Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Jeg tror det er noget andet.

+2
Shintai
Thomas
6 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af Thomas Tors Feb 23, 2012 5:12 pm

Helle T rejser sgu snart lige så meget som Lene E

Jeg er enig i, at det har ikke en pind med EU at gøre.

Forudsigelse: Danmark kommer til at anskaffe F-35 (ikke i det nuværende antal på budgettet: 30) i et antal - skal vi sige 50 +/- til samme penge som afsat på forsvarsbudgettet.

Bare for at man ikke bagefter skal sige, at det sagde jeg ikke.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af Shintai Tors Feb 23, 2012 5:38 pm

Jeg tror slet ikke vi få F35. England er også ved at droppe F35 totalt ligesom Holland. Projektet er et kæmpe flop. 6år bagefter og kun 63 fly lavet indtil nu. For ikke at tale omregningen der er vokset til astromiske proportioner.

F35 var ved at blive aflivet i USA i 2011 efter afstemning i representanternes hus.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af Thomas Tors Feb 23, 2012 5:54 pm

Shintai skrev:Jeg tror slet ikke vi få F35. England er også ved at droppe F35 totalt ligesom Holland. Projektet er et kæmpe flop. 6år bagefter og kun 63 fly lavet indtil nu. For ikke at tale omregningen der er vokset til astromiske proportioner.

F35 var ved at blive aflivet i USA i 2011 efter afstemning i repræsentanternes hus.

Hverken England eller Holland har noget særligt behov.
Men læg mærke til, at det har Norge.

Det er nemlig pointen (en af dem) - vi vil ikke betale for USAs omlægninger.
Men, V-22 var i laaaangt større tekniske problemer.

Men det er nu ikke min pointe.


Sidst rettet af Thomas Tors Feb 23, 2012 6:14 pm, rettet 1 gang
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af klogeaage 35 Tors Feb 23, 2012 5:55 pm

Shintai skrev:Jeg tror slet ikke vi få F35. England er også ved at droppe F35 totalt ligesom Holland. Projektet er et kæmpe flop. 6år bagefter og kun 63 fly lavet indtil nu. For ikke at tale omregningen der er vokset til astromiske proportioner.

F35 var ved at blive aflivet i USA i 2011 efter afstemning i representanternes hus.


Danmark har ellers stor ekspertise for indkøb af færdig udviklet/afprøvet "fly"
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af Thomas Tors Feb 23, 2012 6:29 pm

klogeaage 35 skrev:
Shintai skrev:Jeg tror slet ikke vi få F35. England er også ved at droppe F35 totalt ligesom Holland. Projektet er et kæmpe flop. 6år bagefter og kun 63 fly lavet indtil nu. For ikke at tale omregningen der er vokset til astromiske proportioner.

F35 var ved at blive aflivet i USA i 2011 efter afstemning i representanternes hus.


Danmark har ellers stor ekspertise for indkøb af færdig udviklet/afprøvet "fly"

Det er rækkevidden, du skal se på. Med udvendig brændsel så er rækkevidde 1100 km + 20-25%.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af klogeaage 35 Tors Feb 23, 2012 6:36 pm

Thomas skrev:




Det er rækkevidden, du skal se på. Med udvendig brændsel så er rækkevidde 1100 km + 20-25%.

Østersøen
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af Thomas Tors Feb 23, 2012 6:53 pm

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:




Det er rækkevidden, du skal se på. Med udvendig brændsel så er rækkevidde 1100 km + 20-25%.

Østersøen
Rigtigt - og???
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af klogeaage 35 Tors Feb 23, 2012 7:29 pm

Thomas skrev:
klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:




Det er rækkevidden, du skal se på. Med udvendig brændsel så er rækkevidde 1100 km + 20-25%.

Østersøen
Rigtigt - og???

Burde havde nævnt nye spændende projekter i varme lande såsom Iran,bare som et eksempel,HTS er igang med at hapse godbider fra hånden af sin herre,ligesom sin forgænger før vakuumet LLR skødehunden AFR
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af Thomas Tors Feb 23, 2012 7:50 pm

klogeaage 35 skrev:
Burde havde nævnt nye spændende projekter i varme lande såsom Iran,bare som et eksempel,HTS er igang med at hapse godbider fra hånden af sin herre,ligesom sin forgænger før vakuumet LLR skødehunden AFR

Hvorfor tror du man ikke - mig bekendt - har lukket Mestersvig?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af klogeaage 35 Tors Feb 23, 2012 8:38 pm

Thomas skrev:
klogeaage 35 skrev:
Burde havde nævnt nye spændende projekter i varme lande såsom Iran,bare som et eksempel,HTS er igang med at hapse godbider fra hånden af sin herre,ligesom sin forgænger før vakuumet LLR skødehunden AFR

Hvorfor tror du man ikke - mig bekendt - har lukket Mestersvig?

Jeg er som skrivende underhund, helt klar over kunsten, at gå på listefødder. Wink Razz
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af Uffe Fre Feb 24, 2012 9:54 am

Det tog mig 3 gennemlæsninger af denne tråd for at fatte hvad Thomas og klogeaage35 skriver om Very Happy

Nu mangler jeg bare at forstå sammenhængen mellem Iran og Grønland. Olie eller uran jeg ved det ikke. Eller er det minen i Mestersvig der giver molybdæn til stålindustrien der er med ind over?
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af Thomas Fre Feb 24, 2012 12:22 pm

Uffe skrev:Det tog mig 3 gennemlæsninger af denne tråd for at fatte hvad Thomas og klogeaage35 skriver om Very Happy

Nu mangler jeg bare at forstå sammenhængen mellem Iran og Grønland. Olie eller uran jeg ved det ikke. Eller er det minen i Mestersvig der giver molybdæn til stålindustrien der er med ind over?
Ja, det er noget indforstået off-off-off-topic.

Grundlæggende er spørgsmålet, hvorfor Danmark ikke - som Norge - har nået til en forståelse med USA om indkøb af F-35.
Jeg mener det skyldes at man skal have set på den samlede Nato-struktur i Østersøen og Nordatlanten. Indtil man finder ud af det, så har prisen været sat så højt, at man ikke er kommet videre.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af Thomas Fre Feb 24, 2012 3:33 pm

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:




Det er rækkevidden, du skal se på. Med udvendig brændsel så er rækkevidde 1100 km + 20-25%.

Østersøen

Det er så et svar der er rigtig imponerende - viser rigtig omløb i hovedet og overblik.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af klogeaage 35 Fre Feb 24, 2012 3:55 pm

Thomas skrev:
klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:




Det er rækkevidden, du skal se på. Med udvendig brændsel så er rækkevidde 1100 km + 20-25%.

Østersøen

Det er så et svar der er rigtig imponerende - viser rigtig omløb i hovedet og overblik.



Embarassed Embarassed Embarassed Kan ikke regne-regner den så bare u`



Denne :
Jeg er som skrivende underhund, helt klar over kunsten, at gå på listefødder. Wink Razz

Var tiltænkt HTS s tur til USandA og hendes underhunds beden om magt til at løse patrulering ved Mestersvig


klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af Thomas Fre Feb 24, 2012 5:07 pm

klogeaage 35 skrev:

Embarassed Embarassed Embarassed Kan ikke regne-regner den så bare u`



Denne :
Jeg er som skrivende underhund, helt klar over kunsten, at gå på listefødder. Wink Razz

Var tiltænkt HTS s tur til USandA og hendes underhunds beden om magt til at løse patrulering ved Mestersvig


Du er intelligent - har måske ikke læst så mange bøger som andre - men sådan er vi jo forskellige.

Men tak for linket.

1) Chefen for Grønlands Kommando er kontreadmiral - hvilket er temmelig meget i Danmark. Normalt regnes en generalmajor kun for værende en forgyldt sagsbehandler, men det er noget mere i Danmark. Har ikke så mange mand under sig, men problemkredsen er lidt højere end andre Natolande.

2) Jeg var ikke klar over Station Nords landingsbane. Det er klart ikke en operativ flyvestation; men kan være nødlandingsbane. Og så ligger den ved den ekstreme taktiske rækkevidde for en F-35 - både fra Sdr. Strøm og Mestersvig - lige præcis hvor den skal være. Man vil kunne bjerge fly; men at få dem derfra igen - det bliver bøvlet (kan ikke forsynes ad søvejen - endnu).
Så adlyder Google en af de militære Murpheys love: "Et interessant område ligger ALTID hvor to kort støder sammen".
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af klogeaage 35 Lør Feb 25, 2012 12:56 am

Thomas skrev:
klogeaage 35 skrev:
Burde havde nævnt nye spændende projekter i varme lande såsom Iran,bare som et eksempel,HTS er igang med at hapse godbider fra hånden af sin herre,ligesom sin forgænger før vakuumet LLR skødehunden AFR

Hvorfor tror du man ikke - mig bekendt - har lukket Mestersvig?

alien

Obama meget imponeret af Thornings start

Offentliggjort 24.02.12 kl. 22:48 på JP

USA's præsident Barack Obama er "meget imponeret" af Helle Thorning-Schmidts første tid som statsminister.



USA's præsident, Barack Obama, erklærede sig fredag "meget imponeret" over statsminister Helle Thorning-Schmidts (S) første fem måneder som dansk regeringsleder.

Det skete efter deres første møde i Det Hvide Hus, hvor de to ledere også fik lejlighed til at vende den europæiske gældskrise, situationen i Syrien, pirateri samt indsatsen i Afghanistan.

Barack Obama takkede desuden Danmark for krigsdeltagelsen i Libyen, og han sagde direkte, at kampen mod Muammar Gaddafi ikke ville have været "så effektiv", hvis det ikke var for de danske piloters indsats.

Desuden diskuterede Thorning og Obama en mere civil udnyttelse af Thule-basen på Grønland, ligesom de også fik talt om deres børn, pointerede Helle Thorning-Schmidt på et møde med pressen.

Ritzau


Nok for hård kost inde hos JP , derfor omformuleret Af JØRGEN ULLERUP, Jyllands-Postens korrespondent

Offentliggjort 24.02.12 kl. 22:50

Desuden diskuterede Thorning og Obama en mere "civil" udnyttelse af Thule-basen







Sidst rettet af klogeaage 35 Lør Feb 25, 2012 4:41 am, rettet i alt 7 gange (Reason for editing : Der er rettet [color=red]STORT[/color] ift første sendte artikkel)
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Ja jeg så det godt.

Indlæg af Thomas Lør Feb 25, 2012 8:30 am

klogeaage 35 skrev:
alien

Obama meget imponeret af Thornings start

Offentliggjort 24.02.12 kl. 22:48 på JP

USA's præsident Barack Obama er "meget imponeret" af Helle Thorning-Schmidts første tid som statsminister.



USA's præsident, Barack Obama, erklærede sig fredag "meget imponeret" over statsminister Helle Thorning-Schmidts (S) første fem måneder som dansk regeringsleder.

Det skete efter deres første møde i Det Hvide Hus, hvor de to ledere også fik lejlighed til at vende den europæiske gældskrise, situationen i Syrien, pirateri samt indsatsen i Afghanistan.

Barack Obama takkede desuden Danmark for krigsdeltagelsen i Libyen, og han sagde direkte, at kampen mod Muammar Gaddafi ikke ville have været "så effektiv", hvis det ikke var for de danske piloters indsats.

Desuden diskuterede Thorning og Obama en mere civil udnyttelse af Thule-basen på Grønland, ligesom de også fik talt om deres børn, pointerede Helle Thorning-Schmidt på et møde med pressen.

Ritzau


Nok for hård kost inde hos JP , derfor omformuleret Af JØRGEN ULLERUP, Jyllands-Postens korrespondent

Offentliggjort 24.02.12 kl. 22:50

Desuden diskuterede Thorning og Obama en mere "civil" udnyttelse af Thule-basen

Det relevante Helle T sagde var i første omgang: "- men også det arktiske samarbejde og Rusland."
Obama nævnte Libyen: " - and your pilots." Han talte også om effektiviteten i løsningen.

Nu siges alt væsentligt i bisætninger.

Så mon ikke vi finder ud af det?
1) De priser på flyene, den finder vi nok ud af - det var jo det han sagde. USA sikkerhed bliver nok varetaget bedre og billigere i et samarbejde - hvor man nok må medgive fra USA side, at der ér områder, hvor vi faktisk ved bedre.
2) Mon ikke også de missiler russerne har stillet op nede ved Tjekkiet - det er så via Nato - de bliver pillet ned. Vi har jo allerede afskaffet MRLS i hæren.
3) .... civile formål? Tjooo - officielt skal Sirius patruljen jo også passe på isbjørnene - og de er jo så nuttede. Men ja, der er ikke problemer med at operere fra Thule som om det var en dansk flyvestation - det klarer vi nok. Nu skal vi så bare lige have overtalt klipfiskene på Island til at slå lytteflapperne ud - det går nok også.... og færingerne....

Der er meget store besparelser for USA i detteher - vi skal såmænd nok blive betalt på en eller anden måde.

Men det betyder, at Danmark er herre i Arktis og Østersøen.

Men det er her som i økonomi: Man skal bare have styr på nogle ret enkle grundregler - knebet er at vide HVILKE.
I Grønlands tilfælde: En flyvestation forsvarer aldrig sig selv med egne fly. Man forsvarer nabostationen. Derfor skal flyvestationer ligge maksimalt den taktiske rækkevidde fra hinanden (man skal jo også kunne komme hjem igen) - forlægningrækkevidden skal have mindst et støttepunkt midt imellem (til nødlandinger mv.) Der er dæleme langt fra Søndre Strøm til Keflavik, hvis der er dårligt vejr, hvor man skal lande.

Østersøen: Princippet om våbnet med kortest rækkevidde nærmest fjenden. Det betyder, at de 3 baltiske lande ikke skal investere i fly.

Men det mest interessante er ikke om man får ret; men konsekvenserne:

Lynx Wildcat
Se datoen. Også på leveringen. 2015 er sjovt nok den dato, som Hækkerup har sat for beslutning om F-35. Pudsigt sammenfald - man får mistanke om en konspiration! (Jeg plejer at kalde det planlægning).
En Knud Rasmussen kan tanke en helikopter.
Wikipeda Fiskeriinspektion - min bare ....
Atter forbavses man af det problem som tyvfiskeri fra fly og ubåde udgør - specielt NORD for polarcirklen. Grønlandske rejer ER delicate; meeeen ......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Flot gennemgang

Indlæg af klogeaage 35 Lør Feb 25, 2012 10:49 am




Hovedgenren økonomidebat herinde, inkluderer,som før sagt, ofte mange overlappende undergenrer . study Razz

Hvis ikke økonomidebatten.dk til sin tid, er opkøbt eller blevet til et a/s og Vi igen er sendt på den tunge gang i dyb banned,skal Jeg gøre mit til at hente ovennævnte skriv frem fra skuffen.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af Thomas Lør Feb 25, 2012 3:11 pm

klogeaage 35 skrev:


Hovedgenren økonomidebat herinde, inkluderer,som før sagt, ofte mange overlappende undergenrer . study Razz

Hvis ikke økonomidebatten.dk til sin tid, er opkøbt eller blevet til et a/s og Vi igen er sendt på den tunge gang i dyb banned,skal Jeg gøre mit til at hente ovennævnte skriv frem fra skuffen.


Nååårhhh, hvad koster en F-35 - en lille halv milliard - stykket? Et køb på en 50 stykker, så taler vi 25 milliarder - hertil kommer så arbejdspladser og vedligehold.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Så fik jeg set den

Indlæg af Thomas Lør Feb 25, 2012 7:01 pm

Obama

Jeps, de har stort set kun snakket sikkerhedspolitik - andet har været nævnt; men slet ikke på håndslagsniveau.

En ting, jeg heftede mig ved var at Obama refererede til "intelligence".......
Det kan være dels operationerne ved Afrikas Horn, det kan også være noget som måske ikke er kommet frem.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af dkguy66 Lør Feb 25, 2012 7:53 pm

Det er muligt jeg er en tand mere kynisk, når det kommer til sådanne møder. Men jeg er da imponeret af hvad nogen åbenbart tror man har tid til at drøfte på de ca 30 min der er afsat til en sådan høflighedsvisit.

Velkomst, høflighedsfraser, personlige kommentar nedskrevet på huskekort, og så lige en hurtig berøring af div. emner. Som sikkert er foregået på fgl. måde.
O: " Mine folk siger, at dine folk er enige i problemet med Syrien, og vi skal se tiden an"
HTS: " Ja det er vi enige i"
HTS: " mine folk har så sagt, at dine folk holder fast i at forlade Afghanistan, selv om de ikke kan klare sig selv. "
O: " ja, vi har brugt alt for mange penge på det cirkus, og mistet for mange folk, så nu må ´de klare det selv".
O:" og så har jeg forstået, at mine folk har briefet dine folk om, at vi er i fuld gang med at forhandle med overgangsstyret i Libyen, om olien, som tak for at vi fik smidt Ghadaffi hen hvor peberet gror". "Og det var godt at vi slap for at lave hele arbejdet. Men jeres piloter fik jo så noget rigtig kamp træning. Og det klarede de jo fint. "
HTS: " Jamen jeg har forstået at det var aftalen. - Der er jo så mange papir og briefinger man skal igennem, når man er helt ny." " Men så var det godt at I fik klaret de pirater, så vi kunne få vores dansker hjem."
HTS: " Mine folk har endvidere nævnt at I har nogle planer for Thule, som vi skal drøfte videre, evt. i forbindelse med det arktiske spørgsmål. "
O: " Ja vi har gjort os nogle tanker mht Grønland, og arktis, som vi vender tilbage med. "
O: " Nå det kan være at vi skal lade hyænerne komme ind, og stille spørgsmål? Vi har vist vendt det væsentlige"

At Obama udtaler sig om HTS første 5 mdr. er jo direkte pinligt, og vidner om at hun da rager ham en kæft. Hvis det var én han respekterede, ville både børn og hans kompliment vedr de første 5 mdr. aldrig være kommet frem. Det ville der være alt for meget andet at bruge tiden på.

for hvad er det lige man taler om, når man ikke har andet at sige hinanden ? Præcis. Børn og vejret.

Så at nogen kan udlede en masse konkrete forhold baseret på 30 min samtale, er mageløst. for det eneste man med sikkerhed kan sige om sådanne samtlaer, er at de ikke indeholder nogen dybere samtale, og at disse finder sted mellem "din og mine folk " i dagene/ugerne op til mødet.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af klogeaage 35 Lør Feb 25, 2012 8:24 pm

dkguy66 skrev:Det er muligt jeg er en tand mere kynisk, når det kommer til sådanne møder. Men jeg er da imponeret af hvad nogen åbenbart tror man har tid til at drøfte på de ca 30 min der er afsat til en sådan høflighedsvisit.

Velkomst, høflighedsfraser, personlige kommentar nedskrevet på huskekort, og så lige en hurtig berøring af div. emner. Som sikkert er foregået på fgl. måde.
O: " Mine folk siger, at dine folk er enige i problemet med Syrien, og vi skal se tiden an"
HTS: " Ja det er vi enige i"
HTS: " mine folk har så sagt, at dine folk holder fast i at forlade Afghanistan, selv om de ikke kan klare sig selv. "
O: " ja, vi har brugt alt for mange penge på det cirkus, og mistet for mange folk, så nu må ´de klare det selv".
O:" og så har jeg forstået, at mine folk har briefet dine folk om, at vi er i fuld gang med at forhandle med overgangsstyret i Libyen, om olien, som tak for at vi fik smidt Ghadaffi hen hvor peberet gror". "Og det var godt at vi slap for at lave hele arbejdet. Men jeres piloter fik jo så noget rigtig kamp træning. Og det klarede de jo fint. "
HTS: " Jamen jeg har forstået at det var aftalen. - Der er jo så mange papir og briefinger man skal igennem, når man er helt ny." " Men så var det godt at I fik klaret de pirater, så vi kunne få vores dansker hjem."
HTS: " Mine folk har endvidere nævnt at I har nogle planer for Thule, som vi skal drøfte videre, evt. i forbindelse med det arktiske spørgsmål. "
O: " Ja vi har gjort os nogle tanker mht Grønland, og arktis, som vi vender tilbage med. "
O: " Nå det kan være at vi skal lade hyænerne komme ind, og stille spørgsmål? Vi har vist vendt det væsentlige"

At Obama udtaler sig om HTS første 5 mdr. er jo direkte pinligt, og vidner om at hun da rager ham en kæft. Hvis det var én han respekterede, ville både børn og hans kompliment vedr de første 5 mdr. aldrig være kommet frem. Det ville der være alt for meget andet at bruge tiden på.

for hvad er det lige man taler om, når man ikke har andet at sige hinanden ? Præcis. Børn og vejret.

Så at nogen kan udlede en masse konkrete forhold baseret på 30 min samtale, er mageløst. for det eneste man med sikkerhed kan sige om sådanne samtlaer, er at de ikke indeholder nogen dybere samtale, og at disse finder sted mellem "din og mine folk " i dagene/ugerne op til mødet.

Det Du mener er:Konen hopper på flyet og runder den halve jord : tjek
En 1/2 times småsnak: tjek
Konen flyver hjem igen: tjek


Intet skriver intet er foregået før under og efter dette møde ?


Tror Du selv på den Razz

klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af dkguy66 Lør Feb 25, 2012 9:27 pm

Tjaaa, hvis du læster hvad jeg skriver, så er det meste af div. forhandlinger jo allerede foretaget inden de mødes.

Jeg kan garantere dig én ting, og det er at mødet ALDRIG var gennemført, havde man ikke været enig om de drøftelser man har ført på diplomatisk niveau inden.

Og jo. jeg kan garantere dig at der foregår et hav af disse ligegyldige møder på topniveau rundt omkring i verden, hver eneste dag. Det handler om diplomatisk etikette, og ved et personligt møde, så bekræfter man at man politisk står bag de forhandlinger der er sket i kulissen.

Bemærk, at når der virkelig er tale om konkrete forhandlinger, blandt andet de der tidligere har været mellem PLO og Israel, så har det været en helt anden måde disse er sket på. Ophold i blandt andet Camp David. Eller fredsforhandlingerne i OSlo. Du tror da vel ikke at man overlader langstrakte forhandlinger til politikerne, om de indledne områder.

Hvis du tænker tilbage til sagen om ferie-lene, så var et af hendes argumenter bla. at det sommer-ministermøde, hun ikke deltog i, traditionelt blev varetaget af den stedlige EU ambassadør.

Beklager hvis jeg ødelægger dine illusioner om disse " åhh så vigtige" topmøder. Men hvis man ikke i forvejen havde været enig i div. samtale områder, var mødet ikke blevet afholdt.

Så det var et rent høflighedsvisit, som sagt, pga diplomatisk etikette, og bekræftelse af vores landes venskab. Og passende da HTS er EU-formand.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Kort og godt

Indlæg af klogeaage 35 Lør Feb 25, 2012 9:32 pm

dkguy66 skrev:Tjaaa, hvis du læster hvad jeg skriver, så er det meste af div. forhandlinger jo allerede foretaget inden de mødes.

Jeg kan garantere dig én ting, og det er at mødet ALDRIG var gennemført, havde man ikke været enig om de drøftelser man har ført på diplomatisk niveau inden.

Og jo. jeg kan garantere dig at der foregår et hav af disse ligegyldige møder på topniveau rundt omkring i verden, hver eneste dag. Det handler om diplomatisk etikette, og ved et personligt møde, så bekræfter man at man politisk står bag de forhandlinger der er sket i kulissen.

Bemærk, at når der virkelig er tale om konkrete forhandlinger, blandt andet de der tidligere har været mellem PLO og Israel, så har det været en helt anden måde disse er sket på. Ophold i blandt andet Camp David. Eller fredsforhandlingerne i OSlo. Du tror da vel ikke at man overlader langstrakte forhandlinger til politikerne, om de indledne områder.

Hvis du tænker tilbage til sagen om ferie-lene, så var et af hendes argumenter bla. at det sommer-ministermøde, hun ikke deltog i, traditionelt blev varetaget af den stedlige EU ambassadør.

Beklager hvis jeg ødelægger dine illusioner om disse " åhh så vigtige" topmøder. Men hvis man ikke i forvejen havde været enig i div. samtale områder, var mødet ikke blevet afholdt.

Så det var et rent høflighedsvisit, som sagt, pga diplomatisk etikette, og bekræftelse af vores landes venskab. Og passende da HTS er EU-formand.

Og håndslag på langstrakte forhandlinger der er foregået i LLR og måske i AFRs tid. Idea
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af dkguy66 Lør Feb 25, 2012 9:39 pm

klogeaage 35 skrev: Tror Du selv på den Razz


Og jeg kunne aldrig drømme om at skrive om noget jeg ikke kender til. Undtagen det er stillet som spørgsmål, eller klart tilkendegivet som en formodning.

Men nu ved jeg ikke hvor godt du kender diplomatiet og det politiske arbejde.

Men hvis du tror at Helle-pigen sad i flyet og bed i blyanten, mens hun funderede over hvad hun dog skulle tale med Obama om, så kan jeg hilse og sige, at virkeligheden er helt anderledes.
Hun sad nok og læste op på briefingen fra udenrigsministeriets medarbejdere, og fra statsministeriets embedsmænd, samt rapporten fra Danmarks ambassadør i Washington. Hvorefter hun blev briefet af sine nærmeste i følget.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror det er noget andet. Empty Sv: Jeg tror det er noget andet.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum