Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Har bankerne overhovet lært noget ??

+3
Thomas
Shintai
klogeaage 35
7 deltagere

Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af klogeaage 35 Søn Jan 15, 2012 7:37 pm

Jeg blev ,i sin tid Wink ,sparket rundt i manegen, som en hund i et spil kegler, for et indlæg, på det bank/bolig møgler ramte site her

http://www.boligdebatten.dk/generelt/13412-har-bankerne-overhovet-laert-noget.html


Her er nok et tilfælde , af flere, min dagligdag møder.

Han :25 k i månedsløn ,solgt ejerlejlighed i Jylland,(fik 350.000) (et mellemværende (k1-2-3?),ændrede det til 300.000) med til Fyn,og er "Stor bank" kunde. Tjek
Hun: 23 k i månedsløn,skylder intet ,arbejdet under uddannelse.(nu højgravid med første) Tjek
---------
Møder optimistiske op hos " Stor bank" i 2010,og vil godkendes for ,sjovt nok,igen et beløb på 2.8 mill (bolig+grund+auto)til køb af energivenlig ny villa. Tjek
"stor bank" undslår sig =no deal . Tjek
---------
Hendes (Mindre) bank bliver næste mødedeltager = I skal da være så velkomne. Tjek
---------
De sidder nu (fra 2011) i nyt hus med et F1 på 2,2 mill og boliglån på 300.000 med 7% rente TJEK


Må thsv og HenrikSjælland/Realistens r*v klø og deres arme være for korte Twisted Evil ,trist at personer af den afart, må gå frit rundt.

Ps:
Bare Jeg ikke kløjs i det,men, host, host ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,:Stor ros til "Stor bank" for deres "klarsyn" , for det unge pars evner til tilbagebetaling. cheers
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af Shintai Søn Jan 15, 2012 9:38 pm

Haha!
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af Thomas Søn Jan 15, 2012 10:33 pm

klogeaage 35 skrev:Jeg blev ,i sin tid Wink ,sparket rundt i manegen, som en hund i et spil kegler, for et indlæg, på det bank/bolig møgler ramte site her

http://www.boligdebatten.dk/generelt/13412-har-bankerne-overhovet-laert-noget.html


Her er nok et tilfælde , af flere, min dagligdag møder.

Han :25 k i månedsløn ,solgt ejerlejlighed i Jylland,(fik 350.000) (et mellemværende (k1-2-3?),ændrede det til 300.000) med til Fyn,og er "Stor bank" kunde. Tjek
Hun: 23 k i månedsløn,skylder intet ,arbejdet under uddannelse.(nu højgravid med første) Tjek
---------
Møder optimistiske op hos " Stor bank" i 2010,og vil godkendes for ,sjovt nok,igen et beløb på 2.8 mill (bolig+grund+auto)til køb af energivenlig ny villa. Tjek
"stor bank" undslår sig =no deal . Tjek
---------
Hendes (Mindre) bank bliver næste mødedeltager = I skal da være så velkomne. Tjek
---------
De sidder nu (fra 2011) i nyt hus med et F1 på 2,2 mill og boliglån på 300.000 med 7% rente TJEK


Må thsv og HenrikSjælland/Realistens r*v klø og deres arme være for korte Twisted Evil ,trist at personer af den afart, må gå frit rundt.

Ps:
Bare Jeg ikke kløjs i det,men, host, host ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,:Stor ros til "Stor bank" for deres "klarsyn" , for det unge pars evner til tilbagebetaling. cheers

Det er ret typisk et tilfælde af indlånsoverskud. Man kan ikke anbringe indlånet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af Plyds Man Jan 16, 2012 1:16 am

Et klasseksempel på "god" bankrådgivning.

Man får sq ondt af de mennesker. Men ejer de da ingen realitetssans? De kunne have brug de 300 K som udbetaling, og købt noget der passede til indkomsten, og have haft deres på det tørre, men det kan åbenbart ikke blive fint nok?
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af dkguy66 Man Jan 16, 2012 1:46 am

Det er jo desværre en del af forklaringen. At man på trods af al den krisesnak siden 2008, og fald i priser, og stigende arbejdsløshed, så er der stadig nogen der mangler realitetssansen.

Og derfor er jeg helt enig i at de burde forholde sig til hvad de kunne købe og sidde for uden at skulle bekymre sig om eks. arbejdsløshed for den ene.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af Plyds Man Jan 16, 2012 2:30 am

Burst follow boom - sådan har det altid været, så jeg ser efterhånden frem til at vi kommer ind i en periode, hvor folk har genvundet realitetssansen.

Så bliver boligprogrammerne, hammerslag, liebhaverne osv. snart afløst af programmer om hvordan du dyrker flest mulige gulerødder i altankassen på den almennyttige lejebolig, for bedst udnyttelse af kolonihaven osv.

Kan vi så også slippe for alle de grimme 4WD's som mange pralhalse stadig futter rundt i, uden at eje en pløjemark - så vil jeg være glad.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af Thomas Man Jan 16, 2012 3:54 am

Plyds skrev:Burst follow boom - sådan har det altid været, så jeg ser efterhånden frem til at vi kommer ind i en periode, hvor folk har genvundet realitetssansen.

Så bliver boligprogrammerne, hammerslag, liebhaverne osv. snart afløst af programmer om hvordan du dyrker flest mulige gulerødder i altankassen på den almennyttige lejebolig, for bedst udnyttelse af kolonihaven osv.

Kan vi så også slippe for alle de grimme 4WD's som mange pralhalse stadig futter rundt i, uden at eje en pløjemark - så vil jeg være glad.

Nu er ydmyghed en svær kunstart.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af Gæst Man Jan 16, 2012 11:27 am

klogeaage 35:

Bare sådan lige af interesse kunne jeg da godt tænke mig at vide hvordan du har et så detaljeret kendskab til dine bekendte? Jeg personligt har bestemt ikke den slags kendskab til mine bekendtes løn, opsparing, gæld osv. Men det kan selvfølgelig godt være det kun er i min omgangskreds at man ikke ligefrem skiltet åbent med den slags; det skal jeg ikke kunne sige.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Min spørgeteknik er i verdensklasse

Indlæg af klogeaage 35 Man Jan 16, 2012 2:44 pm

Andersens skrev:klogeaage 35:

Bare sådan lige af interesse kunne jeg da godt tænke mig at vide hvordan du har et så detaljeret kendskab til dine bekendte? Jeg personligt har bestemt ikke den slags kendskab til mine bekendtes løn, opsparing, gæld osv. Men det kan selvfølgelig godt være det kun er i min omgangskreds at man ikke ligefrem skiltet åbent med den slags; det skal jeg ikke kunne sige.

Den tænker Du lige igennem Idea ,hvis din adfærd og omgangstone, over for kollegaer, har samme facon,som bliver udøvet på andet site af feks insolventen Realisten/HS er verden som en selvfølge jo totalt lukket. Twisted Evil

Vi har et arbejdsmiljø ,Jeg har været en del af i 32 år,hvor åbenhed/ærlighed er en del af vores job.

Du spørger bare igen,Jeg vil prøve at tilgodese dine spørgsmål

Må løbe nu,arbejdet kalder Cool


klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Min spørgeteknik er i verdensklasse

Indlæg af klogeaage 35 Man Jan 16, 2012 2:44 pm

Andersens skrev:klogeaage 35:

Bare sådan lige af interesse kunne jeg da godt tænke mig at vide hvordan du har et så detaljeret kendskab til dine bekendte? Jeg personligt har bestemt ikke den slags kendskab til mine bekendtes løn, opsparing, gæld osv. Men det kan selvfølgelig godt være det kun er i min omgangskreds at man ikke ligefrem skiltet åbent med den slags; det skal jeg ikke kunne sige.

Den tænker Du lige igennem Idea ,hvis din adfærd og omgangstone, over for kollegaer, har samme facon,som bliver udøvet på andet site af feks insolventen Realisten/HS er verden som en selvfølge jo totalt lukket. Twisted Evil

Vi har et arbejdsmiljø ,Jeg har været en del af i 32 år,hvor åbenhed/ærlighed er en del af vores job.

Du spørger bare igen,Jeg vil prøve at tilgodese dine spørgsmål

Må løbe nu,arbejdet kalder Cool


klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af Gæst Man Jan 16, 2012 8:01 pm

Ja okay. Jeg kender af gode grunde ikke din arbejdsplads og hos os er der ikke den åbenhed. Det hænger nok sammen med at løndannelsen i allerhøjeste grad er individuel og derfor er det ikke så nærliggende at tale om den slags. På andre mere industriprægede arbejdspladser er den individuelle aflønning mere begrænset og så er det måske lettere at diskutere det åbent. De to eksempler du nævner er da også i et helt andet lavt lønniveau end det jeg omgås til daglig.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af klogeaage 35 Man Jan 16, 2012 9:55 pm

Andersens skrev:Ja okay. Jeg kender af gode grunde ikke din arbejdsplads og hos os er der ikke den åbenhed. Det hænger nok sammen med at løndannelsen i allerhøjeste grad er individuel og derfor er det ikke så nærliggende at tale om den slags. På andre mere industriprægede arbejdspladser er den individuelle aflønning mere begrænset og så er det måske lettere at diskutere det åbent. De to eksempler du nævner er da også i et helt andet lavt lønniveau end det jeg omgås til daglig.


Hvad Sørensen det er sgu dig,fattig røven Realisten /HenrikSjælland, Razz

Min økonomi må Du endelig ikke bekymre dig om,vi har vores 100% på det tørre og Du har rigeligt at tænke på.

Dit indlæg lyser af grim midsundelse,helt sikkert over din egen situation ,grundet problemet med din insolvens og muligt jobtab. Sad Laughing

Overraskende mange boligejere på Sjælland sidder med for stor gæld til at kunne komme videre



Sidst rettet af klogeaage 35 Man Jan 16, 2012 10:04 pm, rettet i alt 2 gange (Reason for editing : Overraskende mange boligejere på Sjælland sidder med for stor gæld til at kunne komme videre)
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af peter777 Tirs Jan 17, 2012 11:36 am

Andersens skrev:Ja okay. Jeg kender af gode grunde ikke din arbejdsplads og hos os er der ikke den åbenhed. Det hænger nok sammen med at løndannelsen i allerhøjeste grad er individuel og derfor er det ikke så nærliggende at tale om den slags. På andre mere industriprægede arbejdspladser er den individuelle aflønning mere begrænset og så er det måske lettere at diskutere det åbent. De to eksempler du nævner er da også i et helt andet lavt lønniveau end det jeg omgås til daglig.

Flot beskrivelse af virkeligheden i en bank / finanssektoren. Man trykker jo stort set selv pengene, og derfor er der råd til "individuel løndannelse" til alle.

Jeg skal efterhånden passe på mig selv, for jeg kan se rødt når jeg møder mennesker som arbejder i finanssektoren. Finanssektoren laver jo ikke andet end at suge penge ud af os andre. En slags avanceret dagpengesystem. Men uha noget svineri det er. Hvis de så havde mere jordnære lønninger, så kunne jeg leve med det, for vi skal jo alle leve, men den stil de kører er helt uacceptabel.

Jeg var til en fest i lørdags, og da en af deltagerne sagde, at han arbejdede med invsteringer, mere præcis investeringer "på et marked som kun er for banker" så måtte jeg da lige tage tælling. Jeg svarede ikke, men sad musestille og prøvede at lade som om det ikke var så vigtigt. Men fik alligevel kommentarer om at nu blev jeg stille m.v. Very Happy
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af Lars_HH Tirs Jan 17, 2012 11:49 am

Peter, det er jo ikke den enkelte bankmands skyld, det er jo selve det system som der er bygget op omkring sektoren, dvs. et politisk problem. Jeg synes det gjorde det rette.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af peter777 Tirs Jan 17, 2012 11:23 pm

Lars_HH skrev:Peter, det er jo ikke den enkelte bankmands skyld, det er jo selve det system som der er bygget op omkring sektoren, dvs. et politisk problem. Jeg synes det gjorde det rette.

Nej det er klart. Jeg ønsker brændende at systemet bliver revet ned, men det er jo lidt en festslukker at lukke ud, så jeg kunne ikke lige i farten finde på noget bedre, så jeg valgte at klappe i.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af Gæst Ons Jan 18, 2012 12:46 am

peter777 skrev:Jeg var til en fest i lørdags, og da en af deltagerne sagde, at han arbejdede med invsteringer, mere præcis investeringer "på et marked som kun er for banker" så måtte jeg da lige tage tælling. Jeg svarede ikke, men sad musestille og prøvede at lade som om det ikke var så vigtigt. Men fik alligevel kommentarer om at nu blev jeg stille m.v. Very Happy

En lidt morsom måde vedkommende udtrykker sig på. "Et marked kun for banker"?? Såvidt vides findes der ikke lukkede investeringsmarkeder kun for banker. Du kan roligt regne med at vedkommende ikke har nogen særlig interessant rolle i den bank og derfor forsøger at peppe sin egen indflydelse op. Så tag det da endelig stille og roligt og tal om vind og vejr i stedet Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af klogeaage 35 Ons Jan 18, 2012 12:48 am

Som Vi kan observere ved læsning på et tidligere velbesøgt og i sin tid frit skrivende site ,har insolventen Realisten/HenrikSjælland som den største selvfølge "opgivet" udkantsDanmark ,og "strategisk" trukket sig ind for forsvar af boligpriserne i KBH,tæt fulgt ,dog med få indlæg af thsv,som heldigt, ingen vil stoppe flere penge i. Evil or Very Mad

Deres læsning i historiebøgerne har udløst plan b,spændende om de får større held med deres forehavende Question Question

Spørgsmålet:
Hvorfor bliver sådanne ADHD lignende personager,der i sommeren 2010 og 11 overhældte debatten med posts, for at lokke nye brugere til at købe bolig ,ikke krydsforhørt om deres forehavende på samme site Question Question


Glemte :

Plan b
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af peter777 Ons Jan 18, 2012 2:11 am

Andersens skrev:En lidt morsom måde vedkommende udtrykker sig på. "Et marked kun for banker"?? Såvidt vides findes der ikke lukkede investeringsmarkeder kun for banker. Du kan roligt regne med at vedkommende ikke har nogen særlig interessant rolle i den bank og derfor forsøger at peppe sin egen indflydelse op. Så tag det da endelig stille og roligt og tal om vind og vejr i stedet Smile

Ah, ved du hvad, selvom jeg stadig er ung nok til at gå til fester, så er jeg altså ingen årsunge længere, og jeg tror nu nok jeg ved hvad han snakker om. Selvfølgelig findes der ting, som kun banker har adgang til. Jeg kan nævne mange eksempler, men det er vel tilstrækkeligt at sige ... ja, vi kan jo sige ... Saxo Bank og de produkter som de tilbyder kunderne. Disse er produkter som tidligere var forbeholdt banker.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af Thomas Ons Jan 18, 2012 4:12 am

peter777 skrev:
Lars_HH skrev:Peter, det er jo ikke den enkelte bankmands skyld, det er jo selve det system som der er bygget op omkring sektoren, dvs. et politisk problem. Jeg synes det gjorde det rette.

Nej det er klart. Jeg ønsker brændende at systemet bliver revet ned, men det er jo lidt en festslukker at lukke ud, så jeg kunne ikke lige i farten finde på noget bedre, så jeg valgte at klappe i.

Jaaaa, min reaktion i lignende sammenhænge er at ligge flad i hysterisk latter - og begynde at rive Danske Bank historier af mig:

Den med at købe sine egne obligationer til overpris.
Onkel Nils idelige skæld ud.
Udsigterne til arbejdsløshed.
Finanstilsynet griber vel også ind en dag.......
Straarups torskedumhed.

Jo, der er masser af vitser!

Jeg bliver sjældent inviteret igen....... Så spydigheder har afgjort sine gode sider.

Som Kentners med peddingrørskurvene, der holdt familien væk.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Du må havde dit væsen imod dig

Indlæg af klogeaage 35 Tors Jan 26, 2012 12:59 pm

indlåns-overskuds bank Twisted Evil

Jow Jow Andersens ,samtale skaber klarhed.


Sidst rettet af klogeaage 35 Fre Jan 27, 2012 10:07 am, rettet i alt 2 gange (Reason for editing : Sorry lige landet efter en nattetørn)
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af Gæst Tors Jan 26, 2012 11:23 pm

klogeaage 35 skrev:Jeg får nu 3.75% i rente i en indlåns-overskuds bank med tilbagevirkende kraft til august hvor Jeg første gang henvendte mig for regulering. Twisted Evil

Har du brugt ½ år på at få en rente som du kunne få ved 2 museklik??

http://www.mybanker.dk/bank/ny_konto/opsparing/?bank_overrule_saerlige_betingelser=on

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af Shintai Fre Jan 27, 2012 12:00 am

Andersens skrev:
klogeaage 35 skrev:Jeg får nu 3.75% i rente i en indlåns-overskuds bank med tilbagevirkende kraft til august hvor Jeg første gang henvendte mig for regulering. Twisted Evil

Har du brugt ½ år på at få en rente som du kunne få ved 2 museklik??

http://www.mybanker.dk/bank/ny_konto/opsparing/?bank_overrule_saerlige_betingelser=on

Nu nævnte han jo så en bank han ikke skal skifte ud før tid...
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Har bankerne overhovet lært noget ?? Empty Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum