Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Bartoli i København.

Go down

Bartoli i København. Empty Bartoli i København.

Indlæg af Thomas Lør Sep 26, 2015 2:07 am

Nu giver jeg ikke meget for musikanmeldere.

Deres beskrivelser henhører generelt under den mere kvalme del af konditorfaget. Litteratur har de heller ikke noget at gøre med.

Politikens anmelder har dog fået med at fremhæve I Barocchisti - der skal også uddeles point til anmelderen for at lægge mærke til oboisten (undrer mig nu lidt. Uden at have hverken set eller hørt koncerten, så er der sædvanligvis tale om et engelskhorn - som er en dyb obo). Det ærgrer mig lidt, at man ikke kunne få hendes navn, for hun er faktisk rigtig god - det samme gælder for fløjtenisten. Jeg forstår så, at Sabine Meyer ikke var med - den klarinet overhører man ikke. Det glæder mig, at hun åbenbart har engagement andet steds, for hun bor ellers i Lübeck.
Nu ser jeg så, at det ikke er den normale - det er sgu en obo, han står med.

Det har nok været en god koncert, for Bartoli er så sikker. Jeg håber på nogle piratoptagelser på Youtube. Hun er dygtig og har så meget charme, at man kan støbe med det.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bartoli i København. Empty Bartoli i Moskva 2013.

Indlæg af Thomas Ons Sep 13, 2017 4:47 am

I skal bestemt ikke snydes for (aner ikke, hvad det er? Nogen hjælp? Det er barokt - javel; men hvad?). Det vil være typisk for hende at hive noget op af dekolletagen (der er plads til et betydeligt bibliotek dér). Hun har et kæmpe repertoire - også noget ingen andre har hørt i 100 år.

Del I i piratoptagelsen. Man hører det karakteristiske i hendes stemme.

Læg mærke til hvor hendes stemme går let og ubesværet op mod en skarp baroktrompet.

Jeg hørte Stephani: A pace di vittoria. ????

Her piner hun - som sædvanligt - trompeten. Og det er "I Barocchisti".
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bartoli i København. Empty Voi che sapete

Indlæg af Thomas Ons Sep 13, 2017 10:57 pm

Det er kun hende, der kan tage imod applaus på den måde!

Jeg mener: Hele udmærkede karrierer er blevet bygget på den arie - eller rettere rollen. Hun hiver den bare frem. Læg mærke til det er ikke øvet! Det er end ikke aftalt!
Oboisten læner sig over for at smugkikke hos fløjten. Selvfølgelig kan man den og strygerne går samlet i pizzicato.

Det er et nummer som andre baserer en koncert på. Hun er altså sjovest og mest charmerende i disse piratoptagelser.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bartoli i København. Empty Læg mærke til den teknik!

Indlæg af Thomas Fre Feb 01, 2019 6:09 am

Finken står - Gud hjælpe mig - med ryggen til publikum og høres gennem orkestrets forte.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bartoli i København. Empty Ok, det er show det hele; men

Indlæg af Thomas Tirs Feb 19, 2019 9:18 am

men bare det er underholdende.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bartoli i København. Empty Sv: Bartoli i København.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum