Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Virksomhedsobligationer.

2 deltagere

Go down

Virksomhedsobligationer. Empty Virksomhedsobligationer.

Indlæg af Thomas Man Dec 29, 2014 11:40 am

Det er en dråbe i havet.

41 mia. er intet i sammenligning med det totale udlån. Problemet er, at investorerne er parate til meget lave renter. Alt for at undgå flexlort.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Virksomhedsobligationer. Empty Sv: Virksomhedsobligationer.

Indlæg af Cirb Tirs Dec 30, 2014 1:18 pm

Jeg behøver vel ikke gøre dig opmærksom på det, men jeg kan kun komme i tanke om en der vedvarende de sidste 5-6 år har fastholdt en analyse, hvor virksomheds finansiering ville blive fjernet fra bankerne.

Tillykke.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Virksomhedsobligationer. Empty Sv: Virksomhedsobligationer.

Indlæg af Thomas Tirs Dec 30, 2014 1:51 pm

Cirb skrev:Jeg behøver vel ikke gøre dig opmærksom på det, men jeg kan kun komme i tanke om en der vedvarende de sidste 5-6 år har fastholdt en analyse, hvor virksomheds finansiering ville blive fjernet fra bankerne.

Tillykke.

Mvh
Cirb

Ja - netop.

Det næste hug kommer, når de offentlige investeringer som jernbane og el-net bliver på virksomhedsobligationer - og ikke finansieret af statsobligationer. Vi er allerede godt på vej med DONG. Staten vil jo ud af det selskab, som nogen under et større ramaskrig fra den uvaskede og uvidende hob er blevet gjort opmærksom på. Tilsvarende med SAS: Her skal svenskerne få lov til at købe Danmark og Norge ud - svenskerne har jo ødelagt det selskab. Jeg kunne også nævne kraftværkerne fra Vattenfall.

Det vil frigøre statsobligationer fra investorernes portefølje, så bankerne kan opretholde deres likviditet i form af statsobligationer.

Det var dumt - rent ud sagt snydedumt - af Danske Bank, at lave den fidus med Cayman Islands. Flexlort omsættes nemlig ikke mellem af hinanden uafhængige parter, hvilket er betingelsen for at obligationen kan anses for likvid.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Virksomhedsobligationer. Empty Sv: Virksomhedsobligationer.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum