Max bank krakket
+4
Affeman
Thomas
Lars_HH
guldimund
8 deltagere
Side 1 af 1
Max bank krakket
Krak pga for optimstisk syn på ejendomme
guldimund- Antal indlæg : 297
Sv: Max bank krakket
De krakker altid i weekenden om aftenen
Lars_HH- Antal indlæg : 954
Jeg havde egentlig troet Vestjysk Bank - men lige oveni Fjordbank Mors. MaxBank synes lidt for lille til at være kvartalets krak.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Lars_HH skrev:De krakker altid i weekenden om aftenen
Hvorfor er det altid i weekenden?
Har det noget med at gøre, at markedet får lov at 'sunde' sig lidt, til om mandagen, og man derved reducerer 'panikreaktioner' ?
Affeman- Antal indlæg : 26
Affeman skrev:
Hvorfor er det altid i weekenden?
Har det noget med at gøre, at markedet får lov at 'sunde' sig lidt, til om mandagen, og man derved reducerer 'panikreaktioner' ?
Man slipper for at suspendere markedet. Ingen handler i weekenden...
/BF
Gæst- Gæst
http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/article1015867.ece?referer=jp&aid=2572153&sid=2186
Endnu en privat virksomhed der skal financieres over skatten. Hvor er det dog bare dæææjligt.
De havde vidst ikke lige så travlt med at give tilbage i de gode tider.
Gad vide om Nykredit har endnu en bunke fallenter her igen.
Den danske stat har via aktier, lån og garantier op mod 4 mia. kr. i klemme i Max Bank. Det endelige tab bliver dog formentlig noget mindre.
Endnu en privat virksomhed der skal financieres over skatten. Hvor er det dog bare dæææjligt.
De havde vidst ikke lige så travlt med at give tilbage i de gode tider.
Gad vide om Nykredit har endnu en bunke fallenter her igen.
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
En spekulation melder sig: Når staten ikke vil lade banksektoren gå ned, er det så fordi de er bange for, at befolkningen skal opdage hvor stor regningen er blevet?
peter777- Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro
peter777 skrev:En spekulation melder sig: Når staten ikke vil lade banksektoren gå ned, er det så fordi de er bange for, at befolkningen skal opdage hvor stor regningen er blevet?
Jeg tror blot man er naiv. Håber lidt på det bedste her og der. USA gjorde jo det samme, de reddede en del før Lehmann.
Hovedproblemet er jo at det er nemt at være naiv, fordi banker og realkredit direkte fusker med regnskaber. Vi ser det også gang på gang at der er mange skeletter i skabet.
Dagens citat:
"Det er meget afgørende, at vi ikke får et negativt omdømme i udlandet,” siger erhvervsminister Ole Sohn (SF)"
Med "vi" menes ikke "bankerne", selvom han får det til at lyde sådan. Med "vi" menes her skatteydernes påtvungne villighed til at betale for banksektorens inkompetence.
Ole Sohns evne for "new speak" er jo heller ikke ny.
/BF
"Det er meget afgørende, at vi ikke får et negativt omdømme i udlandet,” siger erhvervsminister Ole Sohn (SF)"
Med "vi" menes ikke "bankerne", selvom han får det til at lyde sådan. Med "vi" menes her skatteydernes påtvungne villighed til at betale for banksektorens inkompetence.
/BF
Gæst- Gæst
BamsesFar skrev:Dagens citat:
/BF
Jeg morede mig jo også en del over Sohns udtalelse om den "sunde" banksektor i tv-avisen her til aften. Det siger jo bare, at man ikke er nået til at diskutere elefanten i telefonboksen: Danske Bank - eller Nykredit for den sags skyld.
Thomas skrev:
Jeg morede mig jo også en del over Sohns udtalelse om den "sunde" banksektor i tv-avisen her til aften. Det siger jo bare, at man ikke er nået til at diskutere elefanten i telefonboksen: Danske Bank - eller Nykredit for den sags skyld.
Men mon ikke en langt mere alvorlig debat er taget i finanstilsynet:
Jan Boye fik fredag før middag et ildebefindende under et møde i Finanstilsynet.
http://www.fyens.dk/article/1945672:Odense--Jan-Boye-er-uden-for-overhaengende-livsfare
klogeaage 35- Antal indlæg : 2556
Geografisk sted : Fyn
klogeaage 35 skrev:Men mon ikke en langt mere alvorlig debat er taget i finanstilsynet:
Jan Boye fik fredag før middag et ildebefindende under et møde i Finanstilsynet.
http://www.fyens.dk/article/1945672:Odense--Jan-Boye-er-uden-for-overhaengende-livsfare
Det var jeg ikke klar over.
Han burde som læge vide, at det er ikke et sted man tager hen, hvis man har sit helbred kært.
Hvad skulle han dog dér?
http://borsen.dk/nyheder/finans/artikel/1/217008/max_bank_gav_laan_til_koeb_af_bankens_aktier.html
Ahahaha....hvor mange gange har vi ikke set dette før. Bankaktier, andre aktier, optagelse af friværdi til aktier. Hvad fanden sker der i hoved på folk og banker? De må jo være helt boglamme!
Den nu krakkede Max Bank har i stor stil opfordret kunderne til at låne penge til at købe aktier i banken. Det oplyser en række nuværende og tidligere ansatte i banken til Berlingske Business.
Ahahaha....hvor mange gange har vi ikke set dette før. Bankaktier, andre aktier, optagelse af friværdi til aktier. Hvad fanden sker der i hoved på folk og banker? De må jo være helt boglamme!
Det skal de nok ikke regne med
125 bankstillinger reddet
Det tror jeg ikke: Det er Sparekassen Sjælland, der har købt dem. Der skal nok blive renset ud - ved naturlig afgang.
Det tror jeg ikke: Det er Sparekassen Sjælland, der har købt dem. Der skal nok blive renset ud - ved naturlig afgang.
AHA, det var den jeg ledte efter
NYK
Det var den jeg ledte efter:
Hvor helvede bliver NyKredit af i den muddersuppe?
Hvordan fanden kan en bank af skidesprællere som MaxBank blive rodet ind i bla. ESSEX - group? Hvilket fupnummer har Nykredit nu lavet for at trille fallenter væk.
Det sidste par år, har NyKredit haft en lidet flatterende rolle i alle småbank - krak.
Det var den jeg ledte efter:
Også Nykredits Kalvedbod Brygge-papirer bliver ramt af Max Banks krak.
Hvor helvede bliver NyKredit af i den muddersuppe?
Hvordan fanden kan en bank af skidesprællere som MaxBank blive rodet ind i bla. ESSEX - group? Hvilket fupnummer har Nykredit nu lavet for at trille fallenter væk.
Det sidste par år, har NyKredit haft en lidet flatterende rolle i alle småbank - krak.
http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2573618.ece
Helt utroligt. Men vi har nok også haft rekord i fuskere de sidste 10år. Og man har kunne snyde sig til det rige liv. Som vi nu skal betale med skattekroner.
Tvivlsomme ejendomsmatadorer
Udover at yde kunder lån til køb af bankens aktier gav Max Bank også millionlån til personer, som i forvejen skyldte mange penge væk til danske banker.
Niels Petterson, der står bag et ejendomsselskab i Næstved, har eksempelvis gældsposter til danske banker til en samlet værdi, der overstiger 700 mio. kroner.
Henrik Schimming, tidligere hotelkonge og storinvestor, har en gæld på over 200 mio. kroner.
John Jensen, en ejendomsmatador, der tidligere på året gik konkurs med fejlslagne forretninger på det tyske boligmarked, har en samlet gæld på 1,5 mia. kroner.
Helt utroligt. Men vi har nok også haft rekord i fuskere de sidste 10år. Og man har kunne snyde sig til det rige liv. Som vi nu skal betale med skattekroner.
Det bliver spændende at se
MaxBank numre
Det bliver spændende at se om der kommer et retsligt efterspil på det nummer.
Det må være noget at kikke på for Finansiel Stabilitets advokater.
Det bliver spændende at se om der kommer et retsligt efterspil på det nummer.
Da Sparekassen Sjælland begærede Euro Ejendomme konkurs, havde Max Bank allerede taget sine forholdsregler og ladet John Jensen overføre ejendomme for omkring en halv milliard til sine børn, skriver avisen.
Det må være noget at kikke på for Finansiel Stabilitets advokater.
Nu er det vist 3 år siden vi på Boligadebatten havde en konkurrence om, hvilken bank vi troede der gik fallit.
Den gang stemte jeg på Max bank - så allerede dengang var der alvorlige problemer med solvensen.
Så er det jo man tænker, at dem med indsigt virkelig har haft tid til at tage deres forholdsregler og få deres penge ud, mens de gamle pensionister der har sat de sidste penge i bankaktier er blevet godt og grundigt snydt.
Den gang stemte jeg på Max bank - så allerede dengang var der alvorlige problemer med solvensen.
Så er det jo man tænker, at dem med indsigt virkelig har haft tid til at tage deres forholdsregler og få deres penge ud, mens de gamle pensionister der har sat de sidste penge i bankaktier er blevet godt og grundigt snydt.
doctor- Antal indlæg : 1673
doctor skrev:Nu er det vist 3 år siden vi på Boligadebatten havde en konkurrence om, hvilken bank vi troede der gik fallit.
Hvorfor tror du, jeg så intenst advarer mod at investere i aktier.
Der er jo også stadig kunder fra Roskilde Bank tilbage i FS. Men tabene er nok ret store når der skal fiskes på den måde. Indtil videre skulle den første milliard i skattekroner være tabt.
doctor skrev:Nu er det vist 3 år siden vi på Boligadebatten havde en konkurrence om, hvilken bank vi troede der gik fallit.
Man kunne jo opfatte ovenstående indlæg som en hovering, men det var nok snarere af et udtryk for antydningens kunst af dette.
http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2581051.ece
doctor- Antal indlæg : 1673
doctor skrev:
Man kunne jo opfatte ovenstående indlæg som en hovering, men det var nok snarere af et udtryk for antydningens kunst af dette.
http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2581051.ece
Jamen altså: Man kan ikke inspicere problembanker, så er man jo nød til at offentliggøre en intetsigende rapport om de banker hvert kvartal.
Problemet overstiger ganske enkelt kræfterne: Lidt som at være eneste obstretiker i Indien.
Lignende emner
» Max Bank krakket.
» Danske Bank om stor hvidvasksag: Tiden vil vise, om der kommer flere sigtelser
» Danske Banks dødedans.
» Eik Bank
» Danske Bank er den svenske regerings bank.
» Danske Bank om stor hvidvasksag: Tiden vil vise, om der kommer flere sigtelser
» Danske Banks dødedans.
» Eik Bank
» Danske Bank er den svenske regerings bank.
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum