UK faces second recession in three years
2 deltagere
Side 1 af 1
UK faces second recession in three years
http://www.guardian.co.uk/business/2011/oct/28/uk-on-brink-of-double-dip-recession
Marovingian- Antal indlæg : 633
Geografisk sted : Her
Sv: UK faces second recession in three years
Marovingian skrev:http://www.guardian.co.uk/business/2011/oct/28/uk-on-brink-of-double-dip-recession
Den er jeg meget med på.
Men al den snak om "double-dip" fører ikke ret langt. Grønlændere har altid vidst, hvad en elefant var - og kunne genkende en; men den oplysning kunne ikke rigtigt bruges til noget.
Hvad skyldes denne dobbelte depression?
Mit bud er simpelt hen at bankerne forstener i deres tabte fordringer. Det kan i historien tage forskellige former. Nyttesløst pragtbyggeri f.eks.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Jeg ser det som den samme, hvor man i første omgang kunne "pumpe" økonomien op med hjælpepakker, så fik man så kæmpe statsgæld, og nu er man på det "naturlige" niveau
Marovingian- Antal indlæg : 633
Geografisk sted : Her
Marovingian skrev:Jeg ser det som den samme, hvor man i første omgang kunne "pumpe" økonomien op med hjælpepakker, så fik man så kæmpe statsgæld, og nu er man på det "naturlige" niveau
Jeg vil sige det på en anden måde: Det umiddelbart forestående sammenbrud skulle afværges - ikke med henblik på at genskabe væksten (selvom det var det man sagde) - fordi skaderne ved et decideret sammenbrud fra stor højde ville blive større end omkostningerne ved "hjælpepakkerne". Det er der nok ikke nogen tvivl om, at det havde været dyrere bare at lade bankerne falde.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Lignende emner
» Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)
» Centralbank advarer: risiko for recession
» Recession indenfor 2 år?
» Så dyb bliver eurozonens nedtur
» Brexit
» Centralbank advarer: risiko for recession
» Recession indenfor 2 år?
» Så dyb bliver eurozonens nedtur
» Brexit
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum