Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Vedr. udkantsdanmark

+2
Cirb
Thomas
6 deltagere

Go down

Vedr. udkantsdanmark Empty Vedr. udkantsdanmark

Indlæg af Thomas Fre Mar 23, 2012 11:06 am

Jeg så et sted, at Ole Sohn havde haft en snak med kreditforeningerne om der var diskrimination fra kreditforeningernes side af "Udkantsdanmark".
Forklaringen var at man ikke gik efter postnumre........
Lad det så være, at de valgte den måde at lyve ministeren (vi kan lide ham og regeringen - eller lade være: Men han er nu engang den ansvarlige minister) op i ansigtet.

Det andet er, at jeg så fra Folketinget - jo der er faktisk lejlighedsvis gode transmissioner af debatter - og så er de gratis. At vores minister for by-, bolig-, og udkant i forbindelse med et mindre værft på Ærø og også et i Skagen (formentlig Carstensens) udtalte, at man måtte finde en løsning.

Jeg bringer det her, dels fordi man fra centralt hold er ganske udmærket klar over kreditforeningerne - og at de ikke kan betegnes som "medspillere" - ellers havde Sohn ikke gengivet løgnen i al sin plathed, dels at man åbenbart arbejder aktivt på at finde en eller anden finansieringsform for "Udkantsdanmark".
Med den store diskrepans mellem Københavnerpriserne - godt plejet af kridter og banker - så vil en adgang til finansiering uundgåeligt give et yderligere tryk på priserne og kridterne.
Hjælp kommer ikke uden betingelser.

Der ER noget i gære.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vedr. udkantsdanmark Empty Sv: Vedr. udkantsdanmark

Indlæg af Cirb Fre Mar 23, 2012 11:11 pm

Man kan sige rigtigt meget grimt om Ole Sohn og endnu mere om kreditforeningerne.

En klog fyr sagde engang til mig at flinke, ordentlige og begavede mennesker ind imellem fungerer forbløffende dårligt som ledere - og at dumme svin ind imellem fungerer forbløffende godt på samme poster.

Jeg skal ikke kunne sige hvordan Ole Sohn kommer til at fungere som minister, men hvis der er en gruppe i danmark, der (k......e) har fortjent ham er det finansindustrien; og jeg tror faktisk ikke at 20 års erfaring med Moskva og det danske kommunist parti, før murens fald, er den dårligste baggrund for at skulle interagere med Straarup og Co - rent faktisk kan der argumenteres for at han er den eneste politiker i den nuværende regering med det relevante erfaringsgrundlag til at varetage opgaven.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Vedr. udkantsdanmark Empty Sv: Vedr. udkantsdanmark

Indlæg af Thomas Fre Mar 23, 2012 11:30 pm

Cirb skrev:Man kan sige rigtigt meget grimt om Ole Sohn og endnu mere om kreditforeningerne.

En klog fyr sagde engang til mig at flinke, ordentlige og begavede mennesker ind imellem fungerer forbløffende dårligt som ledere - og at dumme svin ind imellem fungerer forbløffende godt på samme poster.

Jeg skal ikke kunne sige hvordan Ole Sohn kommer til at fungere som minister, men hvis der er en gruppe i danmark, der (k......e) har fortjent ham er det finansindustrien; og jeg tror faktisk ikke at 20 års erfaring med Moskva og det danske kommunist parti, før murens fald, er den dårligste baggrund for at skulle interagere med Straarup og Co - rent faktisk kan der argumenteres for at han er den eneste politiker i den nuværende regering med det relevante erfaringsgrundlag til at varetage opgaven.

Mvh
Cirb

Hvorfor tror du Vestager pudsede ham på bankerne?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vedr. udkantsdanmark Empty Sv: Vedr. udkantsdanmark

Indlæg af Uffe Fre Mar 23, 2012 11:41 pm

Thomas, du får selv de radikale til at virke handlings orienterede og kløgtige Laughing
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Vedr. udkantsdanmark Empty Sv: Vedr. udkantsdanmark

Indlæg af Thomas Lør Mar 24, 2012 12:09 am

Uffe skrev:Thomas, du får selv de radikale til at virke handlings orienterede og kløgtige Laughing

Hør nu her: Vestager var/er ansat i økonomi- og erhvervsministeriet. Tror du ikke hun kender sine lus på travet?
Hun ville sgu da ikke have ansvaret for de folk, der havde med bankerne at gøre - hun kender dem simpelthen for godt. Dem kan Sohn få fornøjelsen af - hvis han knækker nakken på det, så vil det jo bare være ærgerligt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vedr. udkantsdanmark Empty Sv: Vedr. udkantsdanmark

Indlæg af Plyds Lør Mar 24, 2012 11:58 am

Randområderne finder selv en løsning på problemerne. F.eks. så anvender vi jo kun i begrænset udstrækning begreberne moms og skat, og har derfor som regel rigeligt med kontanter.

Så husene i udkanterne skal nok blive handlet - det er bare spørgsmål om til hvilke priser.

En del skal væltes, da de er alt for ringe. Grunden kan fås billigt - og så kan der bygges nyt - uden moms og skat - randområderne anvender vennetjenester og naturalieøkonomi.
(Problemet er jo så - på papiret - at dette ikke indgår i nationalregnskabet, og derfor ser randområderne uproduktive ud)

Så vær ikke nervøs for dem. Med undtagelse af Lolland. Lolland er de facto 90% ejet af gridske storbønder. Og de har ikke tænkt sig, at bruge en krone på at udvikle området til noget som helst andet end landbrugsjord.

De livegne kan så få en faldefærdig landarbejder bolig at bo til leje i for kontanthjælpen.

Lolland kommer ikke på fode, før end storbønderne vedgår sig deres ansvar og bruger penge på at udvikle deres egne baghaver - og det vil jeg se før end jeg tror det.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Vedr. udkantsdanmark Empty Sv: Vedr. udkantsdanmark

Indlæg af Uffe Lør Mar 24, 2012 10:07 pm

Thomas skrev:

Hør nu her: Vestager var/er ansat i økonomi- og erhvervsministeriet. Tror du ikke hun kender sine lus på travet?
Hun ville sgu da ikke have ansvaret for de folk, der havde med bankerne at gøre - hun kender dem simpelthen for godt. Dem kan Sohn få fornøjelsen af - hvis han knækker nakken på det, så vil det jo bare være ærgerligt.

Du har lidt høje tanker om hende Vestager synes jeg. Det er muligvis fordi jeg selv har knapt så høje tanker om hende at dine, måske endda velunderbyggede, tanker om hende virker lidt høje i det Wink
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Vedr. udkantsdanmark Empty Sv: Vedr. udkantsdanmark

Indlæg af klogeaage 35 Søn Mar 25, 2012 4:18 am

Uffe skrev:
Thomas skrev:

Hør nu her: Vestager var/er ansat i økonomi- og erhvervsministeriet. Tror du ikke hun kender sine lus på travet?
Hun ville sgu da ikke have ansvaret for de folk, der havde med bankerne at gøre - hun kender dem simpelthen for godt. Dem kan Sohn få fornøjelsen af - hvis han knækker nakken på det, så vil det jo bare være ærgerligt.

Du har lidt høje tanker om hende Vestager synes jeg. Det er muligvis fordi jeg selv har knapt så høje tanker om hende at dine, måske endda velunderbyggede, tanker om hende virker lidt høje i det Wink

Hvis Du insunerer at Thomas har en blød kant for det svage køn, tager Du ganske fejl. Laughing

Han er den eneste der på et nu umodsagt boligmøgler site , der er blevet banned for at sjusse trussestørrelsen på en botox og plastikfyldt dåre.

Twisted Evil
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Vedr. udkantsdanmark Empty Sv: Vedr. udkantsdanmark

Indlæg af Thomas Søn Mar 25, 2012 8:04 am

klogeaage 35 skrev:
Uffe skrev:
Thomas skrev:

Hør nu her: Vestager var/er ansat i økonomi- og erhvervsministeriet. Tror du ikke hun kender sine lus på travet?
Hun ville sgu da ikke have ansvaret for de folk, der havde med bankerne at gøre - hun kender dem simpelthen for godt. Dem kan Sohn få fornøjelsen af - hvis han knækker nakken på det, så vil det jo bare være ærgerligt.

Du har lidt høje tanker om hende Vestager synes jeg. Det er muligvis fordi jeg selv har knapt så høje tanker om hende at dine, måske endda velunderbyggede, tanker om hende virker lidt høje i det Wink

Hvis Du insunerer at Thomas har en blød kant for det svage køn, tager Du ganske fejl. Laughing

Han er den eneste der på et nu umodsagt boligmøgler site , der er blevet banned for at sjusse trussestørrelsen på en botox og plastikfyldt dåre.

Twisted Evil

Rent udseendemæssigt så finder jeg Helle Thorning et klart fremskridt ifht. f.eks. Eva Gredal. Tilsvarende er Vestager noget bedre for øjet end sin forgænger med tulle-skoene.

Mere væsentligt er, at de nok også er bedre begavede.

Helle Thoning er så den mere klassiske socialdemokrat, der har større INTERNE problemer end eksterne. Det er selvfølgelig en svaghed, at hun ikke har noget egentligt bagland i Socialdemokratiet; men det har unægtelig den fordel at hun ikke skylder nogen noget - andet end en pæn samling gemenheder: Det får de så.

Vestager er den mere klassiske radikale intellektuelle - det Radikale Venstre har altid haft den type, den blev så i 1980'erne og nogle år frem overtaget af SF. Men SF er jo brændt ud.

Det, der bekymrer mig mest er de borgerlige, hvor der er meget langt mellem hjernecellerne. De Konservative!
Lars Løkke er en type, der står godt til Vestager og Thorning: Han har et enormt sikkert overblik - og ikke noget egentligt personligt ønske om at føre sig frem. Løkke ved alt om begrænsninger - hvad der kan lade sig gøre og ikke lade sig gøre.
Læg mærke til betalingsringen: Han holder sig tilbage mens den anden side flænser i hinanden på baggrund af urealistisk idealisme. Når de så står blødende og udmattede, så giver han den nakkeskuddet med en enkelt bemærkning om, at man lige skal være opmærksom på at det nuværende vejarbejde snart er afsluttet, hvilket vil give et helt andet trafikmønster. Løkke ved, hvad større omlægninger indebærer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vedr. udkantsdanmark Empty Sv: Vedr. udkantsdanmark

Indlæg af Thomas Søn Mar 25, 2012 8:19 am

Jeg så bare på Folketingets tv, at der er en åben høring netop vedrørende "Udkantsdanmark" kl. 1330 i dag, for dem der skulle være interesserede.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vedr. udkantsdanmark Empty Sv: Vedr. udkantsdanmark

Indlæg af Shintai Søn Mar 25, 2012 10:59 am

klogeaage 35 skrev:Hvis Du insunerer at Thomas har en blød kant for det svage køn, tager Du ganske fejl. Laughing

Han er den eneste der på et nu umodsagt boligmøgler site , der er blevet banned for at sjusse trussestørrelsen på en botox og plastikfyldt dåre.

Twisted Evil

Et eller andet er der da galt. Damen er i lommen på bankerne. Og alligevel danser han efter hendes mindste vink Wink
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Vedr. udkantsdanmark Empty Sv: Vedr. udkantsdanmark

Indlæg af Thomas Søn Mar 25, 2012 11:20 am

Shintai skrev:
klogeaage 35 skrev:Hvis Du insunerer at Thomas har en blød kant for det svage køn, tager Du ganske fejl. Laughing

Han er den eneste der på et nu umodsagt boligmøgler site , der er blevet banned for at sjusse trussestørrelsen på en botox og plastikfyldt dåre.

Twisted Evil

Et eller andet er der da galt. Damen er i lommen på bankerne. Og alligevel danser han efter hendes mindste vink Wink

Du er altså spild af tid - dit barnagtige fjols.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vedr. udkantsdanmark Empty Sv: Vedr. udkantsdanmark

Indlæg af Thomas Søn Mar 25, 2012 3:39 pm

Thomas skrev:Jeg så bare på Folketingets tv, at der er en åben høring netop vedrørende "Udkantsdanmark" kl. 1330 i dag, for dem der skulle være interesserede.


Det var et decideret underholdende samråd Ole Sohn var i vedr. Kreditforeningerne belåning af ejendomme i "Udkantsdanmark". Ministeren gengav loyalt kreditforeningernes løgnehistorier - godt nok grinende; men dog uden at klaske sig på lårene.

Udvalgsformanden Hans Chr. Schmidt gik til stålet: Udvalget ville gerne have tal for de tab, som kreditforeningerne havde i "Udkantsdanmark" om Ministeren ville fremsende disse tal - både beløb og antal.
HCS bemærkede, at det kunne jo undre, at der skulle være tale om så mange - al den stund at beløbene er ret små.

Men så kunne man måske også fra kreditforeningernes få oplyst hvor store tabene har været i de områder med høje priser. Nævnte noget om ejendomme som ikke efterfølgende kunne sælges til belåningsværdierne.....

Det var lige før hele udvalget (undtagen en enkelt Dansk Folkepartist, der ikke fattede ret meget) knækkede sammen i slet kontrolleret moro. Da Ministeren havde fået fniset af lovede han MEGET højtideligt at fremskaffe tallene (sagt med et sadistisk glimt i øjet).

HCS undrede sig endvidere over den åbenbart ændrede politik fra kreditforeningernes side - han gik skam ud fra, at kreditforeningerne HELE tiden havde foretaget den vurdering og hvad der dog skulle have foranlediget at man måtte "stramme op" specielt i landdistrikterne??????
Her var ministeren MEGET indstillet på at få afkræve kreditforeningerne yderligere forklaringer.

Den eneste kreditforening, jeg hørte nævnt var BRF - der så at sige ikke har noget i landdistrikterne....

Konklusion: Det er ikke fordi man fra politisk hold IKKE er klar over, at der er gevaldige ugler i mosen.
Der er så også meget, der tyder på en bred politisk enighed - også til at gå ned i de mest pinlige detaljer.
(Undtagen fra Dansk Folkeparti, der spurgte til hvordan de høstede afgrøder stod)

Der er slet ikke nogen tvivl: Kreditforeningerne er til de grader under undersøgelse - og det bliver værre (for kreditforeningerne). Den her slipper de ikke ud af.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vedr. udkantsdanmark Empty Sv: Vedr. udkantsdanmark

Indlæg af Plyds Søn Mar 25, 2012 10:42 pm

Thomas skrev:
Thomas skrev:Jeg så bare på Folketingets tv, at der er en åben høring netop vedrørende "Udkantsdanmark" kl. 1330 i dag, for dem der skulle være interesserede.

Der er slet ikke nogen tvivl: Kreditforeningerne er til de grader under undersøgelse - og det bliver værre (for kreditforeningerne). Den her slipper de ikke ud af.

Det manglende sq da også bare. Deres optræden p.t. har ikke meget at gøre med kreditforeninger. Så de må til og rette ind, og så tilpasse låntype m.v. til risikoen. Altså hvis de finder der er forhøjet risiko, så belåner de kun 70% og kun med fast rente med afdrag. Så giver det jo ikke nogen problemer med debitor. Prisen på ejendommen bliver så tilsvarende lav, og det er nok her, at skoen trykker.
De andre pant på SDO'erne skal nedskrives, og der skal stilles ekstra sikkerhed for penge man ikke har og ikke kan skaffe. Heller ikke som lån.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Vedr. udkantsdanmark Empty Sv: Vedr. udkantsdanmark

Indlæg af Thomas Man Mar 26, 2012 12:03 am

Plyds skrev:
Thomas skrev:
Thomas skrev:Jeg så bare på Folketingets tv, at der er en åben høring netop vedrørende "Udkantsdanmark" kl. 1330 i dag, for dem der skulle være interesserede.

Der er slet ikke nogen tvivl: Kreditforeningerne er til de grader under undersøgelse - og det bliver værre (for kreditforeningerne). Den her slipper de ikke ud af.

Det manglende sq da også bare. Deres optræden p.t. har ikke meget at gøre med kreditforeninger. Så de må til og rette ind, og så tilpasse låntype m.v. til risikoen. Altså hvis de finder der er forhøjet risiko, så belåner de kun 70% og kun med fast rente med afdrag. Så giver det jo ikke nogen problemer med debitor. Prisen på ejendommen bliver så tilsvarende lav, og det er nok her, at skoen trykker.
De andre pant på SDO'erne skal nedskrives, og der skal stilles ekstra sikkerhed for penge man ikke har og ikke kan skaffe. Heller ikke som lån.
Lige præcis.
Så vidt jeg husker blev den løsning også nævnt (ikke sikker).

Men det egentlig betydelige var - efter min opfattelse - at der var tilsyneladende bred politisk opbakning om, at den "hjælp"/redning kreditforeninger vil få/skal have: Den kommer IKKE til at ske på kreditforeningernes præmisser.

Der vil komme en overordenlig stram politisk styring - hvilket i betragtning af foreningernes demonstrerede evner nok ikke kan være ringere. Vi taler jo her HELT ned på sagsbehandling af den enkelte låneansøgning.

Her hæftede jeg mig ved Hans Chr. Schmidts ætsende undren over, hvad der dog kunne have forårsaget den ændring i vurderingerne ifht. tidligere. Ministeren der lod skinne igennem at Venstremandens undren bestemt ikke var ham fremmed.

Alene Ole Sohns kraftige betoning af bevillingerne til bredbåndsnet - for samrådet udviklede sig i en afslappet retning, hvor andre mere perifere spørgsmål blev diskuteret. En klar indikation af, at der i Folketinget ikke er nogen uenighed i dette spørgsmål, som kreditforeninger/banker kan spille på.

Altså kreditforeningerne skal aldeles ikke begynde på deres egen "udkantspolitik" - specielt ikke når den går på tværs af regering og Folketing. Sagen er opportun for politikerne, fordi kreditforeningerne her er blevet fanget i en lodret løgn og - tro mig - det VIL blive brugt imod dem.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vedr. udkantsdanmark Empty Sv: Vedr. udkantsdanmark

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum