Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job

4 deltagere

Go down

Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job Empty Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job

Indlæg af Gorrion Tirs Dec 22, 2015 12:35 pm

I stedet skal han nu være ny global direktør for konsulentfirmaet The McKinsey Center for Government (MCG).
http://politik.tv2.dk/2015-12-22-corydon-forlader-dansk-politik-her-er-hans-nye-job

Ha...ja det var vi jo nogen der var udmærket klar over ville ske, han har jo ALDRIG været socialdemokrat!

Han er den perfekte til at vejlede om hvordan man bedst rager til sig selv, og have hånden nede i andres lommer, uden at give en skid igen.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job Empty Sv: Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job

Indlæg af Thomas Tirs Dec 22, 2015 12:46 pm

Gorrion skrev:I stedet skal han nu være ny global direktør for konsulentfirmaet The McKinsey Center for Government (MCG).
http://politik.tv2.dk/2015-12-22-corydon-forlader-dansk-politik-her-er-hans-nye-job

Ha...ja det var vi jo nogen der var udmærket klar over ville ske, han har jo ALDRIG været socialdemokrat!

Han er den perfekte til at vejlede om hvordan man bedst rager til sig selv, og have hånden nede i andres lommer, uden at give en skid igen.

Jeg har bare svært ved at se Socialdemokratiet komme tilbage til magten.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job Empty Sv: Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job

Indlæg af Gorrion Tirs Dec 22, 2015 6:27 pm

Jeg ved ikke hvordan Mette kan få rettet op på Socialdemokratiets fane....men der trods alt stærke rødder i partiet.
Men det er klokke klart at Corydon ALDRIG har været socialdemokrat, og han er da også flittigt lykkeønsket fra flere i den blå blok, hvor jeg absolut vil mene at en blå trøje passer 100% på ham.

Men der er overhovedet ingen tvivl om at dette er en forud indgået aftale/håndslag.
Spørger man mig mere direkte ude bag skærmen om jeg anser Bjarne for at værre korrupt....så er svaret KLART ja.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job Empty Sv: Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job

Indlæg af doctor Ons Dec 23, 2015 12:01 am

Manden var jo revolutionær. Han mente, (som så mange andre), at forandringer skete ved at smide en kæmpe bombe ned til de offentlige ansatte, så de kunne lære at blive mere effektive og strømlinede. Problemet var jo bare at der er langt fra teori til praksis - og at udvikling sker bedst ved evolution. Ellers kommer der en modreaktion og de ting der faktisk var gode både ved det gamle og det nye system lægges for had.

Jeg har siddet med mange lærere der har følt sig magtesløse. Nye krav som ingen kinamand eller - kvinde ville kunne indfri i løbet af så kort tid. Vi har også mærket snerpen af pisken i mit eget system. Det er ikke sundt.


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job Empty Sv: Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job

Indlæg af doctor Ons Dec 23, 2015 12:10 am

og så er der jeg mindes min gamle tråd på Boligadebatten - tænk jeg har glemt hvad den hed- den hed noget med "hjørne". Nå men jeg husker, da jeg introducerede Naomi Kleins Shock Doctrinen og "Bob Dylan" og andre blev så vrede over at jeg introducerede en marxist, at de kaldte mig diverese mindre pæne ting. Det var mit første møde med de sociale medier - og jeg fik lidt af en kæbeknuser - Nå jeg fik rejst mig - og jeg står da endnu.

Anyway: Hun havde da ret.

https://da.wikipedia.org/wiki/Chokdoktrinen

Hey Gorrion og Thomas: Er I klar over hvor mange år vi nu har skrevet sammen - og der er efterhånden kun os tre tilbage. I to er nu stadig interessante samtalepartnere. Skal vi tage et år mere?

Glædelig Jul og Godt nytår til jer begge to.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job Empty Sv: Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job

Indlæg af doctor Ons Dec 23, 2015 12:14 am

Tænk jeg har skrevet med jer siden marts 2008. Hvor blev de år lige af?

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job Empty Sv: Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job

Indlæg af doctor Ons Dec 23, 2015 12:28 am

Shocked Nu kan jeg huske det: Tråden hed "Det provokerende hjørne".


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job Empty Sv: Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job

Indlæg af Gorrion Ons Dec 23, 2015 1:02 am

Hej Doctor...
*Ja vi har været her nogle år....mener jeg startede i starten af 2007 på Boligdebatten, hvor man måtte klaske den ene flue efter den anden, og som tiden gik...også med hvad der skete i USA med subprime lån, og uhyggelige finansielle "produkter" (Finansiel mafia) CDS blandt andet. Det blev starten på min lange tråd om Største økonomiske krise siden Anden Verdenskrig....
Mener jeg startede tråden den 10 august 2007.
Den er absolut stadig aktuel at læse!
Efterfølgende har verdens centralbanker trykket fantasitrilliardbillioner dollars *ud af den blå luft* for at fylde huller.

*Det ville have klædt Bjarne at føre sin "politik" som frontfigur for et blåt parti som Venstre eller Konservative, for det er hvor han høre til!.
Jeg skrev også i en tråd for næsten 2 år siden at Bjarne ikke havde nogen interesse i socialdemokratiets ve og vel, for han havde andre planer efter et valg, hvor den førte politik fra S og R ville føre til at blå blok ville danne ny regering.
Resultatet ser vi nu....og jeg fik ret igen...igen...igen

*Længe har man jo også undret sig hvorfor der skulle spares så mange penge alle vegne, vel at mærke hvor hver person i kongerige beskattes i en størrelse der rigeligt burde dække udgifterne.
Det viste sig jo efterfølgende at statsministeren og skatteministeren overhovedet ikke havde styr på låsen til vores fælles skattekiste, og røvere og banditter har haft nærmest frit lejde til at tømme kassen for et voldsomt milliard beløb.
Det er i en størrelse der alt rigeligt kunne have skånet samfundet for alt for voldsomme reformer....reformer der jo har vist sig at være landsskadelige på flere fronter. Som har ført til en voldsom social deroute ude i samfundet.

*En tendens blandt politikere og de såkaldte ledere af samfundet har en mani med at trække visse ting i langdrag...eller helt få dem til at forsvinde, især fadæserne og de tåbelige beslutninger der efterfølgende har vist sig at katastrofale. Jeg syntes desværre det lykkedes for tit at feje dem over i et hjørne...eller under gulvtæppet, og ville ønske flere ville bore og grave i de sager.

*Den nye blå regering har allerede lagt hårdt ud mod de svageste i samfundet, og jeg vil håbe disse mennesker/familier klare sig igennem de kommende 3 ½ år uden at de synker helt ned i dyndet. En ufattelig oprydning en ny rød regering kommer til at stå for....Det svare faktisk til at rette op på dagpenge og kontanthjælpsreformen X 5. Til den tid håber jeg at Mette har fået den røde rose i socialdemokratiet til at blomstre igen, selvom jeg stadig ikke selv kan tilgive partiet så hurtigt, og ser mig nødsaget til at tage et skridt længere ud på fløjen ved næste valg også.

*Generelt syntes jeg samfundet i Danmark via politiske beslutninger, og mangel af samme for at omgøre tåbeligheder har bevæget sig katastrofalt i den forkerte retning igennem flere år. Og det viser sig tydeligt ude i samfundet. Og med de senere måneders blå regering er det tydeligt det ikke bliver bedre!.

*Danmark og resten af verden er reelt i krig nu, og jeg tror kun det er et spørgsmål om tid før vi kommer til at se mere regulær krigsførelse i form at store tropper fra vestlige lande der bliver nød til at rydde op i en række mellemøstlige lande, og muligvis også blive nød til at kigge inden for i visse afrikanske lande.
Det er et stort ord at bruge 3 verdenskrig pt. Men der skal ikke meget mere til før den kan blive en realitet.

*EU bliver testet som aldrig før....både udefra men i den grad også internt, og meget lidt hjælper det at UK meget reelt kan forlade EU grundet landets egne politiske slagsmål om EU....uagtet at EU's handlekraft står sin største prøve i øjeblikket med de største flygtninge strømme siden Anden Verdenskrig.
Jo....Verden står virkelig på kanten af store udfordringer, og slås stadig med sygdomme fra den Største økonomiske krise....vel nok siden depressionen.

Så der bliver masser at skrive om de kommende år, og jeg vil skrive her på debatten on and off som altid....vi tager i hvert fald et år mere Doctor :-)

Glædelig Jul og Godt Nytår til alle på debatten, og de som "blot" læser med :-)
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job Empty Sv: Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job

Indlæg af Thomas Ons Dec 23, 2015 2:31 am

doctor skrev:og så er der jeg mindes min gamle tråd på Boligadebatten - tænk jeg har glemt hvad den hed- den hed noget med "hjørne". Nå men jeg husker, da jeg introducerede Naomi Kleins Shock Doctrinen og "Bob Dylan" og andre blev så vrede over at jeg introducerede en marxist, at de kaldte mig diverese mindre pæne ting. Det var mit første møde med de sociale medier - og jeg fik lidt af en kæbeknuser - Nå jeg fik rejst mig - og jeg står da endnu.

Anyway: Hun havde da ret.

https://da.wikipedia.org/wiki/Chokdoktrinen

Hey Gorrion og Thomas: Er I klar over hvor mange år vi nu har skrevet sammen - og der er efterhånden kun os tre tilbage. I to er nu stadig interessante samtalepartnere. Skal vi tage et år mere?

Glædelig Jul og Godt nytår til jer begge to.

Jeg har ingen planer om at holde op..... Det har sådan set været ganske udmærket. Tiden er gået og vi er blevet ældre - og forhåbentlig klogere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job Empty Sv: Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job

Indlæg af doctor Ons Dec 23, 2015 10:50 am

Meget klogere - Thomas.

Jamen så fortsætter vi bare som vi "plejer".

Det der er interessant ved os tre er at vi har tre forskellige udgangspunkter, som sådan set alle hver for sig er rigtige - hvis man ser isoleret på det.

Nu bliver det spændende at se, hvad vi kan blive enige eller uenige om.

Når vi når til en symbiose af de tre udgangspunkter - så er vi i mål.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job Empty Sv: Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job

Indlæg af Thomas Ons Dec 23, 2015 2:29 pm

doctor skrev:Meget klogere - Thomas.

Jamen så fortsætter vi bare som vi "plejer".

Det der er interessant ved os tre er at vi har tre forskellige udgangspunkter, som sådan set alle hver for sig er rigtige - hvis man ser isoleret på det.

Nu bliver det spændende at se, hvad vi kan blive enige eller uenige om.

Når vi når til en symbiose af de tre udgangspunkter - så er vi i mål.

Tja, når man regner tingene igennem på tre forskellige måder og resultatet bliver det samme, så er der en rigtig god chance for, at det er det rigtige resultat.

Den ting, der egentlig overrasker mig er, at der trods alt er kommet nye til - jeg havde regnet med, at det ville gå i sig selv igen. Det har det så ikke. Det er det, der er det underlige!

Det kan da ikke være min fejl, at de andre er forkert på den.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job Empty Sv: Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job

Indlæg af Cirb Fre Dec 25, 2015 10:15 pm

Thomas skrev:
doctor skrev:og så er der jeg mindes min gamle tråd på Boligadebatten - tænk jeg har glemt hvad den hed- den hed noget med "hjørne". Nå men jeg husker, da jeg introducerede Naomi Kleins Shock Doctrinen og "Bob Dylan" og andre blev så vrede over at jeg introducerede en marxist, at de kaldte mig diverese mindre pæne ting. Det var mit første møde med de sociale medier - og jeg fik lidt af en kæbeknuser - Nå jeg fik rejst mig - og jeg står da endnu.

Anyway: Hun havde da ret.

https://da.wikipedia.org/wiki/Chokdoktrinen

Hey Gorrion og Thomas: Er I klar over hvor mange år vi nu har skrevet sammen - og der er efterhånden kun os tre tilbage. I to er nu stadig interessante samtalepartnere. Skal vi tage et år mere?

Glædelig Jul og Godt nytår til jer begge to.

Jeg har ingen planer om at holde op..... Det har sådan set været ganske udmærket. Tiden er gået og vi er blevet ældre - og forhåbentlig klogere.

I hvert fald ældre - god jul allesammen.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job Empty Sv: Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job

Indlæg af Thomas Fre Dec 25, 2015 10:44 pm

Cirb skrev:
Thomas skrev:
doctor skrev:og så er der jeg mindes min gamle tråd på Boligadebatten - tænk jeg har glemt hvad den hed- den hed noget med "hjørne". Nå men jeg husker, da jeg introducerede Naomi Kleins Shock Doctrinen og "Bob Dylan" og andre blev så vrede over at jeg introducerede en marxist, at de kaldte mig diverese mindre pæne ting. Det var mit første møde med de sociale medier - og jeg fik lidt af en kæbeknuser - Nå jeg fik rejst mig - og jeg står da endnu.

Anyway: Hun havde da ret.

https://da.wikipedia.org/wiki/Chokdoktrinen

Hey Gorrion og Thomas: Er I klar over hvor mange år vi nu har skrevet sammen - og der er efterhånden kun os tre tilbage. I to er nu stadig interessante samtalepartnere. Skal vi tage et år mere?

Glædelig Jul og Godt nytår til jer begge to.

Jeg har ingen planer om at holde op..... Det har sådan set været ganske udmærket. Tiden er gået og vi er blevet ældre - og forhåbentlig klogere.

I hvert fald ældre - god jul allesammen.

Mvh
Cirb

Fra sur gammel mand til ædende ond olding!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job Empty Sv: Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job

Indlæg af doctor Lør Dec 26, 2015 10:15 am

Glædelig bagjul cirb. Jeg troede du havde forladt os.  Er du begyndt at gå langsommere siden du ikke nåede frem til juleaften for at ønske os god jul. ;-)

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job Empty Sv: Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job

Indlæg af Thomas Lør Dec 26, 2015 10:32 am

Wink
doctor skrev:Glædelig bagjul cirb. Jeg troede du havde forladt os.  Er du begyndt at gå langsommere siden du ikke nåede frem til juleaften for at ønske os god jul.
Wink
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job Empty Sv: Corydon forlader dansk politik: Her er hans nye job

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum