Tysklands næststørste bank til tælling.
3 deltagere
Side 1 af 1
Tysklands næststørste bank til tælling.
http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2615569.ece
Staten har alelrede 25% af aktierne fra finanskrisen af går jeg ud fra. Nu skal den tyske stat have resten?
Så kan man pakke det ind i statsgældskriser og hvad man vil. Her er kerneproblemet.
I slutningen af oktober meddelte EU's banktilsyn, European Banking Authority (EBA), at Commerzbank skal tilføres 2,9 mia. euro i ny kapital for at leve op til kravet om en kernekapital på 9 pct. inden 30. juni 2012.
EBA's beregninger bygger imidlertid på tal for 2. kvartal, og siden er situationen forværret for Commerzbank, der er Tysklands næststørste efter Deutsche Bank.
Commerzbanks egne beregninger viser ifølge nyhedsbureauet Reuters, at hullet i pengekassen nærmere lyder på 5 mia. euro - altså over 2 mia. euro mere, end EBA meldte ud for mindre end en måned siden.
Staten har alelrede 25% af aktierne fra finanskrisen af går jeg ud fra. Nu skal den tyske stat have resten?
Så kan man pakke det ind i statsgældskriser og hvad man vil. Her er kerneproblemet.
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
Sv: Tysklands næststørste bank til tælling.
Jamen jeg kan da ikke se anden udvej end en Nationalisering. Problemet er bare hvordan man kommer uden om at kompensere aktionærerne.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Thomas skrev:Jamen jeg kan da ikke se anden udvej end en Nationalisering. Problemet er bare hvordan man kommer uden om at kompensere aktionærerne.
Problemet er hvordan man fortæller skatteyderne det uden de går amok. Den er nok svær at klantre Grækenland, Italien etc for.
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
Hvorfor er det så lige at aktionærerne skal kompenseres? det er vel den risiko de tager ved at købe aktier. Eller er vi kommet dertil at INGEN må tage en risiko mere?
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum