Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Voldsom handelsaktivitet!

4 deltagere

Go down

Voldsom handelsaktivitet! Empty Voldsom handelsaktivitet!

Indlæg af Thomas Ons Jan 14, 2015 7:45 pm

Ja, det tro Fanden!

Selvfølgelig hives handelstallene op: Der er gået ild i stråmændene, som skal have solgt tilbage til den aftalte pris i tilbagekøbsaftalen - og det skal være nu - inden banken krakker og garantien intet er værd!

Der kommer så nok også en vis omlægning af dels almennyttigt byggeri og udlejningsbyggeriet til obligationer, som investorerne gider købe. Bankerne har sgu ikke likviditet til at rette sig efter loven mere, så de bliver nødt til at undlade at købe deres egne obligationer - ved at få investorerne til at købe dem: Det sker ved at lave fast forrentede annuiteter til ultralav rente.

Det gør jo, at flexlortet skal pumpes endnu mere op - kort sagt: Bankerne bliver efterladt til at finansiere de ringeste udlån - ganske som forudset og forudsagt.

Det er ikke sådan når parkeringspladsen bliver eksproprieret til anlæg af kirkegård!


Sidst rettet af Thomas Ons Jan 14, 2015 7:54 pm, rettet 1 gang
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Voldsom handelsaktivitet! Empty Sv: Voldsom handelsaktivitet!

Indlæg af Gæst Ons Jan 14, 2015 7:53 pm

Du er jo desperat nu Razz

Det sjove ved det her er, at for få år siden så brugte Thomas netop den lave handelsaktivitet til at "påvise" hvor dårligt boligmarkedet havde det til trods for at priserne steg.

Nu hvor handelsaktiviteten så stiger markant så.... ja, så er det jo bare løgn alt sammen cheers

Go figure for en stor idiot og manipulator

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Voldsom handelsaktivitet! Empty Sv: Voldsom handelsaktivitet!

Indlæg af Gæst Ons Jan 14, 2015 7:58 pm

Ja, vi skal jo kun lige præcis ét år tilbage for at finde endnu en "forudsigelse" (eller rettere flere) der heller ikke er gået i opfyldelse

http://www.xn--konomidebatten-pqb.dk/t5012-sa-er-handlerne-gaet-helt-i-sta?highlight=handlerne

Og hvordan er det i øvrigt gået nu hvor mange har mistet afdragsfriheden? Hvor er katastrofen venner?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Voldsom handelsaktivitet! Empty Jeg tror sgu, det er Nordea!

Indlæg af Thomas Ons Jan 14, 2015 8:06 pm

De er virkelig i klemme, for den nye regering (hvis man kan kalde den det?) i Sverrig vil forbyde den renteoprulning, der har fundet sted med fråde om flaben de sidste 10 år, med en massiv overbelåning til følge. Derfor har Nordea brug for al den likviditet, de kan skrabe sammen.
De svenske boliger - ja, altså dem, der ikke er placeret i grantræerne (meget almindeligt i Sverrig) - har jo ikke en chance for at forrente og afdrage noget som helst: Der har været forargede artikler i svensk presse fra flextumper, der stadig ikke kan se nogen grund eller mulighed for at afdrage på gælden.
At flextumperne går fallit er nok en sekundær betragt ifht. at Sverrig er gået fallit.

Vi har gennem det sidste par år set, hvordan erhvervsudlånene er voldsomt underdækket i aktivværdier - siger SAS og Vattenfall nogen noget?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Voldsom handelsaktivitet! Empty Sv: Voldsom handelsaktivitet!

Indlæg af Gæst Ons Jan 14, 2015 8:11 pm

Gaaaabb.... så starter spasseren en ny konspirationsteori som næsten ingen herinde har nosserne til at stille spørgsmålstegn ved

Så nu holder Nordea altså egenhændigt hele det danske boligmarked kunstigt op. Jowjow... geek

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Voldsom handelsaktivitet! Empty Skal vi gætte på, at de har Nordea som bank!

Indlæg af Thomas Ons Jan 14, 2015 8:30 pm

Lige op og ned af artiklen om det strååålende boligmarked!

Novair.

Charterflyvning fra
Stockholm-Arlanda Airport, Oslo Airport, Gardermoen and Gothenburg-Landvetter Airport
Så er man da idiot!

During the summer, Novair operate routes between Scandinavia and the Mediterranean and during the winter routes between Scandinavia and the Canary Islands, Asia and the Caribbean.
Så har man da også den tåbeligst tænkelige rutelægning.

Så flyver de nye fly, der nok har lave driftsomkostninger; men til gengæld noget, der gør nas på kapitalsiden: Det var præcis det, der slog Sterling ihjel, da receptionsdullen og hendes imbicile broder arvede.
Man skal sgu være en svensk bank for at hoppe på den én gang til!

Det er så én af de små katastrofer Nordea kan medgive på indeværende tidspunkt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Voldsom handelsaktivitet! Empty Det er så SEB

Indlæg af Thomas Ons Jan 14, 2015 8:40 pm

Amagerbankens hovedsæde: Bliver til lavprisbutik, jeg tror ikke det giver den store lejeindtægt - der er en grund til, at det hedder lavprisbutik!

Afhændes - det kan lortet sgu ikke! Der er da ikke nogen, der vil købe til noget, der blot minder om bogført værdi - heller ikke efter nedskrivninger!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Voldsom handelsaktivitet! Empty Sv: Voldsom handelsaktivitet!

Indlæg af donkstar Tors Jan 15, 2015 12:02 am

På nogle sites findes der en funktion der hedder "ignore", måske noget for økonomidebatten?

donkstar

Antal indlæg : 74
Join date : 08/12/11

Tilbage til toppen Go down

Voldsom handelsaktivitet! Empty Sv: Voldsom handelsaktivitet!

Indlæg af Gæst Tors Jan 15, 2015 12:45 am

donkstar skrev:På nogle sites findes der en funktion der hedder "ignore", måske noget for økonomidebatten?

Kan man allerede. Prøv at sætte Thomas på ignore og se hvor meget "debat" der så er tilbage.

Det her er ikke et debatsite, men en monolog

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Voldsom handelsaktivitet! Empty Sv: Voldsom handelsaktivitet!

Indlæg af Thomas Tors Jan 15, 2015 1:05 am

donkstar skrev:På nogle sites findes der en funktion der hedder "ignore", måske noget for økonomidebatten?

Det er da skam også her!

Index > profil > friends and foes

Nederst er der en liste over foes - helt nederst står: Add a foe .... Find en bruger

Der har man så 10-20 nicks - lidt efter hvor meget, man har rodet rundt herinde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Voldsom handelsaktivitet! Empty Sv: Voldsom handelsaktivitet!

Indlæg af Tigerdyret Tors Jan 15, 2015 2:09 am

Indsæt bolig ved "beer" og "wine", så opsummerer denne sjove artikel meget godt situationen: http://m.tickld.com/x/economicsexplained

Tigerdyret

Antal indlæg : 52
Join date : 04/02/13

Tilbage til toppen Go down

Voldsom handelsaktivitet! Empty Sv: Voldsom handelsaktivitet!

Indlæg af Thomas Tors Jan 15, 2015 5:21 am

Tigerdyret skrev:Indsæt bolig ved "beer" og "wine", så opsummerer denne sjove artikel meget godt situationen: http://m.tickld.com/x/economicsexplained

Det er den banksvinene håber; men sådan kommer det ikke til at gå, fordi dem, der har købt de obligationer er pensionskassen; men banken selv!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Voldsom handelsaktivitet! Empty Sv: Voldsom handelsaktivitet!

Indlæg af donkstar Fre Jan 16, 2015 12:55 pm

Ja det virker fint. Mpkbh er indtil videre forsvundet. Kan I andre ikke give besked, hvis hans sprogbrug skulle ændre sig i positiv retning

donkstar

Antal indlæg : 74
Join date : 08/12/11

Tilbage til toppen Go down

Voldsom handelsaktivitet! Empty Sv: Voldsom handelsaktivitet!

Indlæg af Thomas Fre Jan 16, 2015 2:22 pm

donkstar skrev:Ja det virker fint. Mpkbh er indtil videre forsvundet. Kan I andre ikke give besked, hvis hans sprogbrug skulle ændre sig i positiv retning

Tja... og så er der nogen, der har klaget over mit sprogbrug! Sæt mig da på ignorer!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Voldsom handelsaktivitet! Empty Må jeg tillade mig at lette min ikke-eksisterende hat for følgende link...meget underholdende og rammende.

Indlæg af sur gammel mand Lør Jan 17, 2015 1:23 am

Tigerdyret skrev:Indsæt bolig ved "beer" og "wine", så opsummerer denne sjove artikel meget godt situationen: http://m.tickld.com/x/economicsexplained

Og hvad laver Mpkbh, Pluto, WH (nå nej han må vist være død...æret være hans bank-minde) ....you name it, egentlig her ?

Hvis man sætter dem på ignore, indikerer man vel ret beset bare at det er dem der ejer sitet.

Så måske er det bare på tide at sparke dem ud....jeg kan ikke på stående fod erindre dem komme med et konstruktivt indæg og så vidt vides eksisterer www.boligdebatten.dk vist stadig.

Og nej guderne skal vide, at jeg ikke altid er enig med Thomas. Men jeg har også et arbejde og jeg gider ikke fare i blækhuset hver gang jeg ser et indlæg jeg måtte være uenig i.


Sidst rettet af sur gammel mand Lør Jan 17, 2015 1:24 am, rettet 1 gang (Reason for editing : Verdammt..ich hatte das jeg vergisst.)

sur gammel mand

Antal indlæg : 65
Join date : 13/08/11
Age : 105

Tilbage til toppen Go down

Voldsom handelsaktivitet! Empty Sv: Voldsom handelsaktivitet!

Indlæg af Thomas Lør Jan 17, 2015 2:09 am

sur gammel mand skrev:
Tigerdyret skrev:Indsæt bolig ved "beer" og "wine", så opsummerer denne sjove artikel meget godt situationen: http://m.tickld.com/x/economicsexplained

Og hvad laver Mpkbh, Pluto, WH (nå nej han må vist være død...æret være hans bank-minde) ....you name it, egentlig her ?

Hvis man sætter dem på ignore, indikerer man vel ret beset bare at det er dem der ejer sitet.

Så måske er det bare på tide at sparke dem ud....jeg kan ikke på stående fod erindre dem komme med et konstruktivt indæg og så vidt vides eksisterer www.boligdebatten.dk vist stadig.

Og nej guderne skal vide, at jeg ikke altid er enig med Thomas. Men jeg har også et arbejde og jeg gider ikke fare i blækhuset hver gang jeg ser et indlæg jeg måtte være uenig i.
Det er jo så de "kendte".

Det så en udløber af sagen om "Tys-tys Manden" - eller rettere sagt omvendt.

Der er noget, der tyder på at der er ved at blive lagt en klaverstreng om halsen på banksvinene.

Hvem "Lille Barm Danielsen" boller udenom med - det er ret beset temmelig ligegyldigt! Det væsentlige er misbruget af bankoplysninger og bankernes forsøg (til dels med succes) på at forøve afpresning på beslutningstagere: F.eks. Lene Espersens bolig og Brian Mikkelsens sommerhus.
Jeg tror der kommer noget frem, for nu har man "de kendtes" privatliv som røgslør. Det er slet ikke pjattede bøder vi taler. Det er det banksvin fra Nordea, der hoppede ud fra 6. sal. Vi vil se en del af dem i den kommende tid. Det er såmænd ikke politiet, de skal være bange for: Det er de andre banksvin, der ikke vil have, at de sladrer. Sørgeligt, sørgeligt, hvis et banksvin skulle blive fanget i krydsilden - som helt almindelig borger - når man nu tager fat på, at nedkæmpe ISIL mordere uden at tage sig tid til de kedsommelige afhøringer.

Selvfølge gider Du ikke skrive om hvad som helst - det må Du da selv om. Der er ingen tvang til at være enig! Det må man da selv om. Bare vi dog slipper for at høre om, hvordan de banksvin kreperer - en notits om en "erhvervsmand", der er fundet dinglende i sommerhuset.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Voldsom handelsaktivitet! Empty Sv: Voldsom handelsaktivitet!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum