C-17 Globemaster.
Side 1 af 1
C-17 Globemaster.
Den med missionen i Alaska.
Hvis man véd hvor mange mand der er i en Sirius-patrulje - og har gidet se de tre kvarter - så ved man nok, hvad jeg mener.
Hvis man véd hvor mange mand der er i en Sirius-patrulje - og har gidet se de tre kvarter - så ved man nok, hvad jeg mener.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Join date : 27/10/08
Video opladet primo 2018
Når jeg tæller haleplan kommer jeg til 23-24 stk i en panorering.
Det gør det til en wing C-17 eller en løftekapacitet på ca. 80 tons*25 2000 tons - svarende til 50 Stryker - eller en kampgruppe af bataljonsstørrelse.
Det er formentlig bare for at vise, at man har den mobilitet.
Man må så bare håbe:
En ting er sikkert: Det er ikke noget, man ønsker at gøre en hemmelighed ud af.
Det gør det til en wing C-17 eller en løftekapacitet på ca. 80 tons*25 2000 tons - svarende til 50 Stryker - eller en kampgruppe af bataljonsstørrelse.
Det er formentlig bare for at vise, at man har den mobilitet.
Man må så bare håbe:
- At de har truffet forholdsregler for at fjerne fjendtlige luftværnsmissiler, hvor de overflyver eller lander.
Jeg begynder at få den formodning, at det, det i øjeblikket drejer sig om med Norge og Danmark er: Vi skal have de F-35 - evt. ikke med alle raffinementerne; men de kan komme senere. Dog nok til at fjerne russisk luftværn, som jeg mener Israel gjorde - ikke alene på den tyrkiske base; men også på den russiske ved Latakya. Jeg vil gætte på, at halvdelen af F-16 piloterne er på omskoling i USA lige nu. - Det de har med må hellere være selvkørende, for ellers har man lavet en gigantisk trafikprop og en hel wing C-17, der kan fanges på jorden.
- Hvis vi tager tallet 2.000 tons, så svarer det til 100-200 lastbiler. Det er en Fandens masse krudt.
- Hmm... jeg har hele tiden hæftet mig ved, at det er briterne, der har kommandoen i Estland. Én ting er, at det må siges at være uoverkommeligt, at smide en gang Challenger 2 ud; men mere væsentligt: De er fremragende til at slå hul på en forsvarslinje.
- Sommerens øvelser viste frem for alt: Broslagning er ikke noget problem - det er en masse bøvl; men ikke noget decideret problem. Det eneste er: Jeg tror ikke på, at de broer kan tage tungt panser; men 30 tons Stryker skulle ikke være noget problem.
En ting er sikkert: Det er ikke noget, man ønsker at gøre en hemmelighed ud af.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Join date : 27/10/08
Lad os lige se, hvor de Globemaster er i verden?
iht. Wikipedia
Dem, jeg tænker på i øjeblikket er de 8 i de Forenede Arabiske Emirater.
Vi har med andre ord 18, som ikke giver nogen mening.
Når jeg betænker det ganske store antal jagerfly, som Qatar har i ordre, så har jeg en lumsk anelse om, at Qatar agter at være mellemhandlere for Kuweit og Forenede Arabiske Emirater. Hvis man tror, det er udelukket, så har man aldrig været i en basar.
Jeg tror så også, at Storbritannien har til hensigt, at benytte disse lande til at finansiere en udvidelse af RAF. Man vil simpelt hen secondere piloter til disse lande (vedligeholdelsesfaciliteter bliver så formentlig enten i De Forenede Arabiske Emirater eller Qatar.
Der er bygget faciliteter til Globemaster i en af de to (jeg husker ikke hvilket).
Jeg tror så også, at man vil trykke de Rafale af til Kuweit.
Prisforholdet mellem Globemaster : Typhoon : Rafale er nogenlunde 5 : 2 : 1. Jeg tror så. at USA har tørret deres allierede grundigt - og Qatar har presset prisen (på de ligeledes urealistisk satte priser på europæiske fly).
Pointen er, at nogen har absolut ikke fattet princippet i den komparative fordel!
Princippet er, at det kommer helt udenom valuta, som begreb.
Australien | 8 |
Canada | 5 |
Indien | 10 |
NATO | 3 (2) |
Kuweit | 2 |
Qatar | 8 |
Forenede Arabiske Emirater ___ | 8 |
Storbritannien | 8 |
USA | 222 |
Vi har med andre ord 18, som ikke giver nogen mening.
Når jeg betænker det ganske store antal jagerfly, som Qatar har i ordre, så har jeg en lumsk anelse om, at Qatar agter at være mellemhandlere for Kuweit og Forenede Arabiske Emirater. Hvis man tror, det er udelukket, så har man aldrig været i en basar.
Jeg tror så også, at Storbritannien har til hensigt, at benytte disse lande til at finansiere en udvidelse af RAF. Man vil simpelt hen secondere piloter til disse lande (vedligeholdelsesfaciliteter bliver så formentlig enten i De Forenede Arabiske Emirater eller Qatar.
Der er bygget faciliteter til Globemaster i en af de to (jeg husker ikke hvilket).
Jeg tror så også, at man vil trykke de Rafale af til Kuweit.
Prisforholdet mellem Globemaster : Typhoon : Rafale er nogenlunde 5 : 2 : 1. Jeg tror så. at USA har tørret deres allierede grundigt - og Qatar har presset prisen (på de ligeledes urealistisk satte priser på europæiske fly).
Pointen er, at nogen har absolut ikke fattet princippet i den komparative fordel!
Princippet er, at det kommer helt udenom valuta, som begreb.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Join date : 27/10/08
Elmendorf AFB, Alaska.
I behøver ikke se den, for jeg prøver at uddrage kvadratroden her.
Se Elmendorf i Alaska ligger 2400 sømil (den strækning en C-17 Galaxy kan flyve med fuld last) fra Sdr. Strømfjord på Grønland.
Elmendorf ligger så 2550 sømil fra: Hawaii. Dvs. vægtreduktionen vil ikke i almindelighed være et problem. Her optræder så det problem, som også kan optræde på Island - der er vulkaner på Hawaii!
Sdr. Strømfjord på Grønland ligger så 2400 sømil fra Rota i Spanien. Og 2000 sømil fra Ramstein i Tyskland. Rota i Spanien ligger så 2100 sømil øst for Incirlik i Tyrkiet.
Det var noget selv Hitler måtte erkende: Man BLANDER sig ikke i Reichsbahns køreplanlægning!!!
Med andre ord: Man kommer fra USA's side ikke udenom Sdr. Strømfjord.
Igen: Hvis ikke USA vil opgive hele sit system, der sikrer interne forskydninger af tropper og materiel ad luftvejen, så kommer USA ikke udenom Nato og kommer ikke udenom Danmark og Sdr. Strømfjord.
Se Elmendorf i Alaska ligger 2400 sømil (den strækning en C-17 Galaxy kan flyve med fuld last) fra Sdr. Strømfjord på Grønland.
Elmendorf ligger så 2550 sømil fra: Hawaii. Dvs. vægtreduktionen vil ikke i almindelighed være et problem. Her optræder så det problem, som også kan optræde på Island - der er vulkaner på Hawaii!
Sdr. Strømfjord på Grønland ligger så 2400 sømil fra Rota i Spanien. Og 2000 sømil fra Ramstein i Tyskland. Rota i Spanien ligger så 2100 sømil øst for Incirlik i Tyrkiet.
Det var noget selv Hitler måtte erkende: Man BLANDER sig ikke i Reichsbahns køreplanlægning!!!
Med andre ord: Man kommer fra USA's side ikke udenom Sdr. Strømfjord.
Igen: Hvis ikke USA vil opgive hele sit system, der sikrer interne forskydninger af tropper og materiel ad luftvejen, så kommer USA ikke udenom Nato og kommer ikke udenom Danmark og Sdr. Strømfjord.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Join date : 27/10/08
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum