Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fremrykket pensionsbeskatning

Go down

Fremrykket pensionsbeskatning Empty Fremrykket pensionsbeskatning

Indlæg af Thomas Ons Jun 24, 2015 11:01 pm

Hvorfor skal bankerne have lov til at lege med de penge?

Her fornemmer jeg Lars Rohde i kulissen! Nationalbanken har med andre ord brugt Tulletåben som bestyrelsesmedlem.

Problemet ligger jo i, at der er alt for mange penge.

Men den skal jeg lige have tænkt over konsekvenserne af.

Jeg har svært ved at se, hvordan man i det tilfælde kan opretholde kronen. Men det ville vi under alle omstændigheder have al den stund at statens og det offentliges gæld ikke står i et rimeligt forhold til bruttonationalproduktet.

Det betyder også, at Tulletåben er ved at være klar over, at modstand mod Bankunionen er en selvmodsigelse. Skatteyderne skal under ingen omstændigheder til at betale for bankernes uansvarlighed. Det ville Tulle ikke kunne holde til politisk.

Hele spillet omkring de offentlige udgifter er lidt af et spil for galleriet, hvis man ikke specificerer hvilke offentlige ansatte, der skal have mere i løn og hvilke, der skal fyres. Det er at gå ind på en falsk problemstilling, som er ført i marken af kommunisterne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fremrykket pensionsbeskatning Empty DF og Venstre rykker tættere på hinanden.

Indlæg af Thomas Ons Jun 24, 2015 11:57 pm

Jeg tror, man skal hæfte sig ved, hvad der IKKE bliver sagt.

Det lader rimelig klart til at banksvinene skal have kniven; men langsomt og - specielt - smertefuldt.

Hverken LA eller Konservative får tilsyneladende noget at skulle have sagt. Det betyder, at Bankunionen skulle være indenfor rækkevidde.
Jeg har svært ved at se Socialdemokratiet gå imod noget dér.

Nu skal man så have gjort det sådan, at der kommer besparelser på folkeskolen, så man kan få fyret kommunister.
Jeg tror Løkke er klar over den problemstilling: Socialdemokratiet vil være aldeles usentimentale overfor indgreb mod deres fjender - specielt, hvis smerten bliver lige så stor som ydmygelsen. Her skal vi lige tage i betragtning, at Mette Frederiksens børn går i privatskole.
Det vil så betyde, at de Radikale også får en lussing af de større. Det kan jeg ikke se, at man ikke kan leve med.

»Det er ikke et mål i sig selv. Det er en refleksion over, hvad der skal til for at løfte opgaverne i tilfredsstillende omfang. Målet er et ordentligt sundhedsvæsen, en værdig ældrepleje og ordentlige arbejdsvilkår for politiet. Vækstraten er et middel dertil,« sagde Thulesen Dahl.

Læg mærke til: Ikke et ord om Folkeskolen!

Jeg har også svært ved at se, at man ikke kan leve med en ny forsvarsordning efter de retningslinjer, jeg har skitseret, hvor man går på at Danmark er baseområde og bagland: Det VIL betyde flere offentlige arbejdspladser på flyvestationer mm. Der er jo meget lidt militære enheder tilbage udenfor Jylland.

Der er bare lige den hage ved det, hvis jeg ikke tager tager fejl - og det kan jeg godt gøre. Se der er jo ikke nogen Nato-modstand i Dansk Folkeparti. Dvs. hvis alt det med Europa-hæren og det samarbejde fiser væk - og det gør det fordi kræfterne bruges i en Nato-sammenhæng. Se det kunne jo udlægges som en imødekommelse til Dansk Folkeparti.

Den anden side af det er, at vi kommer ikke uden om, at EU-samarbejdet har været stærkt involveret i Mistral-klasser mm.

Det jeg så også hæfter mig ved er: Ordentlige arbejdsforhold for politiet - det har jeg med den grænseoverskridende kriminalitet svært ved at se ikke omfatter et udvidet politisamarbejde!
Se det vil jo ramme både banksvin og kommunister.
Jeg kan ikke se, at det er noget, der kan genere ordentlige mennesker.
Problemstillingen med Dansk Folkeparti har været den, at Pia Kjærsgaard er så ualmindelig uvidende og torskedum, at det har været håbløst. Tulletåben er bare almindeligt åndeligt mindrebemidlet (ja, man må nok sige decideret ludfattig).

Man bliver nok også nødt til fra Dansk Folkepartis side, at se på de konkurrencedygtige arbejdspladser, der vil blive skabt i Danmark - udenfor København og Nordsjælland - gennem et større EU-samarbejde på infrastrukturområdet. Skal vi sige det sådan: Mange af de investeringer, der skal ske i Danmark og Nordtyskland vil jo være EU-midler........
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum