Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Terror

2 deltagere

Go down

Terror Empty Terror

Indlæg af Thomas Lør Jul 30, 2016 7:54 pm

Jeg tror forklaringen er meget enklere!

Der kommer et antal terrorangreb - netop fordi de ikke har en fælles og koordinerende ledelse længere. Det giver små isolerede lommer, der ikke har anden udvej end at sprænge sig selv i luften.
Der er så få fællesnævnere indenfor disse grupper i deres baggrund. Det er udelukkende det tidsmæssige sammenfald, der binder dem sammen.
Det tyder på, at den politimæssige indsats begynder at virke.

Det er det enhver besættelsesmagt har som problem: Den efterfølgende "mobbing up", hvor disse modstandslommer indkredses og nedkæmpes, hver for sig.

Når en bombe rammer ledelsen i f.eks. Syrien, så afskæres disse lommer fra deres forsyninger - enten af penge eller narko til videresalg - når det sker, så er det et spørgsmål om tid inden de bliver nedkæmpet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Terror Empty Sv: Terror

Indlæg af doctor Søn Jul 31, 2016 6:25 am

Analyse:

1: Vi ved ikke hvor mange terrorangreb de forskellige efterretningsvæsner allerede har dæmmet op for - og hvor meget det har kostet at holde øje med suspekte elementer.
2: Hvis de mange flygtninge virkelig var opblandet med jihadister i stort antal, så havde jeg frygtet langt flere terror angreb.
3: Mange af de terrorangreb vi har set bliver udført at knækkede eller dybt forstyrrede unge mænd, som begår udvidede selvmord, hvor de samtidig straffer samfundet for den modgang de har oplevet af personlig art. Nogle har storhedsforstillinger som Breivik - andre er dybt knækkede økonomisk/socialt, som den tyske pilot der fik et fly til at styrte. Atter andre opfinder et tilhørsforhold til IS under fængselsophold for berigelses- eller narkokriminalitet. Nogle er aggressive over at få afslag på asyl- andre over en mislykket boksekarriere Få har personlige krigstraumer, dog undtaget gerningsmanden fra Israels Plads, der som barn havde fået amputeret et ben. i krigen i Tjentjenien. Faktisk er det meget få af angrebene der kan tilskrives en dybt engageret langvarig politisk/religiøs kamp tilknyttet et større netværk.
4: De nye medier med internettet gør det nemt for de disse unge at isolere sig og forherlige masseskyderier og omfattende terror.
5: Metoderne: Våben er for lette at få fat i. Hvis et sådant forstyrret menneske for 100 år siden var gået til angreb var det måske gået ud over en enkelt mand med et et enkelt knivdrab. I dag går det så ud over et to cifret antal og ender med selvmord.

Det positive er altså, at IS ikke har haft succes med føre en egentlig krig ind i Europa - det er antallet af dræbte fortsat alt for lavt til. - men disse psykopater har spredt en omfattende frygt for terror.

Det er rigtigt set af medierne , at de skal lade være med at afbilde og benævne disse forstyrrede mennesker med navn og billede. Det kan få ønsket om glorificering til at brede sig. Jeg sagde det samme den gang med Breivik - men dengang lyttede man ikke. Man skal omtale personen som personlighedsforstyrret og sindsyg - og ikke gå dybere ind i hans motivationer for drabene, - selvom vi alle sidder med et ønske om at få en forklaring på en så horribel gerning.

Iøvrigt er denne artikel interessant -
http://www.b.dk/nationalt/kan-40-aar-gammel-teori-forklare-de-ensomme-ulve

"Eller som Malcolm Gladwell lakonisk konkluderer i sin analyse af de amerikanske skoleskyderier:

»Problemet er ikke, at der er et endeløst udbud af dybt forstyrrede unge mænd, som er villige til at udføre forfærdelige handlinger. Det er værre. Problemet er, at unge mænd ikke længere behøver at være dybt forstyrrede for at udføre forfærdelige handlinger.«

Det er jeg så ikke enig i. Psykopatidiagnosen er desværre lagt på hylden. De gerningsmænd er ikke psykotiske, men de er stjernepsykopater.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Terror Empty Sv: Terror

Indlæg af Thomas Søn Jul 31, 2016 7:57 am

doctor skrev:Analyse:

.....

Det lyder meget fornuftigt.

Ad 1) Vi har sådan set et ret godt indblik i det: Det er jo ikke politiet, der er blevet sparet på.

Ad 2) Du har ret - efter min vurdering. Angrebene har været få og for spredte til at kunne kaldes egentlig krig i Europa. Det er jo dem, der allerede har boet i en årrække - evt. er født her.

Ad 3) Mht. traumer - der tror jeg, at Du har ret. Det er ikke krigstraumer, der er problemet, hvorfor dem fra Mellemøsten ikke er oplagte kandidater - ikke med mindre de bliver rekrutteret og hjulpet.
Dem med traumer, det er nærmere helt almindelig kriminalitet for profit, de begår.

Ad 4) Hmmm... den med internettet.... Der er nok noget om det.

Ad 5) Mht. våben - ja, de kan skaffes; men ikke så let som man skulle tro. [i]Der er nogen, der har hjulpet dem.
Vi ser også, at det er forbavsende ting, der bliver anvendt som våben: Køkkenredskaber og lastbiler.

Enig i, at psykopatidiagnosen er lagt på hylden alt for tidligt. Det på trods af, at der er rimelig sikre neurologiske tegn (som ikke udelukkende anvender tematiske spørgeskemaer). Jeg har i årenes løb truffet et par stykker. At Breivik er psykopat er også rimeligt sikkert; men har så skubbet det hen under en skizofreni-diagnose. Jeg har min tvivl om det sidste - den er lidt for belejlig - ikke nok med det; men hans skriverier skulle være forholdsvis lette at diagnosticere.
Der var en skizofren i bloggosfæren for et par år siden - rimelig tydeligt - han var meget svær at læse; men egentlig ikke ubegavet.
Sådan en som Stein Bagger er formentlig psykopat. Klaus Riskær er et andet eksempel. Det er så min umedicinske formodning.



Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Terror Empty Sv: Terror

Indlæg af doctor Man Aug 01, 2016 7:29 am

Psykopat diagnosen:
Der er et sted man ikke har opgivet betegnelsen psykopat, og det er hos de mennesker der beskæftiger sig med hustruvold. (tilfældigt fundet på nettet)

Her er en hjemmeside der oplister tegnene på psykopater. Tegn som er til at forstå for almindelige mennesker uden at det er særligt videnskabeligt. Der skal selvfølgelig være mange af tegnene til stede samtidig før man kan betegne personen som psykopat. Det er ikke nok at være egocentrisk, magtsyg og intelligent alene. Nogle af kernesymptomerne er et affaldet følelsesliv uden evne til at sætte sig ind i andres følelser, aggressiv, manipulerende, selvforherligende, urealistisk omkring egne evner, manglende realitetssans, selvforherligende. asocial adfærd evt. med kriminalitet i større eller mindre omfang (hustruvold indbefattet).


http://lisegaarden.dk/behandling/psykopat/hvad-er-en-psykopat/kriterier-2-for-en-psykopat/

1. Beregnende
2. Egocentrisk
3. Ingen empati og følelseskold
4. Let ved at lyve, bortforklare og bedrage
5. Perfektionist
6. Ingen skyldfølelse og anger
7. Hensynsløs
8. Charmerende
9. Sveder meget
10. Ingen smertetærskel
11. Veltalende
12. Meget intelligent
13. Magtsyg
14. Karismatisk
15. Udpræget evne til at påvirke sine omgivelser
16. Har mange planer om at udføre men kan ikke føre dem ud i livet
17. Mangler realitetssans
18. Føler ingen form for reelle ansvar for andre mennesker
19. Laver aldrig fejl
20. Manipulerende
21. Evig trang til spænding
22. Det ene øjeblik kan vedkommende være imødekommende og venlig. Det næste øjeblik kynisk eller vred.
23. Man bliver skiftevis trukket ind i varmen og sparket ud i kulden – og aner ikke hvorfor
24. Kort lunte
25. Paranoid kultur omkring sig og er overbevist om, at nogen forsøger at få vedkommende ned med nakken.
26. Selvovervurderende
27. Svagt og overfladisk følelsesliv
28. Snyltende livsstil
29. Opfarende, aggressiv og ringe selvkontrol
30. Promiskuøs livsstil (hurtige forhold og utroskab)
31. Tidlige adfærdsproblemer (før 12 års alderen)
32. Kort tidshorisont. Ingen langsigtet planlægning
33. Impulsiv
34. Ansvarsløs som forældre
35. Mange skilsmisser og mislykkede forhold
36. Kontrolfreak
37. Ungdomskriminel (før 15 års alderen)
38. Ny kriminalitet under prøveløsladelse
39. Manglende ansvar for egne handlinger
40. Flere forskellige former for kriminalitet – fra indbrud og narkotika til vold,
seksuelle overgreb og bedrageri.
41. Stort sexbehov
42. Sygeligt jalousi
43. Vedkommende kan til gengæld have en kolossal ødelæggende betydning for sine omgivelser
44. Arrogant
45. Uetisk
47. Arveligt disponeret
48. Vedkommende ved ikke hvordan, det er at elske nogen
49. Giver andre skylden for det de selv går og gør.
50. Ændrer fokus over på modparten

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Terror Empty Sv: Terror

Indlæg af doctor Man Aug 01, 2016 10:44 am

Skulle der sidde en enkelt, som har fået nogle transatlantiske associationer - må det blive helt for egen regning. - pirat

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Terror Empty Sv: Terror

Indlæg af doctor Fre Aug 05, 2016 4:43 pm

Jeg er squ glad for at man nu begynder at få øjnene op for den mands uhyggelige personlighed. Det er på høje tide.
Mere af det her. Tak Poul Høi og andre der nu tager hul på analysen.

http://www.b.dk/globalt/mig-mig-mig-mig-derfor-er-loegnen-donald-trumps-naturlige-foelgesvend

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Terror Empty Sv: Terror

Indlæg af Thomas Fre Aug 05, 2016 9:08 pm

doctor skrev:Jeg er squ glad for at man nu begynder at få øjnene op for den mands uhyggelige personlighed. Det er på høje tide.
Mere af det her. Tak Poul Høi og andre der nu tager hul på analysen.

http://www.b.dk/globalt/mig-mig-mig-mig-derfor-er-loegnen-donald-trumps-naturlige-foelgesvend

Trump har alle tegn på en psykopati.
Det er jo ikke fordi, han ikke kan kende forskel på sandhed eller løgn - men han er komplet ligeglad.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Terror Empty Sv: Terror

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum