Venstre foreslår skattelettelser
Side 1 af 1
Venstre foreslår skattelettelser
For at holde hånden under forbruget.
Det lyder - i modsætning til topskattelettelser - fornuftigt. Problemet med topskattelettelser er, at det udelukkende er en bankredning.
Et andet sted, der kunne være relevant er en lempelse af benzinafgifterne. Da befordringsfradraget så også vil blive sænket, så er den skattelettelse delvist selvfinansierende.
Det lyder - i modsætning til topskattelettelser - fornuftigt. Problemet med topskattelettelser er, at det udelukkende er en bankredning.
Et andet sted, der kunne være relevant er en lempelse af benzinafgifterne. Da befordringsfradraget så også vil blive sænket, så er den skattelettelse delvist selvfinansierende.
Thomas- Antal indlæg : 34541
Tidsbegrænsningen i hjælpepakkerne.
Nationalbankens kommentarer.
understøtte efterspørgslen med finanspolitiske lempelser
Det vil sige lempelser på forbrugsafgifter! Det er så min udlægning.
hæmmer erhvervsdynamikken og fastholder den nuværende erhvervsstruktur
Skolelærere og banksvin skal fyres. Flextumper skal tæves til tiggerstaven. Det er så min udlægning.
Der er betydelig risiko for, at genopretningen af økonomien, herunder den globale økonomi, bliver træg og gradvis. For at understøtte den økonomiske aktivitet kan der derfor være behov for at understøtte efterspørgslen med finanspolitiske lempelser.
understøtte efterspørgslen med finanspolitiske lempelser
Det vil sige lempelser på forbrugsafgifter! Det er så min udlægning.
Nationalbankdirektør Lars Rohde udtaler "Hjælpepakkerne har været nødvendige, men de hæmmer erhvervsdynamikken og fastholder den nuværende erhvervsstruktur. Det gør det sværere for økonomien at tilpasse sig ændrede produktions- og forbrugsmønstre i både udlandet og herhjemme. Det kan føre til, at virksomhederne i længere tid end nødvendigt er afhængige af offentlige hjælpepakker."
hæmmer erhvervsdynamikken og fastholder den nuværende erhvervsstruktur
Skolelærere og banksvin skal fyres. Flextumper skal tæves til tiggerstaven. Det er så min udlægning.
Thomas- Antal indlæg : 34541
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|