Revner i F-16
Side 1 af 1
Revner i F-16
Den egentlige årsag er nok, at uddannelsen intensiveres.
Se, hvis man ved, hvad man gør, så lader man nogle fly i en flåde løbe op i driftstimer - netop så man opdager disse slitagefænomer i god tid. De danske F-16 med alvorligt slid - de er sat i depot (ca 1/3 af flåden). Nu skal man have en forklaring på, hvorfor de tosædede ikke flyver og er på værksted alle sammen. Man gør klar til en massiv omskoling, så man har piloter til F-16 - samtidig med at man får F-35.
Jeg tror man skal hæfte sig ved, at Cimber Air lukker 1/4-15 og den flyvende hjemmeværnsenhed har fået Britain Norman Islander. Dvs. man tager piloter fra ESK 721 omskoler reserveofficerer til transportfly, hvorefter de instruktører frigives til jagereskadriller efter omskoling på type.
Jeg tror nok så meget, der er tale om et lille elegant skifte, man bygger op til.
Altså man udbygger karriereofficererne til den kommende instruktøropgave. Det giver så en tidsmæssig forskydning i de enkelte uddannelser. Jeg har heller ikke set tosædede F-35, fordi man i høj grad går på simulator så vidt jeg kan forstå.
Man skal passe på ikke at drage forhastede konklusioner. Vi har vel fået leveret 17 F-16B og der indgår kun 3 i en eskadrille, så det gør rede for 6. Der har været 10 med presseomtalte havarier, hvoraf de fleste var reparable.
Det kan være mange ting; men sjældent det indtryk man får i pressen.
En anden nærliggende mulighed er, at man vil tømme depotet i Ålborg for at skaffe plads til nogle transportfly dér - i Ålborg altså. Man vil nok gerne undgå en gentagelse af den traumatiske flytning af Helicopter Wing. Det kan man så også.
Se, hvis man ved, hvad man gør, så lader man nogle fly i en flåde løbe op i driftstimer - netop så man opdager disse slitagefænomer i god tid. De danske F-16 med alvorligt slid - de er sat i depot (ca 1/3 af flåden). Nu skal man have en forklaring på, hvorfor de tosædede ikke flyver og er på værksted alle sammen. Man gør klar til en massiv omskoling, så man har piloter til F-16 - samtidig med at man får F-35.
Jeg tror man skal hæfte sig ved, at Cimber Air lukker 1/4-15 og den flyvende hjemmeværnsenhed har fået Britain Norman Islander. Dvs. man tager piloter fra ESK 721 omskoler reserveofficerer til transportfly, hvorefter de instruktører frigives til jagereskadriller efter omskoling på type.
Jeg tror nok så meget, der er tale om et lille elegant skifte, man bygger op til.
Altså man udbygger karriereofficererne til den kommende instruktøropgave. Det giver så en tidsmæssig forskydning i de enkelte uddannelser. Jeg har heller ikke set tosædede F-35, fordi man i høj grad går på simulator så vidt jeg kan forstå.
Man skal passe på ikke at drage forhastede konklusioner. Vi har vel fået leveret 17 F-16B og der indgår kun 3 i en eskadrille, så det gør rede for 6. Der har været 10 med presseomtalte havarier, hvoraf de fleste var reparable.
Det kan være mange ting; men sjældent det indtryk man får i pressen.
En anden nærliggende mulighed er, at man vil tømme depotet i Ålborg for at skaffe plads til nogle transportfly dér - i Ålborg altså. Man vil nok gerne undgå en gentagelse af den traumatiske flytning af Helicopter Wing. Det kan man så også.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Mette Frederiksen
» Væltet vindmølletransport giver revner i nabohuse
» Lærere i lockout efter påske.
» Det er så begyndt i de kinesiske banker............måske det er nu de revner???
» Tydelige revner i de tektoniske "bundsolide" nordiske banker
» Væltet vindmølletransport giver revner i nabohuse
» Lærere i lockout efter påske.
» Det er så begyndt i de kinesiske banker............måske det er nu de revner???
» Tydelige revner i de tektoniske "bundsolide" nordiske banker
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum