Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Sterling Konkurs idag

3 deltagere

Go down

Sterling Konkurs idag Empty Sterling Konkurs idag

Indlæg af Overformynderiet Ons Okt 29, 2008 9:08 am

Borsen

Lavprisselskabet Sterling erklærer sig i dag konkurs, oplyser selskabet. Dermed bliver lavprisselskabet det næste offer for den finansielle nedsmeltning på Island.

Sterling kontrolleres af den islandske finansmand Palmi Haraldsson, der af flere omgange har skudt penge i selskabet, for at holde flyene på vingerne. Fra juli og frem til september, har han således brugt 444,5 mio. kr. på selskabet.

Den islandske nedsmeltning krævede for få dage siden et andet offer, nemlig elektronikkæden Merlin, der dog fandt en ny køber, nemlig Expert-ejeren Elbodan.


Forstår ikke hvordan man kan have smidt 444.5 mio kr. i et lavprisselskab også det går konkurs, kan ikke se hvordan en ledelse kan køre det så meget i sink oven på de gode år vi har haft med rejser og fremadstormende økonomi.

Øv der røg den juleindkøbstur mig og kæresten skulle have til London Sad

Overformynderiet
Klakør

Antal indlæg : 100
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Nordjylland

https://oekonomidebatten.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Sterling Konkurs idag Empty Sv: Sterling Konkurs idag

Indlæg af Monet Ons Okt 29, 2008 9:14 am

Rastha skrev:Borsen


Øv der røg den juleindkøbstur mig og kæresten skulle have til London Sad

Havde I købt billetten?

Monet

Antal indlæg : 77
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sterling Konkurs idag Empty Sv: Sterling Konkurs idag

Indlæg af Poulantzas Ons Okt 29, 2008 9:30 am

Jeg har aldrig rigtig fattet Sterling m.fl.

"Vi taber MASSER af penge, men vores markedetsandel er xx% i forhold til SAS..."

Jeg rejser altid med billige flyselskaber privat og i 90% af disse tilfælde Sterling. Men jeg er ikke loyal overfor mærkedet med i stedet prisen på billetten.

Derfor har jeg ikke kunne forstået hvornår sterling skulle give overskud, for hvis prisen skulle matche SAS og give overskud, så ville jeg vælge Ryanair eller lign... Skulle alle lavprisselskaber sætte prisen op, så ville jeg nok vælge "mærkevare" SAS, på grund af jeg oplever at de har færre forsinkelser.

Markedsandel ser flotte ud på en graf, men hvis ikke markedes andele kan laves om til overskud...

Poulantzas

Antal indlæg : 12
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sterling Konkurs idag Empty Sv: Sterling Konkurs idag

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum