Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Blå aftale om kontanthjælp på plads

Go down

Blå aftale om kontanthjælp på plads Empty Blå aftale om kontanthjælp på plads

Indlæg af Gorrion Ons Nov 18, 2015 2:35 pm

http://www.dr.dk/nyheder/politik/blaa-aftale-om-kontanthjaelp-paa-plads

Hvis jeg ellers har forstået dette korrekt, så kommer hjemløse tallet til at eksplodere!

Han vil blandt andet genindføre den såkaldte 225 timers regel - den siger, at et ægtepar på kontanthjælp begge skal have 225 timers arbejde inden for et år, ellers forsvinder den enes kontanthjælp. Derudover vil regeringen udvide ordningen til også at gælde enlige, og det er regeringen ifølge DRs oplysninger kommet igennem med.

FAKTUM ER at en meget stor del af de mennesker der er havnet på kontanthjælp IKKE KAN ARBEJDE, de er syge men er blevet syltet over i kontanthjælps systemet fordi det er billigere for kommunerne end at de bliver tilkendt den berettiget invalide/førtidspension.
Det er mennesker der har givet op at slås, og har affundet sig med en lavere ydelse.
Konsekvensen bliver lige så mærkbar som da man afkortede dagpengene og i stedet for at det gik ud over 4000....så ramte det 60000.

Konsekvensen er dog endnu mere brutal denne gang "hvis jeg ellers har forstået det korrekt" at man fratages enhver offentlig bistand hvis man ikke har arbejdet 225 timer (6 uger) inden for et år.

Dette er meget ondskabsfuldt, og er vel også på kant med grundloven?

Det skriger til himlen hvis det forholder sig sådan, folk bliver jo tvunget til at begå forbrydelser så de kan blive sat i fængsel, få tag over hovedet og mad....
Man tvinger dem ud i kriminalitet for overhovedet at kunne overleve.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Blå aftale om kontanthjælp på plads Empty Sv: Blå aftale om kontanthjælp på plads

Indlæg af Gorrion Ons Nov 18, 2015 3:00 pm

Stadig med det forbehold at jeg har misforstået denne 225 timers "regel"....

Så vil jeg opfordre alle der skulle havne i den situation om at lægge sag an imod staten.
Der skal RIGTIG MEGET til før at man kan fratages retten til forsørgelse, og det er altså uanset om noget for noget princippet.
Men især hvis der ligger den mindste lægelige diagnose for at være uarbejdsdygtig, så er det i praksis umuligt at fratage en person retten til offentlig bistand.
Se §75 stk.2 i Grundloven.

Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Blå aftale om kontanthjælp på plads Empty Sv: Blå aftale om kontanthjælp på plads

Indlæg af Gorrion Fre Nov 20, 2015 1:49 am

Det bliver hårdt de kommende 3 år for de der lever i "bunden" af samfundet...jeg frygter faktisk det kommer til at koste liv.
Hvis det er nogen trøst så kan man allerede nu garantere at det ikke bliver en borgerlig regering efter næste valg.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Blå aftale om kontanthjælp på plads Empty Sv: Blå aftale om kontanthjælp på plads

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum