Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Bankunionen

Go down

Bankunionen Empty Bankunionen

Indlæg af Thomas Tors Okt 18, 2018 1:24 pm

Vi er tvungen til den Bankunion.

Det er på samme måde med Politiunionen!

Vi er kraftsparkeme tvunget til den!

Nu er det beløb, man skønner, ikke overvældende: 410 mia. kr. bliver sådan noget som 1-2 mia. pr. million indbyggere. Problemet er bare, at det er så ujævnt fordelt mellem skatteyderne. Det er jo ikke den lille frisørs sorte arbejde! Det er ikke rapserier fra supermarkedet (det er så ikke småting - kassefejl er ca. 1% af omsætningen: Det kan mærkes på en fortjenstmargin på 5%). Alle disse blip-bot systemer, der gør at små gymnasiepiger i sommerferien kan tjene en skilling - alene reduktionen i kassefejl kan betale for den teknologi.

Sammenholdt med de 1000 mia. kr. som Danske Banks pengevask - alene - har ekspederet! Det er så det, vi har fundet ud af.

At den skattesvindlerfidus så under alle omstændigheder er af sådan et omfang, at det er værd at gå efter - det er noget andet. Det er så den anden side af den ujævne fordeling. Her er der virkelig banksvin på gaflen.
Det var det, som Newton så, som møntmester! Der er virkelig tale om noget, der kan berettige dødsstraf under tortur! Det kan svare sig!

Det er noget, jeg har været klar over i 20-30 år: Det blev mig klart, da jeg opdagede, at man kunne ikke lave en eksportmomsafregning, der tog højde for pumper leveret direkte til et japansk værft som en del af en ordre. Skulle momsen trækkes fra i den danske eksport moms - eller den spanske?
Jeg aner den dag i dag ikke, om jeg gjorde det rigtigt - jeg kunne ikke få et svar fra "momsefar". Nu var det så relativt et begrænset beløb, så jeg lod det ligge.
Noget andet er, når et bedrageri bliver sat i system i en bank, så begynder der at komme volumen i sagen, som gør det opportunt at gøre noget ved sagen - som sagtens kan finansiere sig selv.

Alt dette har ikke en hujende fis med politik eller moral at gøre - det er almindeligt platfodet politiarbejde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bankunionen Empty Løkke hælder mod bankunionen.

Indlæg af Thomas Man Nov 05, 2018 7:24 am

Selvfølgelig gør han det!

Det egentlige formål er at knække Dansk Folkeparti. Tulletåben skal helt ned i lortet og kravle gennem glasskår.

Problemet er ikke så meget Danske Bank - den véd vi er pilrådden; men det er Nordea! Derfor kan man være sikker på, at målet er Tulletåben.

Mette Frederiksen skal ikke vove noget (var heller ikke forventet): Dansk Folkeparti er Løkkes opgave.

Provinsbankerne skal have pengene fra pensionsordningerne til deres boliglån - problemet er bare for skolelærerne: De har ikke nogen pensionsordning - mere. Derfor vil de hyle gevaldigt, når resten af banklånet skal udbetales - efter de er gået på pension. Samtidig vil de afdragsfrie lån ophøre.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum