Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Forsvarschef jobbet?

3 deltagere

Go down

Forsvarschef jobbet? Empty Forsvarschef jobbet?

Indlæg af Thomas Ons Feb 29, 2012 9:59 am

Nils Wang

Ja så. Det er interessant, at det er ham, der ønskes som ansøger. Er der nogen, der er operativ, så er det ham.
Det peger også på hvilken retning, der ønskes.......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarschef jobbet? Empty Sv: Forsvarschef jobbet?

Indlæg af Plyds Ons Feb 29, 2012 12:28 pm

Du har naturligvis søgt?
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Forsvarschef jobbet? Empty Sv: Forsvarschef jobbet?

Indlæg af Thomas Ons Feb 29, 2012 12:33 pm

Plyds skrev:Du har naturligvis søgt?

Nææææh, mærkelig nok er der ikke nogen, der har bedt mig.

alien

Det vil så også kræve en nærmere undersøgelse af hvilke planer, der ligger og hvilke investeringer - og hvor faste de priser er....

Det er nok der problemet ligger. Ansøgerne kan nok ikke få de fornødne oplysninger.

Når man er nede og snakke oberster, så er der et eller andet, der ikke foreligger oplyst for ansøgerne.

Det undrer mig lidt at Bartels ikke har kørt en ansøger på plads.......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarschef jobbet? Empty Sv: Forsvarschef jobbet?

Indlæg af Jomsviking Ons Feb 29, 2012 12:52 pm

Jeg vil tro at forsvarets ledelse er i åbent oprør over DJØF-smitten som spreder sig via denne nye organisationsreform, hvor det at være militærmand i uniform, bliver sekundært i forhold til "ledelses" opgaver, der selvfølgelig bedst varetages af en samfunds-uddannet, gerne en Cand. Polit. (det der med slagmarken kan man evt. hyre nogle konsulenter til at rådgive om)

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Forsvarschef jobbet? Empty Sv: Forsvarschef jobbet?

Indlæg af Thomas Ons Feb 29, 2012 1:09 pm

Jomsviking skrev:Jeg vil tro at forsvarets ledelse er i åbent oprør over DJØF-smitten som spreder sig via denne nye organisationsreform, hvor det at være militærmand i uniform, bliver sekundært i forhold til "ledelses" opgaver, der selvfølgelig bedst varetages af en samfunds-uddannet, gerne en Cand. Polit. (det der med slagmarken kan man evt. hyre nogle konsulenter til at rådgive om)

Nej, jeg tror den ligger et helt andet sted:

1) Søværnet og hæren er nogenlunde på plads.
a) Søværnet har faktisk fået de skibe, de skal bruge - jeg undrer mig stadig over den 3. Knud Rasmussen klasse.
b) Hæren er nok høvlet til - til rimelig umiddelbart at kunne stille med en panserbrigade i Østersøen.

2) Det er Flyvevåbnet, der halter.
a) p.t. er der bevilget 30 F-35. Det svarer til 1 en offensiv og 1 defensiv eskadrille hver med 3 flights á 4 fly. Der er dæleme langt til Tallin. Man skal nok kunne holde 1 offensiv og 1 defensiv flight i luften derovre hele tiden. Jeg tror ikke på 2 ½-eskadriller udstationeret permanent. 1 flight + 2 reservefly.
Det betyder 3 fly som værkstedsreserve og nedslidning. Det er liiiiiige til det tynde øl.
b) Nordatlanten vil kræve 3*½-eskadriller ellers mistes forbindelsen til Norge. Det er 18 fly + 4 reservefly=22. Det kommer til de 30, der er bestilt. Det er for lidt. Jeg tvivler på, at USA går med til, at vi får 52 fly for det vi p.t. regner med at få 30 for. Men det ved jeg ikke - det var nok det Helle snakkede børnetøj om.
c) Dertil kommer basestrukturen hvor Thule og Mestersvig skal være fremskudt placering. Det er IKKE billigt. En ting er nemlig flyene; men der skal jo også piloter og teknikere til dem - og "fedtaber" vejer tungt - og badestranden ved Mestersvig lader noget tilbage at ønske.

Jeg tror ikke det kan gøres for pengene.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarschef jobbet? Empty Nå det var det, det kom til at koste.

Indlæg af Thomas Ons Feb 29, 2012 6:10 pm

100 kr. på 10 mio blade om året. = 1 mia./år.
mon dog.

Det er sådan cirka prisen for 3 stk F-35. Skal vi sige det sådan? Et drilleforslag fra Danmark?

Men nu er våbenpriser næsten altid fiktive. Valutakurser mm.

DR

Et af de seneste tal siger næsten 150 millioner amerikanske dollar pr. fly eller trekvart milliard danske kroner, men så meget skal dansk forsvar slet ikke op med, hvis vi vælger flyet, siger Tom Burbage - han lover en helt anden pris: 65 millioner dollar eller 340 millioner danske kroner pr. fly.

Jo - drille forslag - og så ned i halv pris.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarschef jobbet? Empty Sv: Forsvarschef jobbet?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum