Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder

+2
Shintai
Gorrion
6 deltagere

Go down

Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder Empty Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder

Indlæg af Gorrion Ons Feb 29, 2012 3:40 pm

http://finans.borsen.dk/artikel/1/226773/sohn_overvejer_hjaelp_til_bankers_landbrugskunder.html

Fallit fallit fallit!....

Hvad bliver det næste....måske de ti-tusindvis (hvis ikke flere) af afdragsfrie 10 årige Flex lån der udløber i årene 2013-14-15-16-17.
Et meget stort antal af disse vil være massivt insolvente, og det bliver da lige så håbløst for dem at få lavet nye låneomlægninger, der kan bæres af deres husstandsindkomst....hvis da banken overhovedet gider en dialog.

Fallit fallit fallit!....
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder Empty Sv: Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder

Indlæg af Shintai Ons Feb 29, 2012 4:19 pm

Sådan er det jo reelt med demokrati. Hvilket jo også er dets svaghed og årsagen til det ikke vil fungere i længden. Det vidste de gamle grækere i Athen for 6000år siden.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder Empty Sv: Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder

Indlæg af SimpleMind Ons Feb 29, 2012 4:41 pm

Shintai skrev:Sådan er det jo reelt med demokrati. Hvilket jo også er dets svaghed og årsagen til det ikke vil fungere i længden. Det vidste de gamle grækere i Athen for 6000år siden.

Ole Sohn og økonomisk kriminalitet er vel ikke indbygget i demokratiet. Det er trods alt stadig et valg man som politiker gør sig.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder Empty Sv: Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder

Indlæg af Thomas Ons Feb 29, 2012 4:57 pm

Det er landbruget, der skal reddes nu.
Flextumperne i København har tid til nytår.

Nu er det ikke FIH løsningen, der er model for landbruget - det er omvendt. Finansrådet var ubehageligt overrasket over at FIH forlangte den løsning brugt på deres udlån.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder Empty Sv: Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder

Indlæg af SimpleMind Tors Mar 01, 2012 10:56 am

Thomas skrev:Det er landbruget, der skal reddes nu.
Flextumperne i København har tid til nytår.

Nu er det ikke FIH løsningen, der er model for landbruget - det er omvendt. Finansrådet var ubehageligt overrasket over at FIH forlangte den løsning brugt på deres udlån.

Når man blive reddet, er det jo alle de andre der pludselig er tumper...

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder Empty Sv: Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder

Indlæg af Thomas Tors Mar 01, 2012 2:07 pm

SimpleMind skrev:
Thomas skrev:Det er landbruget, der skal reddes nu.
Flextumperne i København har tid til nytår.

Nu er det ikke FIH løsningen, der er model for landbruget - det er omvendt. Finansrådet var ubehageligt overrasket over at FIH forlangte den løsning brugt på deres udlån.

Når man blive reddet, er det jo alle de andre der pludselig er tumper...

Det ved jeg ikke, det er sådan landbrug virker.
På visse tidspunkter stiger jordpriserne helt urealistisk - og bønderne køber til - og rationaliserer - og går ned.
Så griber man ind og sanerer pengesiden. Så har man fået et bedre landbrug. Gælden - ja, det kører indtil næste gang, det går galt.

FIH siger så tak for sidst. Staten sparkede jo et mega beløb, som Staten skulle betale ud til hjørnespark hos FIH - og ikke på nogen særlig pæn måde.
Der ligger jo nogle massive spekulantlån i FIH for tiden: 15 mia. Dem kunne FIH jo godt have håndteret; men det havde revet alle de andre banker ned - og flextumperne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder Empty Sv: Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder

Indlæg af Shintai Tors Mar 01, 2012 2:24 pm

http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2710184.ece

Så fik vi en statsbank for landbruget.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder Empty Sv: Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder

Indlæg af dkguy66 Tors Mar 01, 2012 2:41 pm

SimpleMind skrev:
Thomas skrev:Det er landbruget, der skal reddes nu.
Flextumperne i København har tid til nytår.

Nu er det ikke FIH løsningen, der er model for landbruget - det er omvendt. Finansrådet var ubehageligt overrasket over at FIH forlangte den løsning brugt på deres udlån.

Når man blive reddet, er det jo alle de andre der pludselig er tumper...

Tjaaaa. jeg sidder da godt nok også og føler mig mere og mere snydt, fordi jeg ikke købte et stort hus til 6 mio kr. i afdragsfrie flexlån, med en ejendomsværdiskat på 1 % af en 2002 værdi på 1,8 mio kr.

Eller havde investeret i ejendomme til flere mia kr. eller siddet som landmand med kæmpe lån.

Tværtimod har jeg og de fleste andre danskere, jo oplevet hvordan deres lån er blevet dyrere, hvordan ens indskud/opsparing udhules i værdi pga en lav rente og højere inflation, og hvordan lejere hvert år oplever stigende leje, i modsætning til boligejerne, osv osv osv osv.

Så ja, jeg begynder sku også at føle mig som en tumbe, fordi jeg ikke har forgældet mig i hoved og r.., og de normale markedsmekanismer er sat ud af drift.

Men som tidligere skrevet. en lille gæld er låners problem, en stor gæld er udlåners problem.

Men det er bare uudholdeligt at se den ene bank optage lån - baseret på hvilke aktiver ? - til praktisk talt en 0-rente, samtidig med deres fejlslagen kreditpolitik og kæmpe udlån bevirker at de strammer renteskruen. Bare se på DB, og deres mange rentestigninger i 2011.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder Empty Sv: Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder

Indlæg af Gorrion Tors Mar 01, 2012 3:30 pm

http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2710364.ece
Finn Østrup tvivler på ny bankplan.



ATJUUUUWWWW!
AAATJUUUUWWW!
Snotudløb af 10 årige afdragsfriflexlån for MANGE milliarder der ikke længere er dækning for, og som ikke kan omlægges fordi det har folk ikke råd til.
ATJUUUWWW!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder Empty Sv: Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder

Indlæg af Thomas Tors Mar 01, 2012 4:32 pm

Gorrion skrev:http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2710364.ece
Finn Østrup tvivler på ny bankplan.



ATJUUUUWWWW!
AAATJUUUUWWW!
Snotudløb af 10 årige afdragsfriflexlån for MANGE milliarder der ikke længere er dækning for, og som ikke kan omlægges fordi det har folk ikke råd til.
ATJUUUWWW!

Som jeg også har skrevet - så det ikke en generel plan; det er for at redde landbruget ud af kløerne på banker/realkreditter - så man kan få en fornuftig restrukturering.

Der er jo ikke tale om en bankkrise: Der er tale om bankkriSER. At de så er tidsmæssigt sammenfaldende - det gør ikke tingene nemmere: Derfor er man nød til at demontere dem styk - for styk.
Nu er landbruget nogenlunde taknemmeligt, fordi der ikke er så forfærdelig mange af dem.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder Empty Sv: Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder

Indlæg af Plyds Tors Mar 01, 2012 7:27 pm

dkguy66 skrev:
SimpleMind skrev:
Thomas skrev:Det er landbruget, der skal reddes nu.
Flextumperne i København har tid til nytår.

Nu er det ikke FIH løsningen, der er model for landbruget - det er omvendt. Finansrådet var ubehageligt overrasket over at FIH forlangte den løsning brugt på deres udlån.

Når man blive reddet, er det jo alle de andre der pludselig er tumper...

Tjaaaa. jeg sidder da godt nok også og føler mig mere og mere snydt, fordi jeg ikke købte et stort hus til 6 mio kr. i afdragsfrie flexlån, med en ejendomsværdiskat på 1 % af en 2002 værdi på 1,8 mio kr.

Eller havde investeret i ejendomme til flere mia kr. eller siddet som landmand med kæmpe lån.

Tværtimod har jeg og de fleste andre danskere, jo oplevet hvordan deres lån er blevet dyrere, hvordan ens indskud/opsparing udhules i værdi pga en lav rente og højere inflation, og hvordan lejere hvert år oplever stigende leje, i modsætning til boligejerne, osv osv osv osv.

Så ja, jeg begynder sku også at føle mig som en tumbe, fordi jeg ikke har forgældet mig i hoved og r.., og de normale markedsmekanismer er sat ud af drift.

Men som tidligere skrevet. en lille gæld er låners problem, en stor gæld er udlåners problem.

Men det er bare uudholdeligt at se den ene bank optage lån - baseret på hvilke aktiver ? - til praktisk talt en 0-rente, samtidig med deres fejlslagen kreditpolitik og kæmpe udlån bevirker at de strammer renteskruen. Bare se på DB, og deres mange rentestigninger i 2011.

Ja - det er et værre svineri at være vidne til, og groft misbrug af skatteydernes penge. Jeg har det på samme måde som dig - sideer og kigger på med hovedrysten, og ser hvordan røven på alle der der har opført sig uansvarligt dels belønnes med bonusser og lønstigninger, dels reddes ned de har kørt deres ban i sænk. lortet skulle have lov til at gå konkurs, og kunderne flyttes over i en statsbank.

Og bare vent - det bl'r værre endnu. Alle flextumberne skal nemlig også reddes i 2013 eller 2014, når de ikke kan betale på deres gratsi lån (Afdragsfri) - vorherre bevares!
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder Empty Sv: Sohn overvejer hjælp til bankers landbrugskunder

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum