Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Lugten af råddenskab er overvældende

3 deltagere

Go down

Lugten af råddenskab er overvældende Empty Lugten af råddenskab er overvældende

Indlæg af klogeaage 35 Søn Dec 11, 2011 6:36 pm

Efter tre års efterforskning er der stadig ikke rejst tiltale mod den fynske pantebrevshaj René Müller.

10 af de banker pantebrevsmanden, René Müller var kunde i, er i dag gået ned - aktionærer, staten og banksektoren har tabt et to-cifret milliardbeløb på værdiløse pantebreve.

Henning Kruse Petersen:
Jeg ikke bare tror - jeg ved, at der foregik noget kriminelt

Ligsaft

Der er kold luft mellem Karsten Bill Rasmussen og pantebrevsspekulanten René Müller.

Da Müller gik konkurs i 2008, kom Karsten Bill Rasmussen, der ejer en lang række ejendomme i blandt andet Odense, nemlig til at hænge på en regning på 110 millioner kroner.

Bill er sur

Ok Bill så er muligheden denne:

Skafottet
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2556
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Lugten af råddenskab er overvældende Empty Sv: Lugten af råddenskab er overvældende

Indlæg af Storebror Søn Dec 11, 2011 8:03 pm

Jeg kan forstå at aktionærerne i de krakkede banker ikke rejser en sag - de vil alligevel ikke se nogen penge evt. udbytte fra en retsag vil tilfalde selskabets højrestillede kreditorer. De bedste de kan opnå er en fængselsstraf til finansjonglørene mod yderligere udgifter til retsag.

Jeg kan også forstå at (tilbageblivende i) banksektoren ikke rejser tiltale da virkeligheden kunne vise sig at komme for dagen. Så hellere tage et lille tab. Og slippe for omkostningerne til retsagen/erne.

Spørgsmålet er hvorfor Finansiel Stabilitet ikke rejser tiltale når nu chefen ved der er foregået noget kriminelt. I min verden står Finansiel Stabilitet jo til regnskab overfor staten (dvs. skatteyderne). Og skatteyderne - i hvert fald den del af skatteyderne der agerede ansvarligt, er dem der har lidt det største tab af svindlen. De ansvarlige skatteydere (mindretallet) kan ikke gøre krav mod finansjonglørene, så vidt jeg forstår, men kun mod Finansiel Stabilitet. Og kun vis det kan specifikt i kr. og ører dokumentere tabet. Det kan de ikke da de ikke kan få adgang til informationen.

Sidste spiller der er totalt fraværende er Finanstilsynet. Hvor er de?

Storebror

Antal indlæg : 493

http://siksak.dk

Lugten af råddenskab er overvældende Empty Sv: Lugten af råddenskab er overvældende

Indlæg af Thomas Man Dec 12, 2011 1:12 am

Ja, jeg fatter heller ikke at Finansiel Stabilitet - på statens vegne - og Finanstilsynet ikke af egen drift anmelder.
Om bankerne ikke ønsker at medvirke - tja, alle er forpligtet til at afgive forklaring til politiet.

Måske klakørerne fra Danske Bank ønsker at påberåbe sig journalistisk kildebeskyttelse???
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Indlæg af klogeaage 35 Man Dec 12, 2011 10:41 am

Ejendomsmatadoren Jens Schaumanns har i al stilhed via sine to teenagedøtre opbygget en hastigt voksende ejendomskoncern med værdier for op mod 200 mio. kr.

Det sker, samtidig med at ejendomsinvestoren kæmper for at redde det børsnoterede ejendomsselskab Schaumann Properties, hvor han selv er storaktionær.

Etværelses med låg ?
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af klogeaage 35 Ons Dec 14, 2011 9:47 pm

Abscesser
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af Thomas Tors Dec 15, 2011 12:30 am

klogeaage 35 skrev:Abscesser

Tja sådan går det når man glemmer det fundamentale håndværk.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Lugten af råddenskab er overvældende Empty Stur stur overraskelse,not

Indlæg af klogeaage 35 Lør Dec 17, 2011 7:28 pm

Fyens Stiftstidendes artikler har ført til, at tre fynske advokater nu skal give en redegørelse for deres viden om pantebrevs-karusellen.

Det er Advokatrådet, som har besluttet, at man vil have en forklaring på, hvad de tre fynske advokaters rolle og viden har været i forbindelse med de stærkt mistænkelige handler.

Vi er enige om, at den omtale, der har været af de pågældende advokater betyder, at vi må skride ind og anmode om en redegørelse siger Søren Jenstrup

Nødtvungen handling

Kommentar under artikel :Ja de beskytter alle hinanden! Rakker pak! Twisted Evil

Georg:
Glamsbjergcenter
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum