Montenegro.
Side 1 af 1
Montenegro.
Med Montenegros optagelse i Nato vil hele den Adriatiske Kyst fra Italien, Slovenien (ikke: Slovakiet), Montenegro Albanien og Grækenland Nato-kyst. Det kan hverken Bonien-Herzegovina eller Serbien gøre noget ved - og hvis de gør, så får de så mange bank.
Det betyder, at Ungarns gasforsyning er sikret gennem Kroatien. Slovakiet bliver således - så vidt, jeg har forstået også forbundet.
Dvs. Grækenland kan sætte sig hen i et hjørne og lære at opføre sig ordentligt. Man er faktisk slet ikke afhængig af Tyrkiet for leverancer til Bulgarien og Rumænien. At det så vil være det letteste og billigste at få gas fra Iran, det er så noget andet.
Det betyder, at Ungarns gasforsyning er sikret gennem Kroatien. Slovakiet bliver således - så vidt, jeg har forstået også forbundet.
Dvs. Grækenland kan sætte sig hen i et hjørne og lære at opføre sig ordentligt. Man er faktisk slet ikke afhængig af Tyrkiet for leverancer til Bulgarien og Rumænien. At det så vil være det letteste og billigste at få gas fra Iran, det er så noget andet.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
USA godkender Nato-optagelsen.
Det er også derfor, jeg tror at Latakya har fået samme behandling som syrerne.
Det er hele luftruten langs Middelhavet Montenegro sidder på: Kommer der russiske luftværnsmissiler i Montenegro, så flyver transportflyene ikke den vej. Det var den egentlige russiske besked, da de nedskød flyet med alle hollænderne.
At den sag så heller ikke er overstået - hollænderne venter edderspændt på at give russerne igen med samme mønt - det er noget andet.
Vi kan se hvordan Holland har været fremme i træskoene med at hjælpe de baltiske lande med materiel til afgjort rimelige priser. De CV90 som Estland har er købt af hollænderne. Historisk er Holland om nogen interesseret i frie og sikrede handelsveje. De har altid hadet svenskerne af et ondt hjerte.
Men det interessante er:
Det skal nok ske, fordi Rota i Spanien ligger på den sydlige rute - og det fik Obama på plads som noget af det sidste - vi snakker formentlig penge i øjeblikket. I forbindelse med Brexit har spanske banker debitorer i klemme i Storbritannien.
Noget tilsvarende gør sig gældende med Island, hvor Storbritannien har debitorer i vanskeligheder på Island.
Derfor vil den nordlige rute skulle styres af Danmark. Det gør vi gerne - mod betaling naturligvis.
Man skal lægge mærke til, hvordan potentielt svage punkter i forsyningsruterne styrkes og oprustes.
Island og de islandske banker har jo gjort, at Island var et svagt punkt: Det kan lettest og billigst afstives ved at Danmark, Norge og Holland luftforsvarer det: USA kunne gøre det; men det er alt for dyrt. Med Danmark i spidsen, så kan man få isoleret de tabte russiske mafiapenge i de britiske banker.
Montenegro, som vi ser, er et svagt punkt. Her bliver det i praksis Italien, der sikrer luftvejen - ligesom at grækerne, der har "bøffet" de russiske banker - de skal nok være artige.
På den baggrund forekommer min formodning om, at Latakya har fået smæk (og det var det egentlige formål med Tomahawk angrebet), så russernes evne til blokere for forsyningsvejene til Tyrkiet er kortsluttet.
Et blødt punkt på listen mangler, at blive håndteret: Königsberg! Polakkerne har ikke tænkt sig at overtage ½ mio. russere - og slet ikke at tyskerne gør det! Den eneste farbare vej er Danmark. Det gør vi gerne - mod betaling naturligvis.
Det er hele luftruten langs Middelhavet Montenegro sidder på: Kommer der russiske luftværnsmissiler i Montenegro, så flyver transportflyene ikke den vej. Det var den egentlige russiske besked, da de nedskød flyet med alle hollænderne.
At den sag så heller ikke er overstået - hollænderne venter edderspændt på at give russerne igen med samme mønt - det er noget andet.
Vi kan se hvordan Holland har været fremme i træskoene med at hjælpe de baltiske lande med materiel til afgjort rimelige priser. De CV90 som Estland har er købt af hollænderne. Historisk er Holland om nogen interesseret i frie og sikrede handelsveje. De har altid hadet svenskerne af et ondt hjerte.
Men det interessante er:
Alle 28 Nato-medlemmer skal godkende Montenegros indlemmelse i alliancen, før landet officielt bliver medlem. Efter dagens godkendelse er det kun Spanien, der mangler at ratificere indlemmelsen. Det ventes de at gøre midt i maj.
Det skal nok ske, fordi Rota i Spanien ligger på den sydlige rute - og det fik Obama på plads som noget af det sidste - vi snakker formentlig penge i øjeblikket. I forbindelse med Brexit har spanske banker debitorer i klemme i Storbritannien.
Noget tilsvarende gør sig gældende med Island, hvor Storbritannien har debitorer i vanskeligheder på Island.
Derfor vil den nordlige rute skulle styres af Danmark. Det gør vi gerne - mod betaling naturligvis.
Man skal lægge mærke til, hvordan potentielt svage punkter i forsyningsruterne styrkes og oprustes.
Island og de islandske banker har jo gjort, at Island var et svagt punkt: Det kan lettest og billigst afstives ved at Danmark, Norge og Holland luftforsvarer det: USA kunne gøre det; men det er alt for dyrt. Med Danmark i spidsen, så kan man få isoleret de tabte russiske mafiapenge i de britiske banker.
Montenegro, som vi ser, er et svagt punkt. Her bliver det i praksis Italien, der sikrer luftvejen - ligesom at grækerne, der har "bøffet" de russiske banker - de skal nok være artige.
På den baggrund forekommer min formodning om, at Latakya har fået smæk (og det var det egentlige formål med Tomahawk angrebet), så russernes evne til blokere for forsyningsvejene til Tyrkiet er kortsluttet.
Et blødt punkt på listen mangler, at blive håndteret: Königsberg! Polakkerne har ikke tænkt sig at overtage ½ mio. russere - og slet ikke at tyskerne gør det! Den eneste farbare vej er Danmark. Det gør vi gerne - mod betaling naturligvis.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Vi skal tilbage til Mussolini:
Lad så være, at det er en artikel hentet fra nettet.
Den illusterer imidlertid Italiens langsigtede interesse: Nemlig, at Italien kan aldrig være ligeglad med, hvad der sker på den anden side af Adriaterhavet. Tilsvarende er Nordafrika også i dag af betydning.
¨
At Montenegro er optaget i Nato er for Italiens sikkerhed af afgørende betydning. Mogherini er jo også italiener.
Den illusterer imidlertid Italiens langsigtede interesse: Nemlig, at Italien kan aldrig være ligeglad med, hvad der sker på den anden side af Adriaterhavet. Tilsvarende er Nordafrika også i dag af betydning.
¨
At Montenegro er optaget i Nato er for Italiens sikkerhed af afgørende betydning. Mogherini er jo også italiener.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum