Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Bankmøgleres sorte samvittighed

+2
Thomas
klogeaage 35
6 deltagere

Go down

Bankmøgleres sorte  samvittighed Empty Bankmøgleres sorte samvittighed

Indlæg af klogeaage 35 Lør Okt 29, 2011 10:46 am

Bankrådgiver syg af skam over kunders tab

Bankrådgiveren Jens Rynning, der under retssagen har forklaret, at skammen over at have solgt produktet til kunder endte med at gøre ham syg.
Jeg syntes, at hele sagen var meget ubehagelig. Jeg kunne ikke arbejde i en bank, som kunne give sådanne råd til sine kunder. Jeg blev syg af hele sagen. Jeg havde ikke helbred til at være i banken mere, efter det der skete med de her spareprodukter.

http://www.business.dk/finans/bankraadgiver-syg-af-skam-over-kunders-tab

Vores boligmøglerveninde, på det lille søstersites. sidder med samme følelse nu. Sad
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Bankmøgleres sorte  samvittighed Empty Foliehatten på

Indlæg af klogeaage 35 Lør Okt 29, 2011 11:10 am

Man kunne få den tanke, at årsagen til bankernes uvilje mod at sende deres smilende produkt sælgere ud i arbejdsløshedskøen, er at bitre , insolvente eksmedarbejdere ville åbne op for nogle sandheder, bankers ledelser ikke kunne holde til. Idea Question

I Danmark fortæller de bankansattes organisation Finansforbundet, at det har set eksempler på, at medlemmer følte ubehag ved at skulle se kunderne i øjnene efter bankkrak. Det kender dog ikke ENDNU? umiddelbart til eksempler, hvor bankrådgivere direkte har lagt sig syge på grund af samvittighedskvaler i forbindelse med kritisable spareprodukter.


Sidst rettet af klogeaage 35 Lør Okt 29, 2011 11:14 am, rettet 1 gang
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Bankmøgleres sorte  samvittighed Empty Sv: Bankmøgleres sorte samvittighed

Indlæg af Thomas Lør Okt 29, 2011 11:11 am

klogeaage 35 skrev:Bankrådgiver syg af skam over kunders tab

Bankrådgiveren Jens Rynning, der under retssagen har forklaret, at skammen over at have solgt produktet til kunder endte med at gøre ham syg.
Jeg syntes, at hele sagen var meget ubehagelig. Jeg kunne ikke arbejde i en bank, som kunne give sådanne råd til sine kunder. Jeg blev syg af hele sagen. Jeg havde ikke helbred til at være i banken mere, efter det der skete med de her spareprodukter.

http://www.business.dk/finans/bankraadgiver-syg-af-skam-over-kunders-tab

Vores boligmøglerveninde, på det lille søstersites. sidder med samme følelse nu. Sad

Jeg har meget svært ved at have medfølelse med bankansatte. Der har ikke været mange, der sagde deres stilling op.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bankmøgleres sorte  samvittighed Empty Sv: Bankmøgleres sorte samvittighed

Indlæg af Thomas Lør Okt 29, 2011 11:15 am

klogeaage 35 skrev:Man kunne få den tanke, at årsagen til bankernes uvilje mod at sende deres smilende produkt sælgere ud i arbejdsløshedskøen, er at bitre , insolvente eksmedarbejdere ville åbne op for nogle sandheder, bankers ledelser ikke kunne holde til. Idea Question


Det må indrømmes at være en nærliggende mulighed, at der er mappevis af interne memo af belastende karakter, der blot venter på at dukke op. Man må håbe på, at nok har kopieret dem og sendt dem til en dropboks.

Det skal nok blive yndigt, når man bevæger sig fra de lavest placerede medarbejdere op på mellemlederplanet. Der skal nok være nogen, der - i modstrid med bankens politik i øvrigt - har sørget for at dække egen mås.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bankmøgleres sorte  samvittighed Empty Sv: Bankmøgleres sorte samvittighed

Indlæg af klogeaage 35 Lør Okt 29, 2011 11:27 am

Thomas skrev:

Det må indrømmes at være en nærliggende mulighed, at der er mappevis af interne memo af belastende karakter, der blot venter på at dukke op. Man må håbe på, at nok har kopieret dem og sendt dem til en dropboks.

Det skal nok blive yndigt, når man bevæger sig fra de lavest placerede medarbejdere op på mellemlederplanet. Der skal nok være nogen, der - i modstrid med bankens politik i øvrigt - har sørget for at dække egen mås.

Du mener, der er håb forude Twisted Evil
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Bankmøgleres sorte  samvittighed Empty Sv: Bankmøgleres sorte samvittighed

Indlæg af doctor Lør Okt 29, 2011 11:40 am

Måske er jeg naiv og godtroende - men jeg tror langt de fleste at finansforbundets medlemmer har troet på de investeringsprodukter de solgte. Vi er flokdyr - og hvis vi får mistanke om at noget er galt, så lader vi os straks overbevise om, at det nok er os selv der er noget galt med, siden alle andre tilsyneladende har en anden mening.
Tænk bare på starten i Boligadebatten, hvor enhver antydning af at tingene ikke hang sammen blev mødt med latterliggørelse.
Jeg kan kun sige, at jeg synes det er rimeligt med en lang sygemelding i tilfælde af, at en bankmedarbejder har fået stress efter, at de produkter vedkommende har solgt efterfølgende viser sig at have været fejlkonstruerede fra en start og endog manipuleret solgt som risikofrie fra ledelsens side.
Selvfølgelig er der plattenslagere - men det er IKKE dem der får stress. De har nemlig slet ingen moral.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Bankmøgleres sorte  samvittighed Empty Sv: Bankmøgleres sorte samvittighed

Indlæg af Thomas Lør Okt 29, 2011 11:53 am

doctor skrev:Måske er jeg naiv og godtroende - men jeg tror langt de fleste at finansforbundets medlemmer har troet på de investeringsprodukter de solgte. Vi er flokdyr - og hvis vi får mistanke om at noget er galt, så lader vi os straks overbevise om, at det nok er os selv der er noget galt med, siden alle andre tilsyneladende har en anden mening.
Tænk bare på starten i Boligadebatten, hvor enhver antydning af at tingene ikke hang sammen blev mødt med latterliggørelse.
Jeg kan kun sige, at jeg synes det er rimeligt med en lang sygemelding i tilfælde af, at en bankmedarbejder har fået stress efter, at de produkter vedkommende har solgt efterfølgende viser sig at have været fejlkonstruerede fra en start og endog manipuleret solgt som risikofrie fra ledelsens side.
Selvfølgelig er der plattenslagere - men det er IKKE dem der får stress. De har nemlig slet ingen moral.

Vi VÉD jo fra 2. verdenskrig, at hovedparten af den tyske befolkning godt vidste, at den var gruelig gal. Hvor slemt det var - det undlod de omhyggeligt at undersøge.
Vi VÉD fra Albert Speer, at Gauleiter Hanke fortalte ham, at der foregik noget i Polen, som man ikke skulle interessere sig for.
At en enkelt mand får mavekneb og må gå fra bordet - tja, det er så ærgerligt; men alt taget i betragtning er han sluppet billigt - så synd for ham synes jeg ikke det er. Vi kommer alle i livet i nogle situationer, hvor man må gøre op med sig selv, hvad man vil være med til - og hvad man ikke vil være med til.

De bankansatte har fra en kant været klar over, at de foretog sig noget aldeles uholdbart - ud fra alle betragtninger.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bankmøgleres sorte  samvittighed Empty Sv: Bankmøgleres sorte samvittighed

Indlæg af Cirb Lør Okt 29, 2011 12:12 pm

Thomas skrev:Vi kommer alle i livet i nogle situationer, hvor man må gøre op med sig selv, hvad man vil være med til - og hvad man ikke vil være med til.

De bankansatte har fra en kant været klar over, at de foretog sig noget aldeles uholdbart - ud fra alle betragtninger.

Enig. Hovedparten af dem kan så trøste sig med, at de snart vil blive hjulpet til at forlade deres nuværende ansættelser og komme over i mere samfundsnyttige funktioner, som feks renovationsmedarbejdere og hjemmehjælpere Smile

Mvh
Cirb

PS. Det er iøvrigt en norsk nordmand med samvittighedskvabappelsen - den slags ses ikke i DK
I Danmark fortæller de bankansattes organisation Finansforbundet, at det har set eksempler på, at medlemmer følte ubehag ved at skulle se kunderne i øjnene efter bankkrak. Det kender dog ikke umiddelbart til eksempler, hvor bankrådgivere direkte har lagt sig syge på grund af samvittighedskvaler i forbindelse med kritisable spareprodukter.

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Bankmøgleres sorte  samvittighed Empty Sv: Bankmøgleres sorte samvittighed

Indlæg af Newfido Lør Okt 29, 2011 2:16 pm

Thomas skrev:De bankansatte har fra en kant været klar over, at de foretog sig noget aldeles uholdbart - ud fra alle betragtninger.

Ohh, der tror jeg du har for høje tanker om de bankansattes kendskab til deres produkter.

Sæt 10 vilkårlige bankrådigere til at forklare, hvad deres strukturede produkter er for noget og du vil formentlig få 5 forskellige forklaringer og 5 store spørgsmålstegn.

Newfido

Antal indlæg : 68
Join date : 12/08/11

Tilbage til toppen Go down

Bankmøgleres sorte  samvittighed Empty Sv: Bankmøgleres sorte samvittighed

Indlæg af Thomas Lør Okt 29, 2011 2:32 pm

Newfido skrev:
Thomas skrev:De bankansatte har fra en kant været klar over, at de foretog sig noget aldeles uholdbart - ud fra alle betragtninger.

Ohh, der tror jeg du har for høje tanker om de bankansattes kendskab til deres produkter.

Sæt 10 vilkårlige bankrådigere til at forklare, hvad deres strukturede produkter er for noget og du vil formentlig få 5 forskellige forklaringer og 5 store spørgsmålstegn.

Javel; men pointen er, at de produkter aldrig har skullet været frigivet til salg. Det har de alle vidst.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bankmøgleres sorte  samvittighed Empty Sv: Bankmøgleres sorte samvittighed

Indlæg af tommyjo Lør Okt 29, 2011 3:33 pm

enig, lobbyisterne kørte lidt på levebrødspiraterne på borgen og nu har alle travlt med at vaske hænderne, mon der bliver kamp ved sæben Suspect

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Bankmøgleres sorte  samvittighed Empty Sv: Bankmøgleres sorte samvittighed

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum