Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

NASA

Go down

NASA Empty NASA

Indlæg af Thomas Søn Jul 02, 2017 12:50 pm

Uffe er somme tider mere interessant ved det han ikke skriver men burde have gjort.

At han så er blevet hacket er en ting. Men de organisatioriske ændringer i NATO er nok så interessante: Der er nemlig kommet en Space Command og en Cyber Command til i USA - organisatorisk på linje med USN, USAF og USArmy.

Det minder meget om dengang man lavede NASA, hvor hær, flåde og flyvevåben principielt kørte hvert deres program. På den måde ville man aldrig komme til månen - eller rettere få konstrueret de langtrækkende missiler som vi har kendt dem de sidste 50 år.

Jeg erindrer sir Arthur "Bomber" Harris engang foreslog noget tilsvarende for Storbritannien i 1950'erne: Argumentationen var lidt kringlet: Fordelen ved at oprette Royal Air Force havde været, at man var sluppet af med de gamle generaler, der altid kæmpede den krig, de havde vundet. Harris forudså så også, at RAF ville lide samme skæbne med forkalkede hjerner i ledelsen.
Ikke fordi det er særlig profetisk; men det er bare sund fornuft: Organisationer ældes og dør - det sidste er imidlertid ikke til at konstatere, da ingen har gidet gå ind på kontorerne og se efter om dem, der sidder i stolene rent faktisk trækker vejret.

At Uffes blog så også bliver strengt overvåget og censureret burde ikke overraske nogen. Det interessante for mig er det af mit, der ikke bliver bragt. Det har sjovt nok ikke noget at gøre med udtryksformen. Jeg bliver også hacket og saboteret af klakører - hvilket ikke kan undre.
Jeg tror så, at man er gået op på et betydeligt højere beredskabsniveau end man har været før. Det tal, jeg har set er, at ZAPAD øvelsen er berammet jvnf. Nato til 100.000 mand. Det er mange - rigtig mange.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34611

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum