Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Vi begynder nu at forstå hvad der ligger bag al virus balladen.

Go down

Vi begynder nu at forstå hvad der ligger bag al virus balladen. Empty Vi begynder nu at forstå hvad der ligger bag al virus balladen.

Indlæg af Thomas Lør Jul 11, 2020 1:01 pm

Det er egentlig Kina. Her er Corona blot et påskud.

Kina har i hvert fald brugt Corona som - og deraf følgende tilsyneladende svækkelse af Vesten til at gribe chancen for at invadere sine naboer. Helt i tråd med Japan før, under og op til 2. verdenskrig.

Der er ikke nogen tvivl om, at den økonomiske situation for Rusland og Kina bevæger sig fra alvorlig mod desparat. Baggrunden er at USA i dag er uafhængig af olie-import. Det er en situation en hel del lande ikke bryder sig om. De arabiske f.eks.
I en sådan situation er det tradition, at man reagerer udad med vold.

Det jeg imidlertid har lagt mærke til er, at B-52 tilsyneladende er under direkte taktisk kommando af kampgruppens admiral! Der er tilsyneladende nogle kinesiske admiraler og generaler, der ikke rigtigt har læst på lektien! Kina står til at miste hele sin flåde: Ikke fra missiler eller kanoner; men fordi de render ind i minefelter, der endnu ikke er lagt.
Det er for USA en billig løsning, fordi minerne er modificerede 2.000 lbs bomber, som man har MASSER af.

Nu er jeg ikke klar over de respektive positioner (tænk! Man har ikke oplyst mig om dét! Rolling Eyes Hvilken forsømmelse!). Minelægning i Østersøen er forholdsvis nemt, fordi farvandet er så lavvandet. Det er det Sydkinesiske Hav ikke alle steder.

Det er en taktisk nyskabelse som kineserne måske ikke har tænkt på.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34074
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum