Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

bans

+6
Gorrion
Sjadde
Thomas
Shintai
klogeaage 35
peter777
10 deltagere

Go down

bans Empty bans

Indlæg af peter777 Lør Jul 30, 2011 11:07 am

KlogeAage, hvorfor er du nu blevet bannet? Altså på boligdebatten.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

bans Empty Nok grundet irriterende undertekster

Indlæg af klogeaage 35 Lør Jul 30, 2011 12:36 pm

peter777 skrev:KlogeAage, hvorfor er du nu blevet bannet? Altså på boligdebatten.

Godt set Peter
Årsagen kan kun være mine undertekster,som NordKorea ikke kunne sluge:
1.Min observartion af stormende indlæg fra bank/boligmøgler som i sommeren 2010 og realismens indtog om nogle måneder.
2.Den der betaler sin gæld formerer sit bo.
3.Reklameindslag om konkurrende debatside

Jeg har nærlæst mine få indlæg efter min uplanlagte ferie,med tættekam,har ikke sparket een eneste i skridtet,kun lidt spark over ankler,som er vand i forhold til det der bliver udelt ligenu.

Very Happy

Det klargører kun at bd er i lommen på pengeverdenen,de ønsker ikke uro på lægterne fra i deres øjne pøblen,når de store slås inde på banen.
Det triste er så at de få med indsigt og intilligens og især formuleringsevnerne ,der tør trodse apparatet,står som Palle alene i verden


mvh

En glad og frit tænkende dansker, uden skjult dagsorden.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

bans Empty Sv: bans

Indlæg af Shintai Lør Jul 30, 2011 1:52 pm

Man har jo sagt i PMs at de der multinicks klakørere skal være der. Så kan kun være enig med KlogeAage.

De spammer jo også massivt indlæg fra 9-17 + evt overarbejde pt. Samt de anmelder alt hvad de kan for at få andre banned.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

bans Empty Så har de truffet deres valg.

Indlæg af Thomas Lør Jul 30, 2011 3:02 pm

Shintai skrev:Man har jo sagt i PMs at de der multinicks klakørere skal være der. Så kan kun være enig med KlogeAage.

De spammer jo også massivt indlæg fra 9-17 + evt overarbejde pt. Samt de anmelder alt hvad de kan for at få andre banned.

Der er så kun at være interessante nok herinde til at få de mere seriøse herind.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

bans Empty Sv: bans

Indlæg af Sjadde Søn Jul 31, 2011 12:27 am

Hvis det virkeligt er tilfældet at der er mere indblanding end tidligere, så håber jeg da bestemt at dette forum kan tage over fra BD. En af de ting der har holdt mig fast som læser er netop af man får nogle informationer som man aldrig (desværre) ville kunne læse i en avis. Måske efter noget tid når man ikke kan holde informationerne skjult for den brede offentlighed længere, men det er nu rart at være lidt på forkant.

Jeg er ikke det store økonomiske geni, hvilket gør jeg er mere interesseret læser end aktiv debattør - men derfor betyder det stadigvæk meget for mig at der ikke er økonomiske interesser der styrer hvem der må skrive hvad hvornår.

Sjadde

Antal indlæg : 15
Join date : 26/07/11

Tilbage til toppen Go down

bans Empty Sv: bans

Indlæg af Thomas Søn Jul 31, 2011 6:07 am

Sjadde skrev:Hvis det virkeligt er tilfældet at der er mere indblanding end tidligere, så håber jeg da bestemt at dette forum kan tage over fra BD. En af de ting der har holdt mig fast som læser er netop af man får nogle informationer som man aldrig (desværre) ville kunne læse i en avis. Måske efter noget tid når man ikke kan holde informationerne skjult for den brede offentlighed længere, men det er nu rart at være lidt på forkant.

Jeg er ikke det store økonomiske geni, hvilket gør jeg er mere interesseret læser end aktiv debattør - men derfor betyder det stadigvæk meget for mig at der ikke er økonomiske interesser der styrer hvem der må skrive hvad hvornår.

Problemet er, at der foregår ét eller andet bag kulisserne.

De oplysninger, jeg kan grave frem bygger på tal, som alle andre også har adgang til.
Ud fra dem kan man forme hypoteser, som yderligere oplysninger kan af- eller bekræfte; men som oftest modificere.
Men de egentlige deltagere i det centrale spil er bedre informeret.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

bans Empty Du sætter fingeren på¨et ret så ømt punkt. Informationsmangel

Indlæg af Thomas Søn Jul 31, 2011 7:38 am

Sjadde skrev:Hvis det virkeligt er tilfældet at der er mere indblanding end tidligere, så håber jeg da bestemt at dette forum kan tage over fra BD. En af de ting der har holdt mig fast som læser er netop af man får nogle informationer som man aldrig (desværre) ville kunne læse i en avis. Måske efter noget tid når man ikke kan holde informationerne skjult for den brede offentlighed længere, men det er nu rart at være lidt på forkant.

Jeg er ikke det store økonomiske geni, hvilket gør jeg er mere interesseret læser end aktiv debattør - men derfor betyder det stadigvæk meget for mig at der ikke er økonomiske interesser der styrer hvem der må skrive hvad hvornår.

Det er på flere planer:

1) Alene den omstændighed, at vi det sidste halve år ikke har tal for for boligmarkedet overhovedet. For 2 år siden havde vi haft tal for 1. og 2. kvartal 2011 på indeværende tidspunkt. De tal, der kommer, siger ikke det store.

2) De tal der kommer fra bankerne, dem er der jo ikke nogen, der tror på længere - og når tal er "friserede" er det sjældent for at skjule en dundrende succes. Vi kan se af de overordnede tal, at det ikke går særlig godt.

3) Udenrigshandlen klarer sig nogenlunde, det er sådan set det eneste vi ved; men det er næsten ligegyldigt, for det er i alt væsentlig noget møg, vi selv har lavet - så det bliver noget vi selv kommer til at rode med. Alene den omstændighed, at udlandet har nok at gøre med egne problemer.

4) Der foregår store organisatoriske ændringer: Hele snakken om finanssektoren er efterhånden ved at være passé - alene det, at Danske Bank ikke længere er kaptajn på den skude, der mere og mere minder om en synkende overbefolket jolle i brand - hvor alle ombord slås mod hinanden med blanke våben for en plads i redningsbåden - uden at forstå, at det ér redningsbåden de slås om.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

bans Empty Sv: bans

Indlæg af Gorrion Søn Jul 31, 2011 1:19 pm

Jeg troede kun du fik et 7 dages ban Thomas, omend det også er fuldstændigt tåbeligt. Jeg er hjemme i Danmark om 2 dage efter en lille ferie i 30-32 graders varme sydpå.
Vi snakkes ved.

Gorrion.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

bans Empty Sv: bans

Indlæg af gribben Søn Jul 31, 2011 1:21 pm

jeg læser med herinde. Men har ikke så meget mere at bidrage med debatmæssigt, derfor tavsheden.

Udviklingen på boligmarkedet de næste 5-10 år er i mine øjne afgjort: Vi skal ned, ned, ned. Spørgsmålet er kun hvor langt, og det er umuligt at gætte.

Der var et glimrende indlæg fra New Yorker på boligdebatten for et par dage siden: Der er et historisk højt udbud (88.000 og hastigt stigende) og minimal handelsaktivitet. Hvordan kan et normalt tænkende menneske argumentere for manglende prisfald? Det er sgu ikke så svært, og alle retoriske krumspring, personangreb, ævl om tilflyttere til metropolen Kbh, tårnhøje indkomstmedianer osv kan jo ikke dække over det helt simple, at der ikke handles!

Karakteristisk nok svarer hverken thsv eller andre af de sædvanlige på dette indlæg. Der er en, der kommer med noget vås om, at boliger ikke følger almindelige markedsmekanismer - m.a.o den velkendte sang om "a permanently high plateau", der kendetegner hylekoret før og under bristningen af alle tidligere økonomiske bobler.

Er iøvrigt efterhånden godt frustreret over at pløje igennem de samme 2-3 propaganda-indlæg, der udspyes dagligt fra bankklakørerne på boligdebatten. Så hvis der er stemning for at fortsætte debatten lidt herinde, vil jeg være en trofast læser.

gribben

Antal indlæg : 26
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Vesterbro

Tilbage til toppen Go down

bans Empty Gorrion og Gribben

Indlæg af Thomas Søn Jul 31, 2011 2:39 pm

Jeg så godt NewYorkers indlæg - udmærket.

Men boliga har truffet det valg, at de vil krybe for bankklakørerne - det er så deres valg - jeg tvivler på at det er klogt; men dem om det - giv dem nu en chance.

Jeg mener ikke, at jeg har gjort andet end at værge mig mod en personhetz.
Jeg vil kun skrive på boligdebatten i det omfang, der er noget seriøst at snakke om - og guderne skal vide vi mangler oplysninger til en seriøs debat.

Desuden er der slet ikke nogen rimelighed i off-topic debatten: Når spørgsmålet om min banning fylder mere end tragedien i Norge - så er der nogen, der mangler proportionssans.

Dernæst er spytslikkeri og hengiven kryben bestemt ikke mine spidskompetencer. Næsegrus beundring for en lille halvkompetent IT-nørd og insolvente bankansatte? Der er nogen, der har en alt for jernrig diæt!

Efter uploadfunktionen er faldet bort, så er det begrænset hvilke fordele boligdebatten har at komme med.
Jeg så da gerne en livlig debat herinde - også gerne med dumme spørgsmål - bare de er seriøst dumme og ikke en troldeposeren.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

bans Empty Sv: bans

Indlæg af Regina Søn Jul 31, 2011 3:12 pm

Du har min fulde støtte Thomas, du er spændende at følge på debatterne og i mine øjne sober og nuanceret. HCGN er også god, dog mister han jordfindelsen ind imellem, men er i de tilfælde ganske underholdende. Jeg er også glad for brugere med anden holdning til tingene, da det jo skaber hele debatten. Vi står midt i en meget spændende tid hvor verdenssituationen nok ændrer karakter. Min egen økonomi afhænger da også af det hele, ikke mindst fordi jeg endnu ikke er gået ALL-in på boligcirkusset. I mit stille sind frygter jeg bare alvorlig destabilisering landende/verdensdelene imellem, håber vi undgår krig.
Regina
Regina

Antal indlæg : 74
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Fyn, over bæltet

Tilbage til toppen Go down

bans Empty Sv: bans

Indlæg af Thomas Søn Jul 31, 2011 3:47 pm

Regina skrev:Du har min fulde støtte Thomas, du er spændende at følge på debatterne og i mine øjne sober og nuanceret. HCGN er også god, dog mister han jordfindelsen ind imellem, men er i de tilfælde ganske underholdende. Jeg er også glad for brugere med anden holdning til tingene, da det jo skaber hele debatten. Vi står midt i en meget spændende tid hvor verdenssituationen nok ændrer karakter. Min egen økonomi afhænger da også af det hele, ikke mindst fordi jeg endnu ikke er gået ALL-in på boligcirkusset. I mit stille sind frygter jeg bare alvorlig destabilisering landende/verdensdelene imellem, håber vi undgår krig.

Det hele har ikke noget at gøre med enig eller uenig:
Der er tale om legitime synspunkter eller propaganda. Fordelen ved en anonymiseret debat burde være den, at man kunne være oprigtig uden at skulle kikke sig over skulderen for at være vennekreds eller arbejdsgiver til behag.
Jeg opfatter det som mere end almindelig naivt at tro på, at man kan rejse en folkestemning ved at spamme med mere eller mindre selvpromoverende hysteri.
Det andet er, at dokumentationen generelt kører på outrerede eksempler - som man slutter galt ud fra. Om ikke andet så er selvhævdelsestrangen så stor, at man ikke er opmærksom på, at når man fremhæver egen fortræffelighed - så glemmer man at kontrollere om oplysningerne er indbyrdes modstridende.

Men det bør jo mane til eftertanke, hvilke metoder bankerne bruger, når man udleverer sig selv - f.eks. i forbindelse med en bolighandel.

Mht boligmarkedet, så ser jeg ikke nogen grund til at løbe nogen som helst risiko i øjeblikket: Alene den omstændighed, at den nuværende krise har kostet finanssektoren livet.

Bankerne krakker stump for stump - med den hastighed man kan klare at redde reservedelene på huggerpladsen.
Nu skal man til at gøre det samme ved realkreditten: Udskiller serie for serie af obligationerne - udskille dem i separate selskaber, der kan afhændes til ny kapital.
Flextumperne tror stadig de vil blive reddet, fordi det er så synd for dem - og de er så mange: Naivt. Den redning vil blive så slem, at man må håbe på konkursen for dem.

Nu ved jeg ikke hvilket pseudonym du bruger på boligdebatten; men det forvirrer, at skulle oversætte.

Generelt vil jeg anbefale ikke at skrive navn og adresse - for det vil formentlig blive brugt imod jer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

bans Empty Sv: bans

Indlæg af Regina Søn Jul 31, 2011 5:00 pm

Nu ved jeg ikke hvilket pseudonym du bruger på boligdebatten; men det forvirrer, at skulle oversætte.
Jeg bruger samme brugernavn - hvad mener du med "at skulle overstætte"
Regina
Regina

Antal indlæg : 74
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Fyn, over bæltet

Tilbage til toppen Go down

bans Empty Sv: bans

Indlæg af Thomas Søn Jul 31, 2011 5:24 pm

[quote="Regina"]
Nu ved jeg ikke hvilket pseudonym du bruger på boligdebatten; men det forvirrer, at skulle oversætte.
Jeg bruger samme brugernavn - hvad mener du med "at skulle overstætte"[/quote

Fint nok, slåfejl fra min side.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

bans Empty Sv: bans

Indlæg af SortKaffe Søn Jul 31, 2011 9:42 pm

Hvorfor blev Du banned Thomas ( og Kloge Åge)?
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

bans Empty Sv: bans

Indlæg af konsholm Søn Jul 31, 2011 11:17 pm

Her er tråden hvor thomas skændtes med en af optimisterne, som førte til et 7 dages "ban" - http://www.boligdebatten.dk/generelt/15008-flexlanene-kan-ikke-overleve-2.html

hvad der er sket for klogeaage ved jeg ikke, men jeg jeg godt tilfreds med at dette forum fungerer, og jeg har bemærket stigende trafik og flere nye brugere.

konsholm

Antal indlæg : 83
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Happiness

Tilbage til toppen Go down

bans Empty Sv: bans

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum