Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

UK faces second recession in three years

2 deltagere

Go down

UK faces second recession in three years Empty UK faces second recession in three years

Indlæg af Marovingian Lør Okt 29, 2011 7:02 am

http://www.guardian.co.uk/business/2011/oct/28/uk-on-brink-of-double-dip-recession

Marovingian

Antal indlæg : 633
Geografisk sted : Her

Tilbage til toppen Go down

UK faces second recession in three years Empty Sv: UK faces second recession in three years

Indlæg af Thomas Lør Okt 29, 2011 7:24 am

Marovingian skrev:http://www.guardian.co.uk/business/2011/oct/28/uk-on-brink-of-double-dip-recession

Den er jeg meget med på.

Men al den snak om "double-dip" fører ikke ret langt. Grønlændere har altid vidst, hvad en elefant var - og kunne genkende en; men den oplysning kunne ikke rigtigt bruges til noget.

Hvad skyldes denne dobbelte depression?
Mit bud er simpelt hen at bankerne forstener i deres tabte fordringer. Det kan i historien tage forskellige former. Nyttesløst pragtbyggeri f.eks.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

UK faces second recession in three years Empty Sv: UK faces second recession in three years

Indlæg af Marovingian Søn Okt 30, 2011 12:52 am

Jeg ser det som den samme, hvor man i første omgang kunne "pumpe" økonomien op med hjælpepakker, så fik man så kæmpe statsgæld, og nu er man på det "naturlige" niveau

Marovingian

Antal indlæg : 633
Geografisk sted : Her

Indlæg af Thomas Søn Okt 30, 2011 1:53 am

Marovingian skrev:Jeg ser det som den samme, hvor man i første omgang kunne "pumpe" økonomien op med hjælpepakker, så fik man så kæmpe statsgæld, og nu er man på det "naturlige" niveau

Jeg vil sige det på en anden måde: Det umiddelbart forestående sammenbrud skulle afværges - ikke med henblik på at genskabe væksten (selvom det var det man sagde) - fordi skaderne ved et decideret sammenbrud fra stor højde ville blive større end omkostningerne ved "hjælpepakkerne". Det er der nok ikke nogen tvivl om, at det havde været dyrere bare at lade bankerne falde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum