Nyt kongeskib?
Side 1 af 1
Nyt kongeskib?
Jeg ser, at Mette Frederiksen ikke er så meget for at skære ned på ulandsbestikkelsen.
Det kunne så være en fornuftig idé at tage nogle af pengene og lave dem til et kongeskib, hvis krigstidsdesignation er at være hospitalsskib.
Er det en Absalon-klasse så er den ligeglad med, hvad man kalder den - man kan male et rødt kors på den og pille bevæbningen af, det er ikke nogen synderlig ulejlighed. Så vil der være 3 af Absalon-klassen.
Det vil så nok kræve anskaffelsen af et par redningshelikoptere mere; men det skulle være til at overkomme.
Min egentlige tanke er, at få et ordentligt redningsberedskab op at stå i hele Østersøen:
Det kunne så være en fornuftig idé at tage nogle af pengene og lave dem til et kongeskib, hvis krigstidsdesignation er at være hospitalsskib.
Er det en Absalon-klasse så er den ligeglad med, hvad man kalder den - man kan male et rødt kors på den og pille bevæbningen af, det er ikke nogen synderlig ulejlighed. Så vil der være 3 af Absalon-klassen.
Det vil så nok kræve anskaffelsen af et par redningshelikoptere mere; men det skulle være til at overkomme.
Min egentlige tanke er, at få et ordentligt redningsberedskab op at stå i hele Østersøen:
- Dels fordi de beregninger, jeg lavede i sin tid, viste, at der et ét beredskab at indspare ved en overordnet kommando på området. Det er i sig selv en rationalisering, der vil noget, fordi et døgnberedskab med helikopter er virkelig noget, der koster knapper: Vi taler om, at for at holde ét døgnberedskab,
så skal der bruges 5 besætninger. Det er så også folk, der bestemt ikke er billige. - Vedligeholdelsesplan mm. bliver noget lettere, når man har flere skibe i samme klasse.
- Jeg mener stadig det ville være en god idé om man kunne få hollændere, belgiere og nordmænd med på idéen, så man kunne få et beredskab, der dels har masse, dels har højt beredskab. Naturkatastrofer har det med at optræde på ubelejlige tidspunkter.
- Vi må jo erkende, at pengene er der! Folkene er der også.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Her er anledningen!
Dødsfaldene i forbindelse med stormen i Karibien.
Jeg lagde dengang mærke til, at Lars Løkke spurgte Trump om der var noget Danmark kunne hjælpe med!
Ingen lagde mærke til det; men Løkke laver altid ganske små og tilsyneladende uskyldige træk, der senere ændrer hele opstillingen på skakbrættet.
Jeg lagde dengang mærke til, at Lars Løkke spurgte Trump om der var noget Danmark kunne hjælpe med!
Ingen lagde mærke til det; men Løkke laver altid ganske små og tilsyneladende uskyldige træk, der senere ændrer hele opstillingen på skakbrættet.
Hjorten i offensiven.
Fokus på Afrika? Min bare .....
Til en brigade hører et felthospital. Kompagni-størrelse. Her begynder vi på noget, der for alvor koster penge.
Kan man få bygget en serie Absalon, så er man den bekymring mindre.
Til en brigade hører et felthospital. Kompagni-størrelse. Her begynder vi på noget, der for alvor koster penge.
Kan man få bygget en serie Absalon, så er man den bekymring mindre.
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum