Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Air Transport Auxilliaries

Go down

Air Transport Auxilliaries Empty Air Transport Auxilliaries

Indlæg af Thomas Ons Jun 07, 2017 12:06 am

Den størst uheld hun havde, var at hun brækkede en negl!
Flyvemaskinen skulle desværre igennem en større reparation - men relativt set, så var det meget værre at neglen brækkede.

De var så ikke værre end andre på den tid.

Pointen er, at det var en rolle som Flyverhjemmeværnet kunne varetage. En kamppilot er alt for værdifuld en medarbejder til at være beskæftiget med fejning af gulvet. Ikke at det at feje gulv ikke er væsentligt (ikke altid); men forholdsvis ukompliceret flyvning vil der være en del af - alene fordi man i Flyvevåbnet fremover vil operere langt væk fra egen flyvestation.
Det tidsspilde, der måtte være er blevet større. I gamle dage, så var så at sige alle flyvetimer i en Starfighter operative - forskydning var der jo aldrig reelt tale om.

At jeg så nok ville insistere på en noget mere grundig uddannelse, så nogle af de dumme fejl - og ulykker kunne undgås. Deres navigation f.eks. var "posenavigation" - det er nok noget, der kunne klares forholdsvis nemt.

Min pointe er: I den ørkesløse diskussion om højere forsvarsudgifter, så bruger USA 3,3 % af sit BNP på forsvaret.

Det er nok ikke underligt, at undersecretary Robert O. Work tilsyneladende har Østersøen som sit arbejdsområde (en fuldt forståelig delegering, når man tænker på de problemer, som f.eks. Nordkorea byder).
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34539
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum