A400M
Side 1 af 1
A400M
Ny teknologi er godt; men....
.. samarbejde med franskmænd er det sjældent.
Flyet skal såmænd nok være udmærket; men det er et typisk designkompromis.
Det gælder specielt på transportfly, der basalt set har en meget lang levetid.
Den vil for meget! Så skal den også være lufttanker for helikoptere - netop som den er bygget til højere fart!
Max. last 37 tons, som ikke er den store forbedring fra Hercules på 20 tons; men ikke så langt.
Canada har gjort det fornuftige - bidt i det sure æble og købt to forskellige maskiner til hver sin opgave - det er så billigere, så der er blevet råd til den femte Globemaster.
Det bedste Tyskland og Spanien kan gøre er, at donere de overskydende 26 stk. til Nato-fællesskabet i en fælles infrastruktur wing.
Hvis vi siger at en Hercules er det, der skal til for at holde et let kompagni forsynet og fremføre det. Så er 7-8 stk. Hercules det, der skal til, for at holde en let bataljon mobil og forsynet. Det er så for meget til de fleste andre opgaver. Men Atlas kan heller mere end det.
Atlas er som at genopfinde hjulet og så bagefter opdage, at det er blevet til et bælte.
.. samarbejde med franskmænd er det sjældent.
Flyet skal såmænd nok være udmærket; men det er et typisk designkompromis.
Det gælder specielt på transportfly, der basalt set har en meget lang levetid.
Den vil for meget! Så skal den også være lufttanker for helikoptere - netop som den er bygget til højere fart!
Max. last 37 tons, som ikke er den store forbedring fra Hercules på 20 tons; men ikke så langt.
Airbus Military made a bid in 2006 to supply Canada with the A400M to meet a tender request for 17 new tactical airlifters to replace its old Lockheed C-130E models.[81] Canada ordered four Boeing C-17 Globemaster IIIs and 17 Lockheed C-130J Super Hercules instead.
Canada har gjort det fornuftige - bidt i det sure æble og købt to forskellige maskiner til hver sin opgave - det er så billigere, så der er blevet råd til den femte Globemaster.
Det bedste Tyskland og Spanien kan gøre er, at donere de overskydende 26 stk. til Nato-fællesskabet i en fælles infrastruktur wing.
Hvis vi siger at en Hercules er det, der skal til for at holde et let kompagni forsynet og fremføre det. Så er 7-8 stk. Hercules det, der skal til, for at holde en let bataljon mobil og forsynet. Det er så for meget til de fleste andre opgaver. Men Atlas kan heller mere end det.
Atlas er som at genopfinde hjulet og så bagefter opdage, at det er blevet til et bælte.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Softwarefejl
Det er ikke første gang, det er sket.
Det bliver heller ikke sidste gang at softwarefejl giver havarier.
Det bliver heller ikke sidste gang at softwarefejl giver havarier.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Ingen tvivl om, at Atlas er det transportfly
Som Storbritannien har brug for.
På bla. de tal præsenteret her:
..
Tallene er tilnærmelse - for konkrete opgaver skal man alligevel regne mere præcist; men de er gode nok til at illustrere her:
Til medium styrker, som også nævnes, er Hercules for lille. For lette styrker har Hercules for korte ben.
Se det, der er aktuelt for Danmark er, at vi kun har brug lette styrker indenfor Europa. Medium styrker forlægger vi via nord/syd landeveje, som ikke benyttes af andre. Desuden vil Hercules flyve UNDER Atlas og dermed ikke komme i konflikt med Atlas (for ikke at tale om Globemaster).
Dernæst kan Hercules benytte provinslufthavne, hvor infrastrukturen alligevel ikke kan håndtere større styrker.
Med andre ord: Vi kan så udmærket bruge de Hercules, som RAF ikke længere har brug for.
På bla. de tal præsenteret her:
..
Atlas__________ | Atlas__________ | Hercules C-130J-30 | |
Rækkevidde___ | 2000 sømil | 4000 sømil | 1800 sømil |
Last | 37 tons | 20 tons | 15 tons |
Fart | 450 knob | 500 knob | 350 knob |
Til medium styrker, som også nævnes, er Hercules for lille. For lette styrker har Hercules for korte ben.
Se det, der er aktuelt for Danmark er, at vi kun har brug lette styrker indenfor Europa. Medium styrker forlægger vi via nord/syd landeveje, som ikke benyttes af andre. Desuden vil Hercules flyve UNDER Atlas og dermed ikke komme i konflikt med Atlas (for ikke at tale om Globemaster).
Dernæst kan Hercules benytte provinslufthavne, hvor infrastrukturen alligevel ikke kan håndtere større styrker.
Med andre ord: Vi kan så udmærket bruge de Hercules, som RAF ikke længere har brug for.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
30 sqdn genformeres med Atlas.
Mit spørgsmål er bare: Hvad sker der med deres Hercules?
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum