Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Lets Twist again

5 deltagere

Go down

Lets Twist again Empty Lets Twist again

Indlæg af doctor Tors Sep 22, 2011 8:02 am

Det bliver squ mere og mere absurd, som de manipulerer med kurserne.

https://www.youtube.com/watch?v=LVQ0MXp-8ds&feature=results_main&playnext=1&list=PL751A65F0B80B0576

Operation twist

Den såkaldte operation twist har til formål at sænke renteniveauet på obligationer med lang løbetid.

Det skal hjælpe landets hårdt pressede boligejere, der stort set alle har 30-årige fastforrentede lån.

Centralbanken besluttede også at forsøge at fastholde den rekordlave rente på mellem nul og en kvart pct.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Lets Twist again Empty Sv: Lets Twist again

Indlæg af Gorrion Tors Sep 22, 2011 11:32 am

Ja det er MEGET længe siden at man har kunnet påpege reele værdier ud fra solide og grundlæggende faktiske forhold.
Astronomiske tab af værdier er endnu ikke bogført, et totalt undermineret makroøkonomisk marked, ikke mindst i CDS markedet, og de udløste tab/forsikringer heri udgør vandvittige beløb. forløbet i disse står mig stadig uklart, men alene i AIG, via finansverdenen og heri tegnet CDS må dækningen udelukkende via pengetrykkeri (matadorpenge) være ustyrligt.
(der er ingen anden mulighed for at udfylde nedsmetningen i det pyramidespil).
Twist mig her og twist mig der.....de har godt nok valg det rette ord....jeg har selv henledt til sangen lets twist again flere gange....
Dansen på wall street ser dog ud til at have en anden kulør denne gang....der var åbenbart ikke nok twist i den.

Nææ det er en stor omgang platugleri!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Lets Twist again Empty Sv: Lets Twist again

Indlæg af dkguy66 Tors Sep 22, 2011 11:38 am

Det er jo bare utroligt at pyramidespil er ulovligt. For bankerne er da verdensmester i netop dette, med staternes velsignelse.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Lets Twist again Empty Sv: Lets Twist again

Indlæg af doctor Tors Sep 22, 2011 7:56 pm

Gorrion: Du må da indrømme´, at det var lidt sjovt at de netop har kaldt det "Operation Twist", når nu du har henvist til den you tube sang hver gang, de har lavet nye numre fra FED de sidste 3 - 4 år.

Det bliver mere og mere åbenbart, at de er ved afslutningen af en rebtwistning til at hænge verdensøkonomien i.

Aktiemarkedets udvikling ligner mere og mere udviklingen under sidste finanskrise halvvejs inde i forløbet.
Konsekvensen sidste gang var massefyringer - og vi er allerede i en situation hvor landene får drejet armen om, hvis de ikke tilpasser deres budgetter. Kommer armvridningen ikke fra EU, så kommer den fra ratingbureauerne, som efterhånden bliver nød til at nedgradere de lande og banker (som alle i forvejen ved )står på bankerottens rand.

Gorrion: Det kunne være interessant om du ville skrive lidt mere om CDS markedet. Jeg tror de færreste ved hvad det er.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Lets Twist again Empty Sv: Lets Twist again

Indlæg af Thomas Tors Sep 22, 2011 9:01 pm

Gorrion: Selvfølgelig er det jongleren med ikke eksisterende værdier.
Ligesom CDS.

Men nu får vi snart bevist, at Straarup er kommunist. Det er så rart, når ens aversioner får et udpræget fokus.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Lets Twist again Empty Sv: Lets Twist again

Indlæg af Esbjerg Tors Sep 22, 2011 9:10 pm

Gorrion skrev:Ja det er MEGET længe siden at man har kunnet påpege reele værdier ud fra solide og grundlæggende faktiske forhold.
Astronomiske tab af værdier er endnu ikke bogført, et totalt undermineret makroøkonomisk marked, ikke mindst i CDS markedet, og de udløste tab/forsikringer heri udgør vandvittige beløb. forløbet i disse står mig stadig uklart, men alene i AIG, via finansverdenen og heri tegnet CDS må dækningen udelukkende via pengetrykkeri (matadorpenge) være ustyrligt.
(der er ingen anden mulighed for at udfylde nedsmetningen i det pyramidespil).
Twist mig her og twist mig der.....de har godt nok valg det rette ord....jeg har selv henledt til sangen lets twist again flere gange....
Dansen på wall street ser dog ud til at have en anden kulør denne gang....der var åbenbart ikke nok twist i den.

Nææ det er en stor omgang platugleri!

Tak for input.... det har jeg savnet. Skriver du på IA eller ?

Esbjerg

Antal indlæg : 91
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Kbh

Tilbage til toppen Go down

Lets Twist again Empty Sv: Lets Twist again

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum