Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Tyskland

Go down

Tyskland Empty Tyskland

Indlæg af Thomas Søn Jan 14, 2018 10:22 pm

Det lader til at CDU/CSU og SPD er blevet enige om et regeringsgrundlag.

Jeg hæfter mig ved, at der kommer megen infrastruktur i Tyskland, hvilket kun kan være til Danmarks fordel.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tyskland Empty SPD vælger

Indlæg af Thomas Søn Apr 22, 2018 4:55 pm

Andrea Nahles til formand.

Det er såmænd ikke så forskelligt fra valget af Helle Thorning, hvis hovedkvalifikation var, at hun havde siddet nede i EU-parlamentet og var som sådan ikke fedtet ind i al infiltrationen af kommunisterne i Socialdemokratiet. Det var såmænd ikke så meget hendes kvalifikationer; men de andres diskvalifikationer.

Ret beset var Angela Merkel ligeså. Lars Løkke egentlig også: At Løkke så havde holdt sig udenfor de traditionelle dolkestikkerier og ventet - ikke på sin chance; men på, at de andre hakkede hinanden ihjel.

Det er demokratiets vilkår: Lederen bliver den de fleste ikke gider hade.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tyskland Empty Merkel og Trump.

Indlæg af Thomas Tirs Apr 24, 2018 1:14 am

På fredag skal Trump mødes med Merkel.
Det forklarer et par problemer som Løkke skulle have løst!
  1. Femarn forbindelsen, som også er i tysk interesse - om ikke andet som en del af forbindelsen Amsterdam - Tallinn.
  2. Spørgsmålet om at tumle Trump og trafikforbindelsen med de baltiske lande: APM har netop meddelt at de har bestilt 5 isbrydende skibe til Østersøen.
  3. Vi skal have olie-/gasprisen ned og Danmark/Holland kan give Tyskland et gasalternativ til Rusland.


Det gik formentlig bedre end man skulle have troet:

  1. Merkel var jo nærmest koket - og er der noget Merkel ikke er, så er det skabagtig.
  2. SPD i Tyskland har fået sat de vigtigste Putin-agenter på plads - og ud af ministerlister mm.
  3. Jeg husker stadig Løkkes smørrede grin efter mødet med Trump: "Vi skal nok anlægge en mere nuanceret holdning." Løkke har noget på Trump - og specielt forholdet til Putin. Hvad det er, kan jeg i sagens natur ikke vide; men når man ser hvilken uforskammethed Trump behandler mindre nationer, så var Trumps fårede udtryk ret så afslørende.
  4. Ingen tvivl om, at Merkel hjertens gerne vil kunne give Putin en kniv i underlivet.
  5. USA's sikkerhed ifht. Rusland går gennem Tyskland - primært.


Jeg tror Løkke har givet Merkel et kort på hånden, som kan skære Trump ned til rette størrelse - hvilket er et par mm. over fodlisten.
Jeg vil ikke blive det mindste overrasket, hvis det kommer til at gå gennem Melania.
Løkke havde jo gjort sit hjemmearbejde og kunne tale dansk med Trumps svigerinde (mener jeg). Merkel er jo flydende i et par af de sprog, som Melania taler.
Det kan godt være, at Melania måske er lidt af en dulle; men hun er nok den, der har hjernen. F.eks. er hun ikke bare model; men hun véd faktisk noget om tekstiler. Tøjet sidder altså perfekt. Hun har en ret så omfattende håndværksmæssig viden om tekstiler.
Merkel er beklædningsmæssigt HÅBLØS.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tyskland Empty Arbejdsmøde???

Indlæg af Thomas Lør Aug 18, 2018 2:56 pm

Pladder! Merkel har Putin ved de små hår.

Vil Rusland sælge gas eller ikke? Hvis Rusland vil sælge gas, så må der nogle andre priser på bordet.
Ukraine er nok ikke så afgørende, fordi de skal sælge majs til Rusland - og med trykket væk fra gas, så kunne det være, at majsprisen steg - ikke så lidt.

Det er nok ikke helt tilfældigt, at Angela var så fjantet med Lars Løkke, der åbenbart kan tilbyde gasforsyning?
Tro mig: Merkel vil nyde at stikke en neglefil i øjet på Putin - på den venligst tænkelige måde - naturligvis. Der vil ikke blive boret - ret meget.

Hvordan kommer jeg dog på så absurd en tanke?

  1. Læg mærke til Rubelfaldet medio april - opretningen var mere end kortvarig for medio august var det derned igen - med faldende tendens.
  2. Læg mærke til hvordan guldprisen falder. Vi kan af tidspunktet på dagen slutte os til, at det er Kina, som sælger guld - mens de kan få noget for det.
    Kobber og sølv er lige så slemme - og Mattis har lige været i Chile - som om den mand ikke havde nok at bestille?
    Putin er da godt klar over, at Tyskland på egen hånd kan smadre Ruslands valutareserve - dummere er han heller ikke.
  3. Det er jo ikke et spørgsmål om NordStream 2; men om den ledning man i Danmark er ved at bygge - og Trump bliver stanghysterisk, når han finder ud af det.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tyskland Empty Merkel flytter spionchef.

Indlæg af Thomas Ons Sep 19, 2018 6:02 am

Bundesverfassungsschutz vil typisk følge Linke og Grüne.

Problemet er bare, at det er den såkaldte "højrefløj", der har landsforræderne (som Dansk Folkeparti herhjemme) - det mest bemærkelsesværdige er, at venstrefløjen benyttes meget lidt af Putin - dels er de et nummer for stupide, dels vil værtslandet typisk af andre grunde følge dem tæt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tyskland Empty Tyskland øger grænsekontrollen

Indlæg af Thomas Fre Nov 22, 2019 12:03 pm

Selvfølgelig gør de da det!

Det, at en erkendt nazistisk Baader-Meinhof terrorist, som Holger Kirkholm Nielsen ikke alene er på fri fod; men kunne endog overvejes som minister - for slet ikke at tale om rent faktisk blive det.
Jeg forstår så udmærket, at Tyskland har sine reservationer.

Der er åbenbart mange andre jødehadende, nazistiske terrorister blandt skolelærerne i SF?

Det er såmænd ikke så meget, at terrorister sniger sig fra Tyskland ind i Danmark, der er problemet: Problemet er, at morderiske, nazistiske terrorister fra SF sniger sig ind i Tyskland?

Jeg har såmænd aldrig været særlig bekymret for "kratluskere", der sniger sig ind på militære anlæg. OK, der er nogle våbentyverier; men det kan klares ved en hensigtmæssig våbenopbevaring. Nej, det jeg hele tiden har været opmærksom på er forræderne, der allerede er inde på objektet og sidder i gode sikre stillinger.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tyskland Empty Merkel og Trump

Indlæg af Thomas Ons Nov 27, 2019 1:48 am

Nogle opinionsmålinger - tag dem for hvad de er.

Jeg kan heller ikke se, hvad formålet med video'en er.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tyskland Empty Sv: Tyskland

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum