Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Kristian Jensen åler Aamund.

Go down

Kristian Jensen åler Aamund. Empty Kristian Jensen åler Aamund.

Indlæg af Thomas Tirs Jan 19, 2016 1:35 pm

Meget betegnende for Berlingskes lave niveau.

Alle blå partier har f.eks. en ambition om at lette skatten på de laveste arbejdsindkomster. Det er en væsentlig del af løsningen på vore problemer.

Det mest effektive vil nok være at lette benzinafgifterne. Det er noget, der vil gøre noget ved transportfradraget også.

Det er så også en klar afvisning af LA og Konservatives ønskedrøm om topskattelettelser.
Altså, hvis forbruget ikke skal gå i koma, så skal der altså skattelettelse til forbrugerne - ikke flextumperne. En topskattelettelse vil gå direkte i lommen på de uansvarlige banker. Hermed kommer skatteyderne så til at betale for de fallerede banker (f.eks. Danske Bank og Nordea) - det sker næppe.
Jeg spekulerer bare på, hvem, der har skrevet den artikel for Kristian Jensen, den er jo ikke ubehjælpsom. Mit gæt er Jakob Ellemann-Jensen.
En topskattelettelse vil medføre et indbrud i forbruget - det kan man ikke. Det er at invitere et større sammenbrud.

Det er korrekt, at vi ikke har indkøbt F35-fly. Vi har i øvrigt ikke lovet, at vi ville købe præcis disse fly, og vi er i fuld gang med en grundig udvælgelse.

Hmmm.... det bærer i retning af Taifun. Der skal så også F-35; men det kommer senere. Taifun vil være hurtigere at indføre - jeg tror at englænderne har plads i deres skoleprogram - det ville undre mig om man ikke vil benytte det. Det vil så også betyde danske arbejdspladser på flyvestationer og lignende.
Sagen er jo at det umiddelbare behov er for en "Spitfire", hvilket F-35 ikke er. Ikke at Taifun ikke kan slippe bomber - det kan den udmærket; men den vil så gå på fart - fremfor stealth - til at undgå at blive skudt ned.¨
Her skal vi også tage i betragtning, at både Norge og Holland er i gang med introduktionen af F-35. Hollænderne har jo en udmærket vedligeholdelsesorganisation, så en måde at udnytte den danske vil være at købe Taifun (hvis prisen er rigtig). Den vil også udstyre Østersøen med det luftforsvar, der er et nødvendigt supplement til missilfregatterne. Se det gode tilbud amerikanerne er kommet med - tja.... ½ mia. DKK. og 45 Taifun, så kender Merkel regningen? For hvad? F.eks. en sikring af den tyske energiforsyning - til en betalelig pris.
Jeg tror det er i den retning overvejelserne går på for øjeblikket - også fordi "Kristian Jensen" udtaler sig - han er jo udenrigsminister (der laver han færrest ulykker). Det er noget, der skal ordnes udenom EU, fordi våben ikke er omfattet af EU-traktaten. Det var så oprindelig Frankrigs salgsfremmende idé; men det har udviklet sig til noget ganske andet.

Men hvis Syrien skal opnå varig fred, er det nødvendigt, at både Iran og Saudi-Arabien spiller en konstruktiv rolle.
Det er jo noget, der minder om en Westphalsk Fred han må have i tankerne her - det er ikke noget, han er kommet på af sig selv og helt alene.

»Regeringens seneste centrum-venstre svendestykke var EU-afstemningen om retsforbeholdet«. Aamund anbefalede et nej pga. de nuværende flygtningeproblemer. Det var en underlig begrundelse, da et nej netop risikerer at føre os væk fra fuld deltagelse i Europol – en af de bedst fungerende institutioner i EU. Hvis man er utilfreds med de dele af EU, der ikke fungerer godt nok, er det da en underlig logik, at man så skal holde sig væk fra de dele, der fungerer fremragende.

Nu er man jo begyndt at klippe fingrene af Dansk Folkeparti, så skal sådan en LA noksagt ikke komme og forstyrre.

Tjaa... overskriften kunne have været: "Aamund og Samuelsen er idioter!"
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum