Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

irriterende reklame for pensionskasse

4 deltagere

Go down

irriterende reklame for pensionskasse Empty irriterende reklame for pensionskasse

Indlæg af peter777 Fre Okt 24, 2008 5:35 pm

Nordeas pensionskasse er i disse dage ude at lede efter likviditet. Man reklamerer med, at folk selv kan bestemme, hvor meget de vil have i pension, ud fra en beregner. Link: Nordeas pensionsberegner

Jamen, det vil jeg da også gerne bestemme. Jeg vil gerne have den samme købekraft, som jeg har nu, men det er vel ikke noget som de kan garantere mig? Med hcgn/doomsdayx's løfter om hyperinflation, er denne reklame, såvelsom den nyligt modtagne opgørelse fra ATP, lige til at grine ad.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

irriterende reklame for pensionskasse Empty Sv: irriterende reklame for pensionskasse

Indlæg af Overformynderiet Fre Okt 24, 2008 5:44 pm

peter777 skrev:Nordeas pensionskasse er i disse dage ude at lede efter likviditet. Man reklamerer med, at folk selv kan bestemme, hvor meget de vil have i pension, ud fra en beregner. Link: Nordeas pensionsberegner

Jamen, det vil jeg da også gerne bestemme. Jeg vil gerne have den samme købekraft, som jeg har nu, men det er vel ikke noget som de kan garantere mig? Med hcgn/doomsdayx's løfter om hyperinflation, er denne reklame, såvelsom den nyligt modtagne opgørelse fra ATP, lige til at grine ad.

Jeg skal ligge 5.435 kr. til side hver måned hvis jeg ønsker at have den månedlige udbetaling. Hmm men det er jo heller ikke specielt meget hvis man skal bruge 50.000 kr til et rugbrød i brugsen hvis der kommer hyperinflation, i det mindste har vi Dankortet så vi ikke skal have trillebøren med når vi går på indkøb.

Overformynderiet
Klakør

Antal indlæg : 100
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Nordjylland

https://oekonomidebatten.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

irriterende reklame for pensionskasse Empty Sv: irriterende reklame for pensionskasse

Indlæg af xwing99 Fre Okt 24, 2008 5:52 pm

Realistisk set så må folk nok indstille sig på at jo mere tid de selv bruger på at passe deres penge jo højere vil deres pension kunne blive og visa versa.

Jeg mener ikke at Nordea er værre end så mange andre pensionskasser, men omvendt er der heller ikke grund til at tro på at de skulle være bedre.

Som sagt så er det statens og dermed hovedparten af de politiske partier i DK´s formål at binde folk økonomisk til at forblive på arbejdsmarkedet så lang tid som muligt. Man har siden kartoffelkuren sluttede ( ca. 15 år siden, og under både Nyrup og Fogh ) gjort alt for at lade folk gældsætte sig selv. Hvad man bare undlod at fortælle dem var at der jo kommer en regning som skal betales. Slaveriet blev ophævet for mange, mange år siden, men det ser ud til at det er på vej tilbage i en skjult form. Oven i det så kan befolkningen nu skyde en hvid pil efter de politiske løfter ( fra begge fløje ) om øget velfærd.
xwing99
xwing99

Antal indlæg : 63
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Storkøbenhavn

Tilbage til toppen Go down

irriterende reklame for pensionskasse Empty Sv: irriterende reklame for pensionskasse

Indlæg af Michael_ Fre Okt 24, 2008 10:47 pm

Som sagt så er det statens og dermed hovedparten af de politiske partier i DK´s formål at binde folk økonomisk til at forblive på arbejdsmarkedet så lang tid som muligt. Man har siden kartoffelkuren sluttede ( ca. 15 år siden, og under både Nyrup og Fogh ) gjort alt for at lade folk gældsætte sig selv. Hvad man bare undlod at fortælle dem var at der jo kommer en regning som skal betales. Slaveriet blev ophævet for mange, mange år siden, men det ser ud til at det er på vej tilbage i en skjult form. Oven i det så kan befolkningen nu skyde en hvid pil efter de politiske løfter ( fra begge fløje ) om øget velfærd.

Jeg ved at specielt Thomas har "ondt i pensionstanken", men selvom jeg delvist kan se argumentationen om at vi ikke kan forvente at få noget ud af vores pensionsindbetalinger - så er det altså ikke faldet helt på plads i hjernekassen hos mig endnu. Vi indbetaler hver måned et indkomstbestemt beløb til egen eller kollektiv ordning. Ordningen investeres i obligationer/aktier/finansielle instrumenter for at sikre et afkast på sigt som er større end inflationen.... afkastet beskattes lempeligere end frie midler og indskud kan fradrages i skatten og forhåbentlig udbetales til en lavere sats.... Where's the catch ? Hvorfor er pensionsindbetalinger bare for ufedt (for jer der har forstået det) ?

Michael_

Antal indlæg : 6
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Frederiksberg C

Tilbage til toppen Go down

irriterende reklame for pensionskasse Empty Sv: irriterende reklame for pensionskasse

Indlæg af peter777 Fre Okt 24, 2008 11:03 pm

Michael_
Jeg tror, at man kan tage udgangspunkt i hcgn's tese om, at aktiekurser er udtryk for en fremtidig indtjening.

Hvis pensionskasserne virkelig skal til at sælge ud af aktiebeholdningerne, vil det sige, at pantsætningen af fremtidens produktion skal realiseres. Så er det jo bare spørgsmålet, om fremtidens generationer vil betale den krævede overpris for de kursplejede aktier.

De vil de godt, hvis de er intetanende og naive. Men i en situation som den, der er ved at opstå i DK, hvor pensionistbyrden vokser eksplosivt, vil der nok ikke være ret mange, som godtroende køber den - eftersom de vil kunne mærke udviklingen helt konkret på deres pengepung. En mellemting mellem ikke at kunne og ikke at ville er ved at ramme den danske pensionssektor.

Det er derfor, jeg har spurgt i forum, hvorvidt der går måske 5 eller 10 år, før pensionsballonen er punkteret endeligt.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

irriterende reklame for pensionskasse Empty Sv: irriterende reklame for pensionskasse

Indlæg af xwing99 Lør Okt 25, 2008 10:54 am

peter777 skrev:Michael_
Jeg tror, at man kan tage udgangspunkt i hcgn's tese om, at aktiekurser er udtryk for en fremtidig indtjening.

Hvis pensionskasserne virkelig skal til at sælge ud af aktiebeholdningerne, vil det sige, at pantsætningen af fremtidens produktion skal realiseres. Så er det jo bare spørgsmålet, om fremtidens generationer vil betale den krævede overpris for de kursplejede aktier.

De vil de godt, hvis de er intetanende og naive. Men i en situation som den, der er ved at opstå i DK, hvor pensionistbyrden vokser eksplosivt, vil der nok ikke være ret mange, som godtroende køber den - eftersom de vil kunne mærke udviklingen helt konkret på deres pengepung. En mellemting mellem ikke at kunne og ikke at ville er ved at ramme den danske pensionssektor.

Det er derfor, jeg har spurgt i forum, hvorvidt der går måske 5 eller 10 år, før pensionsballonen er punkteret endeligt.

Ja Peter, du er inde på det samme som jeg mener. Der bliver flere ældre i DK og det vil betyde at pensionsmidlerne vil skulle realiseres i større mængder i tiden fremover end det ellers har været tilfældet før. Jeg kan godt frygte at DK kan komme i en situation som bla. Japan og Italien ligger i, to lande med mange gamle borgere og færre unge. Selvom samfundene fortsat er rige, så hæmmer det landenes økonomiske muligheder. Begge lande har allerede nu stor statsgæld, og der er ikke udsigt til at befolkningssammensætningen ændrer sig.
Staten er simpelthen nød til at BINDE den unge del af befolkning fast, så den ikke økonomisk kan tillade sig at være løssluppen.

En anden ting man skal være obs på mht pensionsmidler er, at disse midler INDTIL de bliver udbetalt faktisk er statens. Staten fra dag til dag beslutte at ændre på beskatningen af midlerne, det sås sidst under Nyrup-regeringen, og det vil ske igen. Det vil det simpelthen fordi det er et af de steder hvor staten kan ændre uden at folk kan gøre noget ved det. Jo man kan da hæve visse pensionsmidler i utide mod at betale skat. Men så er man jo lige vidt og staten får sit alligevel.

Det er derfor at jeg mener at man hellere bør spare op til pension bla. i frie midler og ikke blot i pensionsmidler, det er alt for ensidigt og reglerne kan være ændret mange gange inden pengene skal udbetales om 20, 30 måske 40 år.
xwing99
xwing99

Antal indlæg : 63
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Storkøbenhavn

Tilbage til toppen Go down

irriterende reklame for pensionskasse Empty Sv: irriterende reklame for pensionskasse

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum