Storm Shadow missiler.
Side 1 af 1
Storm Shadow missiler.
Generelt et godt indlæg.
- Der er ret så mange Storm Shadows. Jeg formoder at ca. halvdelen af lageret i Storbritannien er beregnet på den russiske flåde, hvilket i stigende grad er et løst problem. Så vi taler om ca. 500 og de er stadig i produktion. Prisen skal nok komme ned.
- Taurus har ca. samme vægt af sprængstof ca. 450 kg. Ca. samme rækkevidde: 500 km. Men det væsentlige er, at de rammer med ½ ton trotyl - lige mellem øjnene. Det væsentlige er: De koster det halve.
- Problemet for Danmark er, at de kan - så vidt vides - ikke affyres fra F-35 (alt bæres internt) eller F-16 (den er for lille). Det betyder at man må have Taifun i Danmark. Når vi først får fyret alle de fjollede værnepligtige - og navnlig deres officerer, så skulle der nok blive penge til noget virkningsfuldt - der bliver så også nogle flextumper i Nordsjælland, der bliver konstateret ruineret. Men lad os se, hvordan det går.
- De gør i almindelighed atomvåben forældet. 500 kg trotyl lige i fjæset og man siger: Føj for Satan, hvilken tandrensning.
- Det lagdelte luftforsvar i Ukraine.... hmm.... jeg noterer mig at forsvarschefens baggrund er luftværnsmissiler.....
Thomas- Antal indlæg : 34544
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum