne de bliver skam ikke, for de kan ikke finde sig et sted at bo - ikke som de kan betale.

Hele boligmarkedet ligger som et stramt slips om halsen.

Når vi ser på overenskomsterne - også indenfor byg - så er det jo ikke fordi lønmodtagerne ikke er klar over, at den er gruelig gal. Det ved de alt om; men problemet er, at de skal altså skaffe pengene til at betale huslejen - specielt, når de nu skal til at afdrage på deres lån.
Spørgsmålet er: Vil du koges eller steges - og der er ikke nogen iskager.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Nye krav til de forkætrede ejerskifteforsikringer får præmierne til at eksplodere

Indlæg af klogeaage 35 Man Apr 02, 2012 1:46 am

Nyt prischok for hussælgere
Eksplosivt stigende udgifter til ordningen betyder, at ingen selskaber endnu har formået at tjene penge på forsikringerne
Er det frugten af østeuropæisk "billig arbejdskraft" der er en del af stigningen Question Idea
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Ingen penge til vedligehold af huset. Empty Sv: Ingen penge til vedligehold af huset.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum