Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

USS SSGN-729 Georgia

Go down

USS SSGN-729 Georgia Empty USS SSGN-729 Georgia

Indlæg af Thomas Lør Jan 22, 2022 5:06 am

Offentliggjort position: I nærheden af Cypern.

Det er så usædvanligt, at man opgiver en ubåds position - ubåde skal være skjulte.
En SSGN er ombygget fra strategiske missiler til at medføre Tomahawk.

Der er utvivlsomt et signal til russerne!

Personligt tror jeg, at Georgia skal blokere for, at de (formentlig) 3 dieselelektriske russiske ubåde søger havn i Latakya. Tomahawk angrebet for et par år siden, som officielt havde en "forbier-andel" på ca. 50% og som "officielt" ikke ramte russiske installationer i Syrien. Den historie har jeg aldrig troet på. Jeg tror stadig de ramte russiske installationer; men russerne har ikke turdet hyle op om det, fordi det ville underminere Ruslands position i det hele taget i Mellemøsten.
Så vidt jeg forstår på andre video'er så har russerne 3? fregatter, der leder efter Georgia. Der er formentlig også 3 diesel-elektriske, russiske ubåde, der udvandrede fra Kamchatka - der var så 3 andre; men de er næppe i Middelhavet.

Det er blevet hævdet på Youtube, at Harry S. Truman er blevet jaget ind i Adriaterhavet af disse russiske ubåde. Det kan godt være, at de har lagt sig på bunden omkring Sicilien. Hvilket naturligvis er gætværk fra min side.
Det kan så godt være, men om ikke andet så holder Truman de ubåde i det vestlige Middelhav.
Man har ret intense P-8 Poseidon flyvninger. Fidusen er: Nu kan de ubåde hverken komme frem eller tilbage - og slet ikke ind i Sortehavet. De kan heller ikke komme tilbage til Murmansk mm. Deroppe ligger Prince of Wales - plus P-8 fra både det norske flyvevåben og fra RAF. Så længe de ligger neddykket kan de formentlig ikke kommunikere med den russiske flåde - og så er det bare at vente til de bliver trætte af det pjat.

Alt i alt - sammen med SSN-779 ud for Nordnorges kyst, så giver det mening. De ubåde kan godt stå til søs, men de kommer ikke tilbage igen. Spørgsmålet er også om det overhovedet er aktuelt at de kommer til Vladivostok. USS Nevada - en Ohio-klassen - er rapporteret set ved/på Guam. Jeg tror også at USS Connecticut - efter at have "ramt" noget, der ødelagde næsen - er blevet afløst i det Sydkinesiske hav.

Det er USA's klare opfattelse, at den russiske flåde slet ikke skal sejle: Lad være med det, I gør det så dårligt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

USS SSGN-729 Georgia Empty Det, der bare undrer mig er:

Indlæg af Thomas Lør Jan 22, 2022 6:17 am

Hvorfor stikker landgangsskibe af fra Königsberg?
Skulle det være fordi russerne har lavet det samme gæt som jeg?

Nemlig, at den dansk/hollandske "Special Operations Command" har som primær opgave at tage Königsberg og primært: Evt. Iskander missiler?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

USS SSGN-729 Georgia Empty USS New Mexico?

Indlæg af Thomas Lør Jan 22, 2022 7:35 am

Thomas skrev:Hvorfor stikker landgangsskibe af fra Königsberg?
Skulle det være fordi russerne har lavet det samme gæt som jeg?

Nemlig, at den dansk/hollandske "Special Operations Command" har som primær opgave at tage Königsberg og primært: Evt. Iskander missiler?

Jeg kom i tanker om denne video for en uge siden.

Det, der muligvis er sket er: New Mexico er fulgt efter de russiske skibe helt ind i Østersøen. Samtidig er USS Nevada gået fuld skrue (eller rettere: Pump jet) for at lukke hullet efter New Mexico - det gør så en idé om søge østersø-havn for ubådene fra Kamchatka til en uopfindsom og meget dårlig idé.

Det væsentlige i sammenhængen er, at USA ikke gør sig nogen umage for at skjule disse ubåds-bevægelser. Tværtimod, man oversvømmer internettet med rimeligt funderede rygter.

Rusland kan ikke bruge flåden som afledningsmanøvre (som man gjorde med "hangarskibet", der blev nægtet havn i Spanien) for en invasion i Ukraine - eller også er det omvendt: At Ukraine er en afledningsmanøvre for at redde stumperne af den russiske flåde? Aner det ikke; men man kan godt sige, at Putin har fået en dobbelt afdækker-skak.
Det er næsten givet, at dette har været planlagt fra Nato's side.

De få russiske brokker, jeg kan, er nok til at godtgøre, at Putin har fået signalet - og de russiske admiraler skal være døve og blinde for ikke at forstå det. Det må siges at være klartekst, at sende så stor en spand som New Mexico ind i Østersøen.

Det kunne også være forklaringen på, at man sender Willemoes af sted sammen med 4 F-16. De to skal enheder skal (muligvis ?) passe på New Mexico?? Om ikke andet er det et klart signal til Rusland om, at forsøgene på at så splid i Nato er om ikke totalt mislykkede, så måske ikke, hvad Putin havde håbet på?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

USS SSGN-729 Georgia Empty Sv: USS SSGN-729 Georgia

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum