Køge kommune har mistet 2.500 job på to år
2 deltagere
Side 1 af 1
Køge kommune har mistet 2.500 job på to år
Det er faktisk tankevækkende, da kommunen kun har 56.300 indbyggere.
Det kommer lidt bag på mig, da jeg opfattede Køge som vel kørende ift. f.eks. Næstved, Slagelse og Ringsted. Næsten i klasse med Roskilde og Kalundborg, der som altid ligger i en klasse for sig af diverse årsager.
Det er også en interessant diskussion, hvad der egentligt er ondets rod ud over den nuværende krise.
Sådan lidt imellem linierne (og høfligt ignoreret af den socialdemokratiske borgmester), så påpeger Venstre, at man i Køge for mange år har satset på fortidens jobs (3F) + for meget socialt boligbyggeri = har været magnet for folk på lav- eller overførselsindkomst. Den gode S-togsforbindelse ind til staden har sikkert også medført lidt ekstra og uønsket tilvandring fra Staden til Køge (min vurdering). Køge har som bekendt også sine egne ghettoer med skyderier og det hele.
http://epn.dk/samfund/arbmarked/article2581502.ece
/BF
Det kommer lidt bag på mig, da jeg opfattede Køge som vel kørende ift. f.eks. Næstved, Slagelse og Ringsted. Næsten i klasse med Roskilde og Kalundborg, der som altid ligger i en klasse for sig af diverse årsager.
Det er også en interessant diskussion, hvad der egentligt er ondets rod ud over den nuværende krise.
Sådan lidt imellem linierne (og høfligt ignoreret af den socialdemokratiske borgmester), så påpeger Venstre, at man i Køge for mange år har satset på fortidens jobs (3F) + for meget socialt boligbyggeri = har været magnet for folk på lav- eller overførselsindkomst. Den gode S-togsforbindelse ind til staden har sikkert også medført lidt ekstra og uønsket tilvandring fra Staden til Køge (min vurdering). Køge har som bekendt også sine egne ghettoer med skyderier og det hele.
http://epn.dk/samfund/arbmarked/article2581502.ece
/BF
Gæst- Gæst
Sv: Køge kommune har mistet 2.500 job på to år
Problemet er nok også, at Køge reelt er bunden af udkantsdanmark mod syd på Sjælland. Det er sidste stop og derfor også det sted de laveste trækker mod, uden at ville opgive bylivet helt. Ikke at der er det store byliv tilbage i Køge.
Køge har også altid haft industri og havn. Men det går jo lidt på røven som så meget andet. Junkers er reelt færdig jo. Og der er absolut ingen highend jobs eller fundament for samme i Køge.
Mon ikke ejendomspriserne i Køge står til smæk.
Køge har også altid haft industri og havn. Men det går jo lidt på røven som så meget andet. Junkers er reelt færdig jo. Og der er absolut ingen highend jobs eller fundament for samme i Køge.
Mon ikke ejendomspriserne i Køge står til smæk.
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
Shintai skrev:Problemet er nok også, at Køge reelt er bunden af udkantsdanmark mod syd på Sjælland.
Du mener nok "toppen" af det østdanske Udkantdanmark.
For bare to år siden ville jeg have ment, at Udkantdanmark Øst lå under linien Slagelse-Ringsted-Haslev-Køge.
Det er ikke længere tilfældet. Nu ligger grænsen ved Roskilde By's byport på baggrund af ovenstående + helt tilsvarende udmeldinger i Slagelse mv. Derudover opfatter jeg Kalundborg By som en relativt rig ø i Udkantdanmark Øst.
/BF
Gæst- Gæst
Shintai skrev:Mon ikke ejendomspriserne i Køge står til smæk.
Helt sikkert.
De har også næsten været pustet op i samme groteske omfang som Roskilde, der allerede har taget meget af turen ned igen. Det kendte bankkrak i Roskilde væltede læsset lidt før der.
/BF
Gæst- Gæst
BamsesFar skrev:
Helt sikkert.
De har også næsten været pustet op i samme groteske omfang som Roskilde, der allerede har taget meget af turen ned igen. Det kendte bankkrak i Roskilde væltede læsset lidt før der.
/BF
Øhhhh, var det ikke i Køge, at Sass Larsen er opstillet - og nu nok pillet ned.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Lignende emner
» Køge sætter fart på urbaniseringen
» Kommune hyrer polakker der vil arbejde til mindsteløn
» 12.700 har mistet dagpenge
» Er Københavns kommune en bananstat ?
» Har mistet stemmen???
» Kommune hyrer polakker der vil arbejde til mindsteløn
» 12.700 har mistet dagpenge
» Er Københavns kommune en bananstat ?
» Har mistet stemmen???
Side 1 af 1