Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Er Condor tanken helt opgivet?

Go down

Er Condor tanken helt opgivet? Empty Er Condor tanken helt opgivet?

Indlæg af Thomas Tors Maj 24, 2018 4:05 pm

Jeg begynder at blive usikker på, at det er tilfældet.

Bare nogle strøtanker?

Ingen tvivl om, at Tyskland reelt ikke har været begejstret for den "handel" Obama lavede med Iran. Det hjalp nemlig Putin ud af den midlertidige klemme, som han var i med det lån, Schröder havde ydet Rusland.
Betingelsen var jo, at man frigav indefrosne iranske midler, så de kunne betale Rusland for de luftforsvarsmissiler.

Det gjorde, at man ikke fra Ukraine kunne ryste de Condor løse som betaling af Ruslands gæld til Tyskland.

At Ukraine nu lover ikke at undersøge Paul Manaforts kriminalitet. Det er såmænd nok rigtigt nok; men nok ikke hele sandheden: Jeg tror, at man har indledt et nærmere samarbejde med Bundesnachrichtendienst og der vil komme en stadig strøm af belastende dokumenter, som en tysk "journalist" så vil offentliggøre på ubelejlige tidspunkter. Hmmm.... jeg mener, at Hans Oster sad på Fremde Heere Ost i Abwehr under krigen - eller var det kun Gehlen?

Hvad rager det Danmark?

I virkeligheden nok slet ikke så lidt!

Se Danmark har altid været en god samarbejdspartner for Tyskland - specielt i sikkerhedsspørgsmål. Jeg minder om, at 1. brigade er i division med tyskere og polakker. Jeg minder også om, at i sin tid var 7. PzGre den største tyske division.

Tilsyneladende er Tyskland indstillet på, at Danmark overtager Østersøen som ansvarsområde. Det ses af hvad den tyske Flåde gør - eller navnlig: IKKE gør.

Hvis man så også kan være behjælpelig i denne situation (naturligvis mod en modydelse - det lover ikke godt for Tulletåben, hvis den tyske bankinspektion får munddiarhoea), så bliver betalingen noget vi snakker om under 4 øjne; men det vil ikke komme Danmark til skade.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Condor tanken helt opgivet? Empty En Condor er

Indlæg af Thomas Lør Jul 06, 2019 6:46 pm

Gået tabt i Libyen.

On 22 June 2019, 5A-DKN of Libyan Arab Air Cargo was destroyed on ground during shelling of the Mitiga International Airport.

Tja.... det reducerer det problem med 2%.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Condor tanken helt opgivet? Empty Måske - måske ikke

Indlæg af Thomas Fre Apr 01, 2022 8:11 pm

Ukraine har beslaglagt 12 An-124 Rushlan fly.

Det er 12 stk. tilhørende Volga-Dnepr Airlines. Jeg har gennem nogen tid undret mig over, at disse fly ikke har været i Vesten. Antonov Airlines har futtet rundt; men ikke Volga-Dnepr.

Det er en oplysning, jeg har ventet på.

Pointen er, at det betyder, at Rusland ikke kan flytte rundt på deres Interkontinentale Balistiske Missiler på 8 akslede køretøjer. Dvs. rent faktisk trækker tænderne ud på det tredje ben (blandede metaforer - jeg véd det) af den nukleare "Triade":
  1. Ubåde - de kommer ikke tilbage til havn, hvor de kan vedligeholdes.
  2. Strategiske bombere - jeg så et sted, at de var blevet koncentreret deres restende Tu-160 Blackjack - langt inde i Rusland. Hertil kommer så problemerne med at flyve med Tu-95 Bear.
  3. Hvis det ikke er en aprilsnar, så betyder det, at de landbaserede missiler er lammede - og i princippet uanvendelige.


Men dato'en alene betyder, at oplysningen må behandles med skepsis/mistro.
Jeg aner dels ikke om oplysningen er rigtig, dels aner jeg ikke om man rent fysisk har lagt hånd på de fly, dels aner jeg ikke hvor de befinder sig helt konkret.

Det, der giver en smule interesse er, at man anvender det samme kneb som man bruger på lystyacht'erne: Hiver luftdygtighedsbeviset og beslaglægger flyene. Det andet er, at det første russerne forsøgte at erobre var Hostomel lufthavnen - også kaldet Antonov International Airport -at man så tilsyneladende har afvist det angreb er noget andet. Det betyder imidlertid, at man må have nægtet russerne vitale komponenter i vedligeholdet af Condor-fly.
Men indtil videre: Lad os tage den oplysning med reservation og mistro.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Condor tanken helt opgivet? Empty Nej, tanken om Condor er IKKE opgivet !!!

Indlæg af Thomas Tirs Apr 05, 2022 9:17 am

Gud, hvor har jeg ventet på det træk.
Jeg var ikke klar over præcist, hvordan man kunne gå frem.

Jeg er stadig ikke klar over præcist, hvor disse fly befinder sig rent fysisk! Det er næppe i Ukraine og næppe i Rusland. Det eneste, man tilsyneladende véd er, at der er én i Canada.

Det kunne også være en løsning: Flytte hele operationen til Canada fra Ukraine.

Hvad der imidlertid er rimeligt klart er: Russerne kan ikke flytte deres interkontinentale ballistiske missiler (ICBM). Det er et lammende slag for Ruslands kernevåben.

For USA er hjælpen til Ukraine ikke et spørgsmål om penge - den hjælp skal nok komme.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Condor tanken helt opgivet? Empty Den arresterede i Canada.

Indlæg af Thomas Tirs Apr 05, 2022 2:21 pm

Hmm... Det var én af dem.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Condor tanken helt opgivet? Empty Der var i hvert fald én An-124 Condor.

Indlæg af Thomas Søn Apr 17, 2022 1:07 am

På Antonov International Airport/ Hostomel.
Den virker i hvert fald ikke mere!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Condor tanken helt opgivet? Empty Sv: Er Condor tanken helt opgivet?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum