Tony Blair vil stoppe brexit
2 deltagere
Side 1 af 1
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tony-blair-vil-stoppe-brexit
Det syntes jeg er en god ide....
Jeg skal understrege at jeg ikke er fortaler for alt hvad EU står for, hvilket de som har fulgt vores debatter igennem årende sikkert ved...
Men at melde sig helt ud af EU er absolut ikke vejen frem, og jeg tror at rystelserne som Brexit har sat i EU, "vil blive hørt".
Vi kan sagtens have et stærkt og velfungerende EU, hvor borgerne i de selvstændige lande kan bestemme mere end i dag...for jeg er enig i at EU har taget for meget selvbestemmelse ud af de selvstændige nationer....der bør være en tættere kontakt til EU via mere nationale muligheder og eventuelle ønsker fra befolkninger fra selvstændige stater, som i dag er meget svære at få lydhør til....hvis overhovedet muligt.
I dag er EU som til en koncert hvor lyden svigter, og man har fået en plads på de bagerste rækker, hvor der tilmed står en 2 meter høj og halvanden meter bred fyr lige foran en....EU skal række mere ud....og tænd lyset i denne mørke tid!.
Jeg håber for os alle at brexit bliver genovervejet og sendt til en ny afstemning.
Det vil være en fantastisk og historisk dag for Europa og Verden.
Jeg skal understrege at jeg ikke er fortaler for alt hvad EU står for, hvilket de som har fulgt vores debatter igennem årende sikkert ved...
Men at melde sig helt ud af EU er absolut ikke vejen frem, og jeg tror at rystelserne som Brexit har sat i EU, "vil blive hørt".
Vi kan sagtens have et stærkt og velfungerende EU, hvor borgerne i de selvstændige lande kan bestemme mere end i dag...for jeg er enig i at EU har taget for meget selvbestemmelse ud af de selvstændige nationer....der bør være en tættere kontakt til EU via mere nationale muligheder og eventuelle ønsker fra befolkninger fra selvstændige stater, som i dag er meget svære at få lydhør til....hvis overhovedet muligt.
I dag er EU som til en koncert hvor lyden svigter, og man har fået en plads på de bagerste rækker, hvor der tilmed står en 2 meter høj og halvanden meter bred fyr lige foran en....EU skal række mere ud....og tænd lyset i denne mørke tid!.
Jeg håber for os alle at brexit bliver genovervejet og sendt til en ny afstemning.
Gorrion- Antal indlæg : 1449
Sv: Tony Blair vil stoppe brexit
Gorrion skrev:Tony Blair vil stoppe brexit
Jeg håber for os alle a brexit bliver genovervejet og sendt til en ny afstemning.
Problemet er, at man har brugt EU, sådan at Tyskland har kunnet kompensere Storbritannien for de enorme sikkerhedsudgifter Storbritannien har for, at Tyskland kunne køre delvis på frihjul i Nato - man ville på intet tidspunkt have, at Tyskland igen blev den dominerende militære magt i Europa.
Det gik frem til ca. 2000 - så faldt hjulene af det rollator! Derefter kom der olieprisstigningerne, som kompenserede Storbritannien.
Det, der sker nu er, at energipriserne står over for endnu et fald.
Derfor skal man have fundet en måde, således at Nato og EU ikke er rodet sammen på den gang bogholderi-kaos. Det er simpelt hen en hovsa-løsning, der har udlevet sit formål.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum