Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Den militære transport er nøglen i forsvarspolitikken.

Go down

Den militære transport er nøglen i forsvarspolitikken. Empty Den militære transport er nøglen i forsvarspolitikken.

Indlæg af Thomas Ons Maj 01, 2019 11:57 pm

Der er flere indikationer:
  • I luften
    Rekonstruktionen af charterselskabet med de to gamle Cimber Challenger. Det har så nok noget med leasingselskabet, der ikke ønsker at sælge dem til en realistisk pris, at gøre. Det giver om ikke andet personellet flyvetimer for at holde status, om så fodboldlandsholdet ønsker at blive fløjet - helt fint; men der er med garanti ikke civilt volumen til reel commerciel drift.
    Dvs. leasing-selskabet må være indstillet på at være tilfreds med den leasingafgift, de nu engang kan få - alt for at undgå at bogføre tab.

    Samtidig viser det sig nok jævnligt, at der er udmærkede eksemplarer til salg.

    Jeg kan se et behov for 6 operative Challenger patruljefly - de skal så have radar på; men det skulle være til at finde ud af. Som det ser ud i øjeblikket, så er der til en daglig patruljetur over Nordatlanten - og med den efterspørgsel, der er på patruljefly (f.eks. i Golfen) så er det nok lige skraldt nok tilmålt - der er arbejde til en fuld eskadrille.
    Dertil er der så transportopgaver bl.a. til afløsningsbesætninger til fregatterne, hvor man nok må have kortere rotationsperioder end de nuværende 3 måneder. Jeg tror så også stadig på et Kongeskib som nødhjælpsskib, hvilket også vil betyde afløsning af sundhedspersonel. Ligeledes vil der blive flere fregatter - af den simple grund: De er så anvendelige - og samtidig kan vi holde os engageret, så vi kan varetage vore nationale interesser: En ting er givet: Terrorist- og sørøver bekæmpelsen er ikke en opgave, der bare løser sig selv.

    Jeg har sandelig heller ikke opgivet tanken om en eskadrille Spartan - gerne med opfyldning af et par C-130J. Spartan fordi, der er Grenå letbanen, der sammen med reorganiseringen af Tirstrup lufthavn skulle give mulighed for en afbenyttelse.
    Meget hænger givetvis fast i lokalpolitikkens hængedynd.
    Det andet er spørgsmålet om nogle reelle priser på materiellet.

  • Jernbane
    Den transportplan som regeringen har fået flertal for er jo reelt kun en papirplan, der vil blive realiseret i det omfang lodsejere ikke stiller sig på bagbenene og vil have deres overbelånte ejendomme eksproprieret. Det er så et kendt problem, som man fra DSB er bekendt med - her venter man så på at fallenterne og deres bank bliver møre.

  • Landevej
    Her er det trænet i Skive, der har en rammeaftale på - var det 900 lastbiler (2/3 deraf pansrede). Den er så blevet taget til indtægt for genindførelse af værnepligten, som så bare kan nedlægges igen, når den tidligere hærchef kommer bag tremmer. Der vil komme en konsekvens i form af udflytning til Skive af nogle flextumper fra FKO. For kampsoldater vil der under ingen omstændigheder blive tale om.
    Det vil komme, fordi værnepligten vil IKKE give en forøget rekruttering af stampersoneller. HKKF taler om 20% af værnepligtige, der senere optræder som medlemmer af den fagforening. Et tal, der på ingen måde står mål med omkostningerne ved den farce værnepligten er.

  • Søvejen
    Her skal man se på de to færger, som DFDS fik bygget på Volkswerft i Stralsund for et par år siden. De er så i full-time charter hos forsvaret, hvilket nok er udmærket - igen er der banker, der er lykkelige for chancen for at se bare nogle af deres penge igen - jeg vil så formode, at der er udstedt obligationer på den finansiering, der så er købt af Nationalbanken, som finansierer købet med statsobligationer, der har en klækkelig rabat.

    Det andet er, at det ser ud til, at Bornholmstrafikken er kommet på plads - evt. ikke er helt så kaotisk. Her taler vi jo om katamaranfærger med meget høj fart.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den militære transport er nøglen i forsvarspolitikken. Empty Rheinmetal Natter

Indlæg af Thomas Lør Aug 28, 2021 3:21 am

Det er formentlig det system, der skal installeres på vore forsyningslastbiler.

Det gør dem ikke til kampvogne; men giver flyangreb og perverse skolelærere rigeligt med  problemer. Samtidig kan de ikke alt for "jægerkorps mindede" chauffører lejlighed til at blive under tag - og ikke komme til skade ved at skyde på hinanden.

Reklamevideo'en lader til at være helt med på, at man ikke skal gøre trænets soldater forvirrede med alt for intellektuelle udfordringer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum